Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skjermkortet skal jeg hente imorgen, og skal nå prøve å laste ned driver til et eldre skjermkort jeg også fant som jeg regner med kanskje kan gi meg,, 1k PPD? Uansett trengte den ikke ekstern strømforsyning, den har heller ikke mer enn heatsinks fastmontert.

 

Når jeg tenker meg om får jeg kanskje 100 PPD.

Men når det ekstra skjermkortet kommer regner jeg med å komme opp i 50-60k PPD og forhåpentligvis ta meg inn i topp 20 :D

 

EDIT: Treger litt hjelp.. Har satt i skjermkortet (mens pcen var av selvsagt), men jeg vet ikke hvilken modell av skjermkortet det er. Det er et ganske basic skjermkort, og alt jeg vet er at jeg tror det er ATI. Men jeg finner det ikke i noen systeminformasjonsvisninger, og jeg har ingen drivere.

 

Jeg hadde kortet på en eldre PC, og jeg har harddisken til den eldre PC'en - med alle windowsfiler og alt på, kanskje jeg kan hente ut navnet på skjermkortet? :p

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hentet skjermkortet, demonterte hele pcen, fikset noen bøyde pins til USB 3.0 kontakten på hovedkortet og monterte alt sammen igjen, denne gangen med litt bedre ledningssystem.

 

Startet pcen, det lød et smell og pcen skrudde seg av igjen. Den restartet og skrudde seg av igjen (denne gangen uten smell) til jeg skrudde av PSU'en.

 

Dro ut SLi-ledningen til skjermkorta, tok ut det ekstra lille skjermkortet, tok av panelet bak og skrudde pcen på. Denne gangen hold den seg på i lengre tid, men viftene til vannkjølingen gikk ikke ned på lavere styrke slik som de skal på grunn av Corsair Link - vifte/vannkjølingsprogram.

 

CD-stasjonen snurret disk, HDD'ene snurret og gikk, men intet bilde på skjermen enda. Prøvde på alle skjermkort-kontakter og på kontaktene på hovedkortet. CPU Phase-LED's på hovedkortet blinker ikke, noe de normalt skal gjøre.

 

Specs:

RAM: 16GB Corsair Vengeance

Prosessor: Intel® Core i5-2500 Quad Core @ 3.3GHz

To skjermkort, begge N560GTX Ti Twin Frozr II, det ene skal være overklokket til 900MHz mens det andre er på stock klokking

Hovedkort: MSI Z77A-G45

Pluss et ekstra, mindre skjermkort som jeg nevnte i en av mine innlegg over.

 

Hjelp? Jeg sitter her å fortviler.. Ønsker ikke at denne pcen skal gå til helvette.

 

EDIT: Smellet hørtes liksom ut til å komme fra den nedre delen av pcen..

 

Update: Støff funker! Tok ut begge skjermkorta, kobla skjermen til intern GPU, og får opp bilde. Grunnen til at viftene går for fullt er vel fordi jeg mest sannsynlig koblet viftestyringen til en annen USB-port enn opprinnelig.

 

Update2: Eller kanskje ikke. Skjermkortet gir ikke noe bilde på skjermen..

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Ser dere som folder mye analyserer om strømmen er verdt hva den gir i oppvarming, hva gjør dere på sommeren? Pauser dere folding på sommertid eller bruker dere enda mer penger på avkjøling av servere?

 

Når vinduene er åpen og alle ovner slått av så er det klart dette blir warme rett ut av vinduet.

Egen kjøling koster ca 1800W som betyr 34/40kr dagen på strømregningen, men dette blir da istedet for å gi 200kr til røde kors-standen i butikkene.

 

Det beste er å få all overskuddsvarme ut , selv jobber jeg med en løsning hvor man kjører varmen rett ut istedet for å kjøle den ned igjen.

post-64596-0-38369100-1364916512_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg skal flytte til enebolig og har sammen med arkitekten fått flere valg.

 

Jeg kan kjøpe rackramme og lettveggkle den rundt så baksiden av racket er et "eget rom"

Der kan ventilasjonsanlegget hente varmluft i en varmeveksler som varmer kald luft på veg inn så denne ikke bruker energi om den ikke trenger mer for å varme opp innluften som skal opp til 20C.

 

Med denne metoden får jeg brukt foldestrømmen til å varme innlufta og jeg får luftet hele huset med 20C luft og ikke rett fra uteluft som er vanlig med ventil i vegg osv.

Da må alle rom ha tynne rør i taket og nedsenket tak for å ha ventilasjon / evt i vegg.

Fordel her er at da kan man sette spotter i takene uansett.

 

Plan 2 er å bruke vifte som på bilde og kjøre all varmen ut av veggen i det fri.

Da slipper jeg bruke penger på kjøling halve året. Om vinteren skal det gå an å stoppe viften og bruke luka som ventil og kjøle ned rommet som et åpent vindu.

 

Begge løsningene krever at rommet har tilsvarende luft inn i rommet som ikke kommer fra resten av huset og lager trekk , men luker i vegg ol utenfra.

Her kommer lettvegg ( sage hull til rack i vegg )inn i bildet så det blir 2 soner for best effektivitet.

 

Hva jeg går for vet jeg ikke før jeg har bestemt meg for det eksakte hus.

Endret av War
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har gjort det enkelt og satt 2 rigger (675W + 665W) nede i hallen. Huset er tre i etasjer og har en åpen løsning mellom etasjene via trapperommet slik at varmen fra riggene varmer opp hele huset. Dette holder så lenge det ikke er frost ute. Varmen trengs også i den varme årstiden siden det sjelden er nok med varmen utenfra her nord.

 

Når frosten kommer fyrer jeg med ved som tilleggsvarme. En rigg (685W) holder varmen på kontoret som er ca. 15 m2, og som har forbindelse med hallen via en dør. Blir det for varmt inne (over 25 Celsius) åpner jeg også døra til vaskerommet som ligger tilknyttet kontoret, evt. vinduet på kontoret. Rigg 4 står i boden og rigg 5 i garasjen. Begge de sistnevnte skal flyttes til hytta når tilgang til nett er på plass der en gang før neste vinter.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har gjort det enkelt og satt 2 rigger (675W + 665W) nede i hallen. Huset er tre i etasjer og har en åpen løsning mellom etasjene via trapperommet slik at varmen fra riggene varmer opp hele huset. Dette holder så lenge det ikke er frost ute. Varmen trengs også i den varme årstiden siden det sjelden er nok med varmen utenfra her nord.

 

Når frosten kommer fyrer jeg med ved som tilleggsvarme. En rigg (685W) holder varmen på kontoret som er ca. 15 m2, og som har forbindelse med hallen via en dør. Blir det for varmt inne (over 25 Celsius) åpner jeg også døra til vaskerommet som ligger tilknyttet kontoret, evt. vinduet på kontoret. Rigg 4 står i boden og rigg 5 i garasjen. Begge de sistnevnte skal flyttes til hytta når tilgang til nett er på plass der en gang før neste vinter.

 

Tips, funker det ikke med mobilt bredbånd tilkobling på hytta? rimeligere, og du trenger vell ikke store hastigheten?

Lenke til kommentar

..og da spesielt 7000-serien (GCN-arkitektur). I tillegg til PPD på linje med Nvidia bruker de også CPU kraft på lik linje med Nvidia, altså nesten ingenting! :) Bare sørg for å ha riktige drivere...

 

Stilige greier. Ligger PPDen til en 7970 over en 680, eller litt under?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...