Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var en tur på Biltema i dag og kjøpte meg en bordvifte til kr. 139.90, demonterte sidedøra på Xeon E5-4650 serveren og satte vifta til å blåse rett på hovedkortet. Romtemperaturen er 24 Celsius, men likevel datt systemtemperaturen på HK med nesten 20 grader i løpet av 4 - 5 minutter. Så nå er jeg ikke lenger bekymret for at det skal bli varmt til sommeren.

post-53451-0-99619200-1364255723_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Men hvordan regnes PPd når HFM osv ser på når den er lastet ned....og den er sniknedlastet 1 timer før.

 

HFM.NET har flere måter å regne stat på, trykk Alt+P så ser du de forskjellige variantene.

 

I dag har jeg fått ned 2x8103, en 6901 og en 8558. Så lenge det kommer ned 8103 og svært få 8102, så vil det vel lønne seg å kjøre med bigbeta ettersom disse småprosjektene går så raskt unna. Eller tar jeg feil?

 

Har satt -bigadv for alle riggene nå, men det kan se ut som at det ikke hjalp siden ny 85xx kom ned likevel. Kanskje vi ser begynnelsen på slutten for bigadv WUer?

 

BTW: Det samme skjedde med rigg nr. 2 som kjører disse P85xx, så da er vi bigadv foldere fucked alle sammen av PG, enda en gang, God Påske!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

bordviftetrikset er vel tilsvarende flyt jeg får med mine over 20 vifter i racket.

Blir det 27C inne + og jeg tenker at dette blir varmt så spanderer jeg på AC som trekker 1700W

Lurer på om det lar seg gjøre å ha riggene ute på hverandaen de ukene det er skyfri himmel.

Lenke til kommentar
Hva ER det vi holder på med?

Her kjøper vi EDB-utstyr for ti-tusenvis av kroner, og så er det svenske bildeler for 140kr som berger sommeren? ;)

Det kommer nok av at kabinettet er bygget for vindtunnell med passiv kjøling på HK og CPUer, men jeg flyttet det inn, monterte aktive CPU kjølere og fjernet jetviftene som forsynte vindtunnellen. Som War skriver, enten et 2-sifret antall kabinettvifter eller åpen dør og Biltema vifte. Det er mindre støy med sistnevnte håper jeg, that`s life for oss foldere i dag. :green:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Omleggingen min fra "-bigbeta" til "-bigadv" var lite vellykket, siden det bare fortsetter å komme ned 85xx WUer. Leste på foldingforumet at dette i hovedsak skyldes mangel på bigadv prosjekter i øyeblikket. Dette har jeg liten tro på kan være tilfelle, men vi får se hva som skjer framover. Tipper at dette er en styrt strategi fra PGs side, som de flere ganger har antydet vil komme.

 

Workserveren som deler ut disse 85xx prosjektene befinner seg på 128.143.199.96

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Mange planer som står i kø.

 

Har omsider bestemt meg for å få et nytt kabinett da det jeg har nå begynner å bli for lite. Er temmelig trangt allerede, og et ekstra skjermkort blir ikke bare-bare å sette inn.

 

Men hele pcen skal demonteres, noen bøyde pins skal rettes og så skal alt (forhåpentligvis ryddigere) settes sammen igjen.

 

Og trådløst nett skal også innomhus, hovedsaklig for garasjen så en folde-pc der kommer om ikke alt for lang tid.

 

Minner om bildeserien, hvor du kan sende inn bilder og specs til folde-pcene deres som skal settes sammen til en bildeserie. Dette kan dere sende til epost: [email protected]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Da er jeg tilbake med foldinga. Var overrasket over å se at jeg fremdeles lå midt på lista etter flere års fravær. Pcn brukes aktivt til spilling, foto/rendering og ripping av dvd-samlinga for tia så det blir stort sett aktivitet på nattestid.

Lenke til kommentar

Da tror jeg den siste sokkelen konka på 4P-kortet, så kjører bare 3 cpuer i den ene nå. Dog, av en eller annen grunn nekter installasjonen meg å kjøre 36 kjerner, den insisterer på 32... rart. TPF på 16:10-ish på P8101. Bedre enn ikkeno, men hater å tape ytelse :p

 

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...