Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Om E5-4650 riggen.

Jeg har nå målt temperaturene på heatsinkene jeg limte på komponentene som var for varme til å holde fingeren på. Etter 100% load i flere timer og med en romtemperatur på 22 - 23 Celsius leser jeg av 53 Celsius på den varmeste. Jeg antar at temperaturen i selve VRMen er 4 - 5 grader høyere, men alt under 60 må vel være godkjent? De fleste ligger omkring 46 - 49 grader. Heatsinkene som kortet er født med holder samme temperaturer. Ved målingen har jeg kun vifter bak (2 stk. 9,5cm) + en 14cm. Jeg antar videre at når den flyttes fra skrivebordet og ned på gulvet, som er betong med fliser på, vil temperaturene senkes litt til. CPUene (den varmeste) holder 35 Celsius ved 100% load på P8103, og kanskje 2 - 3 grader mer for 8101. Så jeg tror jeg slår meg til ro med at dette skal gå bra.

 

Når jeg reiser bort stapper jeg bare i 3 stk. jetvifter (5500 RPM) foran som vil sørge for kraftig gjennomlufting mens jeg er borte, bare sånn for sikkerhets skyld i tilfelle det skulle komme noen dager med tropevarme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er gode verdier.

Det er 2 forskjellige rateinger på VRM.

Den ene er 85C og den andre som for eks GPUer bruker er 125C.

 

 

Begge kommer med en timekurve, for eks 5000timer på 105°C, 500000timer på 65°C osv som asus bruker på sine.

 

Har du målt på dildallet utenfor?

http://hardforum.com...d.php?t=1626216

 

 

Lurer på hvilken jeg burde kjøle, kanskje alle de store iallefall.

Endret av War
Lenke til kommentar

Det er gode verdier.

Det er 2 forskjellige rateinger på VRM.

Den ene er 85C og den andre som for eks GPUer bruker er 125C.

 

 

Begge kommer med en timekurve, for eks 5000timer på 105°C, 500000timer på 65°C osv som asus bruker på sine.

 

Har du målt på dildallet utenfor?

http://hardforum.com...d.php?t=1626216

 

 

Lurer på hvilken jeg burde kjøle, kanskje alle de store iallefall.

 

Bruk denne guiden fra tear som er gitt prioritet, hvor I er viktigst, osv..

post-53451-0-19736500-1363902906_thumb.jpg

 

Jeg har heatsinket alle på I og II på kortet som brant. De øvrige var ikke varme hos meg. Nei, jeg har ikke målt temperaturene der, regner med at det kortet vil dø sakte hen likevel, så vil satse på et nytt hvor jeg vil heatsinke samtlige før jeg gjør et nytt forsøk på ekstremklokking.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Forhåpentligvis så treffer de bare utstikkende komponenter på vegen som ikke er ledende og ender nede i kassen uten å gjøre noen skade. Imidlertid tror jeg ikke at de løsner fordi varmen gjør at tapen / limet størkner og ender i solid fast form som må brekkes løs for å fjernes fra VRMene. Jeg har forsøkt å brekke på flere av dem og de sitter veldig godt.

 

Ser ut som at jeg skal klare å nå plass 14 i stat i morgen eller i løpet av helga, og så karre meg til å bli nr. 12 i løpet av en måneds tid hvis utstyret holder. Dvs. jeg når da samme plass som laget har, og som var målet jeg har hatt. Og forhåpentligvis når jeg også en milliard poeng innen sommerferien (les juli).

Endret av -alias-
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du må kaste deg selv i veggen og rive opp tøyet ditt og knuse skrivebordet til sjefen og helle vannet over deg mens du brøler.

Så åpner du døra ut til gangen og kaster deg selv i veggen, så skal du se 62 andre søkere løpe så fort bena bærer og du er eneste kandidat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må kaste deg selv i veggen og rive opp tøyet ditt og knuse skrivebordet til sjefen og helle vannet over deg mens du brøler.

Så åpner du døra ut til gangen og kaster deg selv i veggen, så skal du se 62 andre søkere løpe så fort bena bærer og du er eneste kandidat.

 

Pepsi Max reklame? Elle Figth Club eller noe slik, right? :p

 

Da har jeg kjøpt enda et skjermkort på Finn, kun 1000kr inkl. porto. Bestilte også en SLI-kabel fra komplett så regner med at PPD'en stiger ca. 30k i løpet av påsken :D

 

Hvilket skjermkort?

Lenke til kommentar

For folding spiller det ingen rolle om SLI er enablet eller disablet siden f@h bare ser hvert enkelt kort som en enhet uansett. Tidligere måtte man disable SLI for å kunne folde.

SLI eller CrossFire har ingen effekt i folding (enda)

Folder du med sli enabled?

Det gjør ikke jeg mener jeg å huske.

Hvilket koet ble det?

Pepsi Max reklame? Elle Figth Club eller noe slik, right? :p

 

 

 

Hvilket skjermkort?

 

Samme som det jeg allerede har. MSI N560GTX Ti Twin Frozr II

 

SLI skal jeg igrunnen bare ha for gaming. Siden det vises som inviduelle kort i F@H er jo det greit, så slipper jeg å enable/disable det hele tiden.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...