Gå til innhold

Bios på MSI Hovedkort nullstiller seg


Fixer'n

Anbefalte innlegg

Har problem med at biosen nullstiller sei er dette et vanlig problem til MSI torbo 2. Dette er det andre kortet jeg prøver. Har kjøpt kortet til Komplett data, jeg lurer på om jeg skal bytte det med et annet kort eller om jeg skal prøve et kort til av samme type. Er det andre som har erfaring på dette området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-14 00:09, Fixer'n skrev:

Har problem med at biosen nullstiller sei er dette et vanlig problem til MSI torbo 2. Dette er det andre kortet jeg prøver. Har kjøpt kortet til Komplett data, jeg lurer på om jeg skal bytte det med et annet kort eller om jeg skal prøve et kort til av samme type. Er det andre som har erfaring på dette området?



 

Har samme kort... Ingen problemer... :smile:

Lenke til kommentar

On 2002-04-14 05:01, sub1343 skrev:

Biosbatteriet ditt er flatt, få deg et nytt

 

Tviler egentlig litt på at det er batteriet siden det er det andre hovedkortet har prøver. Det kan seff være det men da er det veldig tilfeldig.

Skal tro om han har overklokket??

Lenke til kommentar

Har du "bare" problemer med at BIOSEN nullstiller seg, eller har du også andre problem på maskina?

 

Opplevde noe lignede med mitt MSI hovedkort. Problmet skyldes defekt RAM, dvs. den defekte rammen fikk maskina til å låse/henge seg, og når jeg skrudde den på igjen var BIOS nullstillt. Alt ordnet seg med ny ram...

Lenke til kommentar

Mener å ha lest at det var et problem med test versjonene av det kortet. Kanskje komplett har fått tak i en del sånne for en billig penge :wink:

 

Jeg tror det var noe med at batteriet på de korta ikke hadde ordentlig kontakt eller no. Men jeg skal ikke si sikkert, det kan godt hende det ikke var akkurat det kortet du har der.

 

[ Denne Melding var redigert av: Blurpy på 2002-04-14 10:10 ]

Lenke til kommentar

Mitt restiller seg også. Nok at jeg slår av maskinen og drar ut ledningen. Lar data´n være uten strøm noen timer og så starter igjen. Alt i biosen er tilbake på standard. Fikk litt angst etter å ha montert ny kjølevifte og prosessoren starta opp i 1100 mhz. Trodde at ting hadde gått til.. ja kan vel tenke dere selv.

Har MSI k7t266a-pro2-ru (for et navn!!)

Lenke til kommentar

Er det 2 eller 3 pinner på kontakten for å nullstille cmos (bios)?? Er det 2 så skal det ikke stå en jumper der. Er det 3 så sørg for at det står en jumper på de 2 pinner som er for vanlig drift.

Jeg hadde et hovedkort hvor jumperen var tatt bort. (Kjøpte det brukt). Og det nullstilte seg hver gang jeg trakk ut strømmen. Når jeg satte tilbake en jumper på pinne 1 og 2 (var 2 og 3 for å nullstille) så sluttet det med nullstillinga.

Hvis ikke så kan det jo være at hovedkortet er levert med et defekt batteri. Det er ingen garanti at ting funker selv om det er nytt. :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...