Gå til innhold

Gainward Gf 6800GT "GS" har 16 pipelines.


Anbefalte innlegg

Ville så gjerne sett kjøleløsninger som ATI har på kortene som tar en PCI-plass.

Like greit å få varmen ut av boxen.

hva er vitsen med å bruke opp en PCI-plass når den kjøler bra sånn som den er? i stede for å bruke unødvendig masse plass???

Hva du prater om ?

Jeg mener de kortene som kommer ut og opptar en PCI-plass uansett,

bør ha den kjøleløsningen som ATI-kortene har :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg funnet et gainward FX 6800 ultra Golden sample hos pcutstyr. Den koster 5030kr men det står 430+ MHz på GPU.

Så hvis den har 430MHz på GPU er det nesten en Ultra extreme, og jeg tror at den kan klokkes til ultra extreme hastigheter. Så igjen er GAINWARD= :thumbup:

 

Den kommer 14.06.04

Endret av camxer
Lenke til kommentar
Nå har jeg funnet et gainward FX 6800 ultra Golden sample hos pcutstyr. Den koster 5030kr men det står 430+ MHz på GPU.

Så hvis den har 430MHz på GPU er det nesten en Ultra extreme, og jeg tror at den kan klokkes til ultra extreme hastigheter. Så igjen er GAINWARD= :thumbup:

 

Den kommer 14.06.04

Hmm.. Den prisen er faktisk ikke så ille med tanke på x800xt. Likevel er det ekstremt mye penger. Tror fremdeles det står mellom x800 pro og 6800 GT for mange. Jeg er sikker på at det kortet rocker villt uansett :D

Lenke til kommentar
Win some lose some.. man kan sette opp en test pakke som kun er i GF6800GTs favør eller vice versa. Overall har nok 6800GT en liten ledelse, men X800Pro slår GF6800Ultra i en del tester med AA og AF.

 

Det er for tidlig å si om 6800GT lett kan klokkes opp til Ultra hastighet. Overklokkings egenskapene vil variere fra produsent til produsent og fra kort til kort.

X800Pro har vist seg å være ganske overklokkings vennlig.

Har x800pro blitt sendt ut til alle produsenter da? Har alle produsenter sluppet sine versjoner, og har de blitt overklokket, sånn at du kan påstå at "X800Pro har vist seg å være ganske overklokkings vennlig"? Vet ikke om det er så mye mer hold i det enn påstanden om at GT lett kan klokkes til Ultra.

Som du sa, det er for tidlig å si noe om det... Så jeg fatter bare ikke hvorfor du sitter og sier det? :hmm:

Lenke til kommentar
' date='28/05/2004 : 13:22'] Har x800pro blitt sendt ut til alle produsenter da? Har alle produsenter sluppet sine versjoner, og har de blitt overklokket, sånn at du kan påstå at "X800Pro har vist seg å være ganske overklokkings vennlig"? Vet ikke om det er så mye mer hold i det enn påstanden om at GT lett kan klokkes til Ultra.

Som du sa, det er for tidlig å si noe om det... Så jeg fatter bare ikke hvorfor du sitter og sier det? :hmm:

Fordi det er mange flere X800Pro kort som er blitt testet og samt at X800Pro faktisk har kommet ut på markedet.

Lenke til kommentar
Ville så gjerne sett kjøleløsninger som ATI har på kortene som tar en PCI-plass.

Like greit å få varmen ut av boxen.

hva er vitsen med å bruke opp en PCI-plass når den kjøler bra sånn som den er? i stede for å bruke unødvendig masse plass???

Hva du prater om ?

Jeg mener de kortene som kommer ut og opptar en PCI-plass uansett,

bør ha den kjøleløsningen som ATI-kortene har :roll:

okay, men det var ikke sånn jeg forstod det :roll:

forstod det slik at kortene osm kommer med kjølere som opptar 1-pci-plass, kan like bruke den plassen sånn at dei får all varmen ut ;)

Lenke til kommentar
Ville så gjerne sett kjøleløsninger som ATI har på kortene som tar en PCI-plass.

Like greit å få varmen ut av boxen.

hva er vitsen med å bruke opp en PCI-plass når den kjøler bra sånn som den er? i stede for å bruke unødvendig masse plass???

Hva du prater om ?

Jeg mener de kortene som kommer ut og opptar en PCI-plass uansett,

bør ha den kjøleløsningen som ATI-kortene har :roll:

okay, men det var ikke sånn jeg forstod det :roll:

forstod det slik at kortene osm kommer med kjølere som opptar 1-pci-plass, kan like bruke den plassen sånn at dei får all varmen ut ;)

Formulerte meg litt dårlig kanskje, my bad ;)

Lenke til kommentar
Og jeg venter en stund med å kjøpe nytt skjermkort til prisene har dalt litt -som vanlig. Jeg er ikke så ivrig at jeg vil betale i overkant av 4000 kroner for et skjermkort -dritbra eller ikke.

 

Mitt Radeon 9800 Pro greier seg en stund til!! :)

OffTopic

...

Jeg kjøpte bilen min for 3000, jeg...

 

Bilen min kan kjøre fra BMW 325i ...

 

 

-> Skjermkort er dyre...

 

 

Litt mer OnTopic:

 

Er det ikke like gøy hver gang at alle diskusjoner ender i: "ATi er best", "Nei, Nvidia er best, N00b!!!" Eller hvem som vinner alle testene...

Jaja...

Jeg har ikke råd til ny maskin ennå, så jeg får vente til GF9900Ultra eller R X999XT eller no :wee:

Endret av kristteo
Lenke til kommentar
Er også nvidia fanboy, men bare vent til point of view lager en extrem versjon, på mitt Ge-Force 4200XP kjører jeg:

 

Gpu: 370

Ram: 770

 

med stock kjøleren! point of view :love:

 

Venter også i (høy)spenning på Point Of View.

 

Har en anelse om at det kanskje er verd og kjøpe 6800GT/ULTRA fra de. :yes:

 

 

Dj.Diablo:JÆ**** bra klokking på ti4200 din :scared: Du MÅ_HA volt modda regner jeg med.Har du link til en ti4200 volt-modd side,jeg har Abit GF4200 AGP 8x-OTES ? :)

 

 

OFFTOPIC:Hvordan får jeg fjernet den 0% Advarsler under avataren min? Har bladd igjennom alt på kontroll-panelet mitt,men finner ingenting relatert til det... :no:

 

 

mvh Bjørn

Endret av shorin
Lenke til kommentar
Er også nvidia fanboy, men bare vent til point of view lager en extrem versjon, på mitt Ge-Force 4200XP kjører jeg:

 

Gpu: 370

Ram: 770

 

med stock kjøleren! point of view :love:

 

Venter også i (høy)spenning på Point Of View.

 

Har en anelse om at det kanskje er verd og kjøpe 6800GT/ULTRA fra de. :yes:

 

 

Dj.Diablo:JÆ**** bra klokking på ti4200 din :scared: Du MÅ_HA volt modda regner jeg med.Har du link til en ti4200 volt-modd side,jeg har Abit GF4200 AGP 8x-OTES ? :)

 

 

OFFTOPIC:Hvordan får jeg fjernet den 0% Advarsler under avataren min? Har bladd igjennom alt på kontroll-panelet mitt,men finner ingenting relatert til det... :no:

 

 

mvh Bjørn

Bra klokking det...

Den 0% advarsel står bare på dine egne innlegg...

Vi ser den ikke

Lenke til kommentar

Nei har ikke gjort noe form for modding på mitt kort, men kortet kommer i forskjellige revisjoner, mitt er 3. Hardware testet et helt likt kort, husker ikke hva de klarte, er bare å finne testen her på hardware! Når det gjelder bildekvalitet kan man fjerne EMI skjoldingen på kontakten bak, det har jeg ikke gjort enda ;)

 

Edit: fant en link til voltmodding enjoy!

 

http://www.techspot.com/tweaks/geforce4-vmod/index.shtml

Endret av ~Dj.Diablo~
Lenke til kommentar

Fra en den mailen som Gainward spamma ut til alle mulige folk:

 

Gainward PowerPack! Ultra/2400 "Golden Sample" TV-DVI-DVI

Processor: GF 6800 GT. Engine clock: 350 Plus MHz. Frame buffer: 256MB.

Memory: 1,6ns DDR3. Memory width: 256 bit. Pipelines: 12.

MPEG-2 Accel: Yes. TV-Out: yes. DVI: Dual.

Barcode: 471846200-6039

 

 

 

Her står det da at GT har 12 pipelines igjen - når skal de få bestemt seg?

Jeg har allerede bestillt kortet, så hvis kortet har 12 pipelines og ikke 16 så håper jeg iaff det er mulig modde om til 16 pipelines på samma måte som x800pro..

Lenke til kommentar

DETTE ER JO EN KLISJE!

 

Klarer de pokker meg ikke å bestemme seg om de skal ha 12 eller 16 pipelines!

TOTALT latterlig!.

nVidia klager (i de ''leakede'' fremvisningene) at ati hadde skiftet på klokkefrekvenser.... de er jo ikke bedre selv.

De lanserer kort som aldri kommer (6800ultra extreme) og klarer ikke å bestemme seg om antall pipelines. :no:

Lenke til kommentar
DETTE ER JO EN KLISJE!

 

Klarer de pokker meg ikke å bestemme seg om de skal ha 12 eller 16 pipelines!

TOTALT latterlig!.

nVidia klager (i de ''leakede'' fremvisningene) at ati hadde skiftet på klokkefrekvenser.... de er jo ikke bedre selv.

De lanserer kort som aldri kommer (6800ultra extreme) og klarer ikke å bestemme seg om antall pipelines. :no:

Det har en sammenheng med konkurranse fordi nVIDIA hadde flere piplines enn ATI også begynner ATI og endre og da endrer seff nVIDIA også !

 

nVIDIA fan da ! :w00t::w00t::w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...