Gå til innhold

Nvidias leaked presentasjon av NV40.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

enkelt og greit, om ikke disse bildene er ekte så er det garantert at nvidia har lignende dokumenter som blir presentert internt, og det samme gjelder ati..

 

nvidia er ikke noe spesielt "ond" bare fordi de har slike interne dokumenter, så hvis dere skal slakte nvidia for dette så får dere jammen huske på at dette også gjelder ati.

dog nevnes kun nvidia i negativ sammenheng her.

Lenke til kommentar
Husk at Robin B er ATI-fanboy.

Å på hvilket grunnlag kan du påstå noe sånt?? :roll:

Jeg har lest postene dine om "Hvor mye bedre 9700 er enn FX5900" osv, hvor du alltid har favorisert ATI. Det gjør ikke meg noe, men jeg trekker den konklusjonen ut ifra postene dine her på forumet. Orker ikke begynne å lete etter gamle poster. Du vet dette like godt som meg.

Lenke til kommentar

Bilde er ekte http://www.hardocp.com/ ..Kyle's Update: I just got off the phone with NVIDIA PR front man Derek Perez. He did confirm that the slides linked above are NVIDIA's creation. The slide are just a few from a set of "20 or 30" that were developed by NVIDIA's USA Product Marketing team that were to be used only as a sales tool internally. Derek did say, "I am not going to apologize for them." He went on to explain how they need to outfit their sales teams as they see fit. Now that we are through that, we are hoping to see retail GeForce 6 hardware soon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
:realmad: Nvidia er noen overlegne blærer!

har du ikke lest noe som helst av innleggene ?

ati har interne presentasjonspapirer som går ut på akkurat det samme.

det er mer eller mindre standard.

Lenke til kommentar

Har 9700 Pro nå. Greit kort, men jeg likte nvidias kort bedre. Klarer ikke helt å sette fingeren på hva, men jeg har det for meg at de er mer "robuste", og de har en mer stabil FPS. Noen fanboy er jeg ikke, har hatt GF2, GF4TI4200, Ti4600, R9500, 9500Pro og nå 9700 Pro. Kortet jeg føler ga meg mest for pengene er fremdeles Ti4200.

Lenke til kommentar

det jeg mente tidligere er at ATI sliter bestandig med drivere over lengere tid..skal ikke si at nVIDIA heller gjør det men de bruker ikke så lang tid ! Dere har vel lest tråder på HW.no der de sier når de tester ATI kort at når de brukte de driverne som fulgte med fikk de lavere poeng enn når de hentet noen nyere drivere men så er det det med problem med dem som er størst da !

 

skal prøve å oppføre meg som nøytral nå ! :ermm:

Lenke til kommentar

Fra det jeg har hørt er ikke NV40 så veldig "produce-able" da dem sliter med dårlige yields.. så nVidia har virkelig vært dyktige til å utvikle et lite OEM vennlig produkt med dårlige yields som dem kun har fått klokket til 400Mhz. nVidia visste hvordan dem skulle implentere SM3.0 ja..

Feature wise duger R300 arkitekturen bra ennå. NV40 er en ganske stor forbedring fra NV3x, men ikke fra R300.

Lenke til kommentar
Fra det jeg har hørt er ikke NV40 så veldig "produce-able" da dem sliter med dårlige yields.. så nVidia har virkelig vært dyktige til å utvikle et lite OEM vennlig produkt med dårlige yields som dem kun har fått klokket til 400Mhz. nVidia visste hvordan dem skulle implentere SM3.0 ja..

Vel... Det er IBM som lager NV40, og de har hett endel problemer i det siste, med hele 130nm produksjonen demmes, noe som ifølge EETimes for et par uker siden skulle vært fisket... nVidia lager ikke NV40 selv, så du kan ikke si at det er demmes feil at de har dårlige yields

Lenke til kommentar
Raptor,25/05/2004 : 21:37] nVidia lager ikke NV40 selv, så du kan ikke si at det er demmes feil at de har dårlige yields

Men det er nVidia som utviklet chipen. Et enklere design hadde vært lettere å produsere. Poenget er tradeoffs.. jeg har lite tro på at ATi ikke visste hvordan dem skulle implentere SM3.0, men heller at de vurderte fordelene opp mot ulempene med å implentere SM3.0 og bestemte seg for å ikke implentere det.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
jeg har lite tro på at ATi ikke visste hvordan dem skulle implentere SM3.0, men heller at de vurderte fordelene opp mot ulempene med å implentere SM3.0 og bestemte seg for å ikke implentere det.

Nettopp, ATI så på SM3.0 som ikke nødvendig og mener at det tar lang tid før det blir mange spill som implementerer det. Husk at ATI har 3Dc som jeg synes ser ganske lovende ut: 3Dc gir utviklerne mulighet til få fram flere detaljer på 3d bilder.

Lenke til kommentar
Men det er nVidia som utviklet chipen. Et enklere design hadde vært lettere å produsere. Poenget er tradeoffs.. jeg har lite tro på at ATi ikke visste hvordan dem skulle implentere SM3.0, men heller at de vurderte fordelene opp mot ulempene med å implentere SM3.0 og bestemte seg for å ikke implentere det.

Jeg tror heller at ATi ønsket å levere SM 3.0, men at dette krevde en for stor og kopleks chip, som igjen hadde ført til at de ikke klarte å skru opp klokkehastigheten nok til å konkurere med nVidia. R500 skal etter planen komme i slutten av 2005, og det kommer etter hva jeg har fortått flere titler før den tid med SM 3.0, noe ATi selv har innrømt at de ikke tjener på...

 

Når det gjelder 3Dc så er det bare en "ATi standard" alá Matrox sin Sorround Gaming, mens SM 3.0 er "industri standard" i DirectX 9.0c. Intill jeg ser at det blir annonsert støtte for 3Dc i noen spill eller applikasjoner, og jeg ser tester på at det faktisk flir bedre (ikke ATi sine PR bilder) velger jeg å ta litt med en klype salt

 

SM 3.0 er enda bedre fra en utvikler sitt synspunkt, en ting som normalt tar 200 linjer med kode kan du få ned til 20

Lenke til kommentar
"fanboy av konkuranse"
:w00t:

 

er selv i stussen på hva det blir. Sitter på MX460 nå, men har hatt r9800 og er sugen på minst samme nivået igjen.

 

 

Det som er interesannt, er at både ATi og Nvidia har liksom lansert kortene sine, men hva skjer? Dagene går og kortene er forsatt langt ifra tilgjengelige. Vi står på randen av 939, PCI-e kommer vel snart. Skulle tro at kortene ikke blir realitet før PCI ekspress kommer, og da er det jo gammelt. Hva skjermkort går man til innkjøp av da? Venter man på ytterligere papirlansering, og ventetid før noe skjer?

eks. X880XT

 

Også er det slik at testene som er gjort ikke har noe Xtrem verdi.

Usikre drivere, usikker kvalitet. Skal selv ha skjermkort til de nye spillene (HL2, Tribes3 osv.). Ytelsen i disse spillene er også usikker. STALKER skal bruke SM3, vil det føre til noe BOOST fra Nvidia sin side? Skal vi ikke få se skikkelige tall/skjermkort før til begynnelsen av neste år?

 

 

kom på en ting_

Støtter ikke Nvidia kortene PCI-e & AGP?

Hva kommer etter PCI-e?

 

 

edit_

SM 3.0 er "industri standard" i DirectX 9.0c.

 

har du kilder på det?

leste nemlig en fyr på forumet, som påsto ("kranglet" seg til) at det allerede nå kan brukes. eks FarCry

 

Siden jeg prøver å være kritisk har jeg ikke tatt det for god fiks, så kilder hadde vært gøy.

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Raptor' date='25/05/2004 : 22:51']
Men det er nVidia som utviklet chipen. Et enklere design hadde vært lettere å produsere. Poenget er tradeoffs.. jeg har lite tro på at ATi ikke visste hvordan dem skulle implentere SM3.0, men heller at de vurderte fordelene opp mot ulempene med å implentere SM3.0 og bestemte seg for å ikke implentere det.

Jeg tror heller at ATi ønsket å levere SM 3.0, men at dette krevde en for stor og kopleks chip, som igjen hadde ført til at de ikke klarte å skru opp klokkehastigheten nok til å konkurere med nVidia. R500 skal etter planen komme i slutten av 2005, og det kommer etter hva jeg har fortått flere titler før den tid med SM 3.0, noe ATi selv har innrømt at de ikke tjener på...

 

Når det gjelder 3Dc så er det bare en "ATi standard" alá Matrox sin Sorround Gaming, mens SM 3.0 er "industri standard" i DirectX 9.0c. Intill jeg ser at det blir annonsert støtte for 3Dc i noen spill eller applikasjoner, og jeg ser tester på at det faktisk flir bedre (ikke ATi sine PR bilder) velger jeg å ta litt med en klype salt

 

SM 3.0 er enda bedre fra en utvikler sitt synspunkt, en ting som normalt tar 200 linjer med kode kan du få ned til 20

SM3.0 er ganske langt fram i tid, derfor gadd ikke ATI å satse på det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...