Gå til innhold

Nvidias leaked presentasjon av NV40.


Anbefalte innlegg

Raptor,26/05/2004 : 09:39]I følge ATi sine roadmaps så kommer ikke støtte for SM 3.0 før i R500, det er et helt nytt dessign som etter planen ikke skal komme før høsten 2005.

Har du link til disse roadmapene og er disse bekreftet å være auteniske? R500 vil forsatt være basert på R300.

 

har du link til dette? for dette tviler jeg meget sterkt på...

at r500 ska vere basert på r300???

det blir jo ikke rare oppgraderingen..

dei ska jo gå over til mindre kjerne...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du link til dette? for dette tviler jeg meget sterkt på...

at r500 ska vere basert på r300???

det blir jo ikke rare oppgraderingen..

dei ska jo gå over til mindre kjerne...

Mindre prosess mener du? Det er også tilfelle med R300->R420.

 

http://www.beyond3d.com/interviews/daveorton/

 

Fra tråden intervjuet blir diskutert:

I gathered that instead of this pin pong going from scratch at separate labs they will work together. I think basically the R300 core will be the basis of all their designs until DX next arrives.(quite speculative.) I figured that this comment below articulates that with the exclusion of the idea that a new API would drive a new design.

We have a winner!

Det er ikke behov for et helt ny arkitektur før DXNext kommer i 2006.

Lenke til kommentar

Syns det er moro med "lekkasjer" som dette, de passer liksom bestandig så bra til forholdene ellers. I dette tilfellet er både nvidia og ati på offansiven når det gjelder presentasjon av nye kort og ny teknologi. Det at nvidia da slipper en uskyldig intern presentasjon på nesten humoristisk måte passer vel ganske godt. Men det at denne er laget på en måte som jeg føler er for å få forbrukerene til å tro at ati, nei det er gammelt nytt, og at ati ikke er like teknisk dyktige som nvidia, det blir litt feil.

 

Jeg trekker selv litt likheter mellom denne lekkasjen og HL2 lekkasjen som florerte en stund. Alle som har testet det kan med hånden på hjertet si at dette var et produkt som ikke var i nærheten av å kunne bli sluppet, men det ville heller ikke sett spesielt bra ut med enda en utsettelse. Så kom vel Gabe eller noen andre i valve på den geniale ideen: "noen stjeler det og slipper det på nettet!" Dette ga jo valve et halvår til bare for å fikse "sikkerhetshull" og annet "småtteri" de måtte komme over. Dessuten sier jo Gabe selv i mange intervjuer at det beste de får er feedback fra spillerene, og hva fikk de etter alpha lekkasjen?

 

Vi må også tenke microsoft og longhorn (eller neste generasjons windows). Også her blir alphaversjoner sluppet i bøttevis, og nettsider som winsupersite.com arbeider intenst med å finne bugs og muligheter for forbedringer i disse. Jeg kan ikke tenke meg at microsoft kunne fått like god tilbakemelding fra et fåtall betatestere..

 

Nei hele greia er mistenksom men godt mulig et fint lite stunt av nvidia. Likevel skal man vel være forsiktig med hva man sier, det ser bare så, gjennomført ut for de det gjelder. Ser ut som de har veid det positive mot det negative når det kommer til en "lekkasje", og rett og slett kommet fram til at det kan lønne seg å være litt slepphendt med en cd eller to.

Lenke til kommentar

Sånne ting som det der provoserer meg....

Når nVidia legger ut slik informasjon bør de ihvertfall formidle den til personer de stoler på! ikke folk som leaker det med en gang!

Det kan hende at de har lekket det bevisst? For og sverte ATI for og så skylde på en person som lekket det ut?

hmmm.....

Lenke til kommentar

2 TING_

 

Nvidia skyter mye av MS3, og MS3 er sånnjeg har forstått ikke bedre kvalitetsmessig, men ytelsesmessig, _

- Hvis FarCry er prøvd ut, med dx9C, og ATi forsatt wooper Nvidia, er det virkelig noe å skryte av da?

 

ATi kommer med 3Dc og gjør det til åpen standar_

- kan Nvidia implentere dette i sine grafikk kort? (VPUèr/GPUèr)

Lenke til kommentar
greit at de har interne opplegg som dette. men leaked my ass. dette har de i typisk nvidia stil "uheldigvis" lekket til hele communityet med vilje, for å så avfeie det med denne unnskyldningen.

 

akkurat som jeg sa....

tror det ligger noe bak denne ''leaken''.

 

ER heller ikke noen fanboy.

har hatt to nVidia kort og to ati kort.

venter på mitt tredje ati kort.

valget sto mellom 6800gt eller X800Xt.

Det ble sistnevnte.

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Vel, uansett... Dette var en utrolig cheap shot fra nVidias side, virker som de farer med svada i et desperat forsøk på å kapre kunder til 6800 korta sine.

 

"ATI la ikke til ditt og datt fordi de ikke hadde kunnskap nok..." Pøh..

 

Jeg er ingen fanboy av noen av selskapene, har dog før hatt nVidia kort og synes det var veldig gode kort. Men når jeg får servert slikt tilbakestående sprøyt som dette, ja da renner respekten for nVidia ganske raskt ned i dass for min del. :(

Lenke til kommentar
greit at de har interne opplegg som dette. men leaked my ass. dette har de i typisk nvidia stil "uheldigvis" lekket til hele communityet med vilje, for å så avfeie det med denne unnskyldningen.

 

akkurat som jeg sa....

tror det ligger noe bak denne ''leaken''.

 

ER heller ikke noen fanboy.

har hatt to nVidia kort og to ati kort.

venter på mitt tredje ati kort.

valget sto mellom 6800gt eller X800Xt.

Det ble sistnevnte.

da tror jeg du valgte rett,ati x800 xt er jo en del bedre

enn 6800 gt ;)

Lenke til kommentar

nvidia framstår jo mer og mer som et patetisk fjortisselskap. synd, siden jeg var spent på om 6800 hadde noen triks i ermet.

 

og en ting til. basert på r300, javel. men denne modellen gruste jo nvidia så det sang etter, så hvorfor skal de begynne å kritisere dette når de selv selv var mye dårligere? nvidia har kanskje en mer innovativ gpu, men det skyldes jo at de må gjøre mye mer for å engang komme opp på ati's nivå, så hvorfor skal 6800 nødvendigvis være bedre? bare fordi nvidia må finne opp hjulet på nytt og dermed måttet gjøre omlegginger og arbeid på flere områder, så er det jo ingen automatikk i at dette blir bedre enn en finpusset vinner fra før.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...