Gå til innhold

Half life, Kva er bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet
kan jo alltids laste ned hl done in 60min

da får du sett mye av spillet  :wee:

det at noen har gidda runde det på 60min sier jo litt om hvor kult spill det er  :cool:

eller så sei det kor kjedleg spelet, sidan han ikkja gadd å bruke meir ein 60 min på det.

personleg så har eg aldri likt hl (inkludert moder) og eg kjem ikkje til å kjøpe hl2 når det kjem, ganske enkelt fordi det finst så mange betre alternativ.

Du er ikke så smart du?

Tror du de 60 minuttene var første gang han spillte hl? Har garantert spillt igjennom utallige ganger.. Og personlig synes jeg HL er den beste singleplayer fpsen gjennom tidene

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Du er ikke så smart du?

to ein iq test frå mensa noreg ein gang. og der fekk eg eit resultat som låg over gjennomsnittleg :w00t: . så eg kan nok reknast som smart. (geni er og eit fint ord :yes: )

sjølvsagt veit eg at han har spelt spelet før.

Da vet du ikke hva du går glipp av, seriøst! HL2 er et must for alle FPS spillere.

det er INGEN andre som veit kva eg går glipp av heller (til no ivertfall), så det ser eg ikkje på som noko stort problem. eg vil helder bruke pengane mine på det eg meiner er kvalitets spel. og som vil bringe noko nytt til spelverda.

Endret av ttt
Skrevet
det er INGEN andre som veit kva eg går glipp av heller (til no ivertfall), så det ser eg ikkje på som noko stort problem. eg vil helder bruke pengane mine på det eg meiner er kvalitets spel. og som vil bringe noko nytt til spelverda.

Det er akkurat kvalitetsspill Half Life er. Half Life 2 kommer nok en gang til å ta fps genren til et nytt nivå. Far Cry var ganske nærme på å klare dette, men manglet det lille ekstra. Dette er akkurat hva HL2 ser ut til å endelig få til..

Dersom du ikke er overbevist på at HL2 vil bringe noe nytt så får det så være. Så du får være glad for at du ikke aner hva du går glipp av.. er faktisk trist på dine vegner.. tro det eller ei. :ermm:

Skrevet

Half-Life 1 er overhodet ikke noe spesielt i dag. Grafikken er selvfølgelig utdatert, og gameplayen er det en haug av spill som gjør bedre og samtidig ser bedre ut. HL var bra når det kom ut. Har du ikke spilt det da det kom ut, kommer du ikke til å bli særlig imponert nå.

Har sett filmar osv frå spelet, og det er jo fullt av monster og unaturlige ting.. er det morro å spele mot dei da? Var det sånn på Half Life 1 og?

Treat: Kva er bra me det da? Det som var spørsmålet mitt..

Det er jo det som er gøy, begynner å bli rimelig lei av alle disse "realistiske" spillene hvor e bare løper rundt og skal drepe mennesker. Jeg spiller først og fremst for å nyte et univers som er annerledes fra det vi lever i, og få med meg en bra historie.

HL2 ser meget lovende ut.

Skrevet
kan jo alltids laste ned hl done in 60min

da får du sett mye av spillet  :wee:

det at noen har gidda runde det på 60min sier jo litt om hvor kult spill det er  :cool:

eller så sei det kor kjedleg spelet, sidan han ikkja gadd å bruke meir ein 60 min på det.

personleg så har eg aldri likt hl (inkludert moder) og eg kjem ikkje til å kjøpe hl2 når det kjem, ganske enkelt fordi det finst så mange betre alternativ.

Rofl.. :wee:

Skrevet (endret)

ttt ser ut som stalker fan du, stalker er eneste spillet jeg har satt over hl2 men tror ikke du har sett så mye fra hl2 for da hadde du faen meg kjøpt det tvært det kom ut :roll:

Men hver sin smak :wee:

Endret av Treat
Skrevet

Personlig syntes jeg ikke det var story`en i HL som var bra, men måten den ble fortalt på. Du er der, du ser det, du opplever det. Maken til fortellerteknikk har ikke blitt sett i et first person spill siden.

Skrevet
...og en av verdens beste super mario spillere.

Han juksa ;)

Personlig syntes jeg ikke det var story`en i HL som var bra, men måten den ble fortalt på. Du er der, du ser det, du opplever det. Maken til fortellerteknikk har ikke blitt sett i et first person spill siden

Er du ikkje der i dei fleste FPS?

Skrevet
Det er akkurat kvalitetsspill Half Life er. Half Life 2 kommer nok en gang til å ta fps genren til et nytt nivå

eg har spelt igjennom hl1, men vart aldri imponert over det, dermed lurer eg på kva som vil gjere at hl2 vil imponere meg?

Dersom du ikke er overbevist på at HL2 vil bringe noe nytt så får det så være.

eg har ikkje tenkt over noko som er spesielt med hl2, kva nytt skal det bringe?

Så du får være glad for at du ikke aner hva du går glipp av.. er faktisk trist på dine vegner.. tro det eller ei.  :ermm:

hyggeleg at du bryr deg, men eg vil nok klare meg eg (stalker redder dagen)

ttt ser ut som stalker fan du, stalker er eneste spillet jeg har satt over hl2 men tror ikke du har sett så mye fra hl2 for da hadde du faen meg kjøpt det tvært det kom ut  :roll:

eg er stalker fan ja (og eg er stolt over det) eg har sett ein god del filmer frå hl2 (inkludert dei nyaste e3 filmane) men eg har aldri blitt noko imonert over det.

men vist det er nokon som kan overbevise meg om at hl2 er vert eit kjøp så ver så god.

men dykk kan kanskje først svare på det denne tråden eigentleg handler om. Kva er bra med half life?

Skrevet (endret)

Hmm.. da skal jeg prøve å forklare hva som er bra med Half Life 2..

For det første fysikkmotoren er meget bra. Alle objektene i spillet oppfører seg slik som det gjør i virkeligheten. HL2 er og det første spillet som tar i bruk fysikken i selve gameplayet. Du kan bruke Manipulator'en til å bruke ting til både skjold og våpen. Ganske kjekt dersom du har lite ammo. Alle objekter har en tilnærmet styrke i forhold til masse og type. Treverk oppfører seg som treverk. Det brekker der du treffer det.

AI'en i spillet oppfører seg ut i fra situasjonen den er i, for fiender og venner. Du kan til en viss grad styre en gruppe dersom du har noen som kan hjelpe til (sett på noen bilder). AI'en kan også bruke fysikken til å ta deg. Den kan kaste diverse ting på deg og kan skyte på ting som kan falle ned på deg. Du kan og lære ting fra AI'en dersom du sniker deg rundt og snik titter på de. Du er ikke trygg dersom du har gjemt deg, de begynner å lete etter deg dersom de ikke ser deg lenger. De kan finne alternative ruter fram til deg også.

Modellene er noen av de mest detaljerte og animerte i et spill til nå (hovedpersonene stort sett). Øynene følger deg akkurat som de ville gjort i virkeligheten. De kan snakke alle verdensspråk uten ekstra programmering pga. den nye lipsync teknoligien. Det åpner for en rekke nye muligheter. De har 40 individuelle muskler i ansiktet som viser hvordan karakterene utrykker seg akkurat som vi ville. Derfor kan du bedømme hvilken situasjon du befinner deg i ved å se på ansiktet til enten fiendene eller venner.

Endret av TCi
Skrevet (endret)

Ikkje akkurat så veldig overbevisande TCi, Stalker er på mange måtar bedre enn Half Life, grafikken er klart bedre i stalker enn i Half Life 2, men det er ikkje berre det som tel.

Endret av Zernick
Skrevet
Ikkje akkurat så veldig overbevisande TCi, Stalker er på mange måtar bedre enn Half Life, grafikken er klart bedre i stalker enn i Half Life 2, men det er ikkje berre det som tel.

Men så er Stalker og HL2 to forskjellige typer spill... Grafikkmessig synes jeg det ikke er noe særlig til forskjell. De to grafikkmotorene har begge sine fordeler og ulemper. En plass er den andre bedre eller dårligere.

Skrevet

ei bra forklaring det der, men eg er ikkje overbevist.

For det første fysikkmotoren er meget bra. Alle objektene i spillet oppfører seg slik som det gjør i virkeligheten. HL2 er og det første spillet som tar i bruk fysikken i selve gameplayet.

dei fleste (om ikkje alle) nye skytespel har ein bra fysikkmotor. hl2 har ikkje sin eigen fysikkmotor eingang, dei har bare kjøpt havok (dei har sjølvsagt gjort nokon forbetringar på den). når det gjedler å ta i bruk fysikken i gameplayet, så kan dette gjerast i meir eller mindre grad i dei fleste om ikkje alle spel med fysikkmotor. og dette er og mogleg i dei spela som kjem i den nærmaste framtid.

AI'en i spillet oppfører seg ut i fra situasjonen den er i

dette er og noko som gjeld for dei nye spela som kjem, og og i enkelte spel som er ute. ikkje noko spesielt med det heller.

Du kan til en viss grad styre en gruppe dersom du har noen som kan hjelpe til (sett på noen bilder).

det er vel mange spel du kan styre grupper med medhjelparar.

Du kan og lære ting fra AI'en dersom du sniker deg rundt og snik titter på de.

no er eg litt usikker i kva du legger i at du kan lære ting, meiner du at du kan lære å snakke hebraisk av å spionere på motstandarane, eller meiner du at du kan lære/få vite at vist du gir vakthunden ein pakke kjeks så sovner den? det er vanleg at at du får tips ved å spionere på motstandarar, eller å finne hemmlege dokument som dei har glemt igjen.

Du er ikke trygg dersom du har gjemt deg, de begynner å lete etter deg dersom de ikke ser deg lenger. De kan finne alternative ruter fram til deg også.
dette er vel heller ikkje noko som er særeigent for hl2? f.eks far cry hadde motstandarar som fant alternative veger. dette vil og verte standard i spel som kjem.

Modellene er noen av de mest detaljerte og animerte i et spill til nå (hovedpersonene stort sett).

detaljerte modellar er ikkje alt (dette er og noko som nyare spel har/vil få). og kva hjelper det at hovudpersonen er detaljert når du ikkje får sjå han. det er jo tross alt eit førstepersons spel.

De kan snakke alle verdensspråk uten ekstra programmering pga. den nye lipsync teknoligien.

no er det ikkje akkurat for å sitte å sjå på ansiktet til folk eg spelar spel. hadde det vert det eg var ute etter, hadde eg sett ein film.

Derfor kan du bedømme hvilken situasjon du befinner deg i ved å se på ansiktet til enten fiendene eller venner.

det er vel ikkje mange situasjoner du vil ha bruk for dette. vist det er noko farleg som skjer, så har du ikkje tid til å stoppe opp å sjå på medspelarane dine.

Skrevet (endret)

Men så er Stalker og HL2 to forskjellige typer spill... Grafikkmessig synes jeg det ikke er noe særlig til forskjell. De to grafikkmotorene har begge sine fordeler og ulemper. En plass er den andre bedre eller dårligere.

Kva er det som gjer at stalker og Half Life 2 er to forsjellege spel?

Begge spela er Fps og dei innheld udyr men kanskje Half Life ikkje er så realistisk, med tanke på at jorda blir innvadert av romvesen.

Endret av Zernick
Skrevet

Herregud, Jeg skjønner ikke poenget. Det er ikke mulig å overbevise ttt. skulle ønske man kunne koble sammen 2 spill ogse hvem som eide hveradnre.. da ville man se at hl2 eter stalker i ett jafs :devil: hehe

Hver har sin smak ;) kos deg med stalker i sommer du... du finner helt sikkert noen som ikke har spilt hl2 og gjerne vil diskutere stalker istedet.

Kos deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...