Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå startet med å tette igjen min gamle casemod, med gelcoat og polyester. Jeg skal også tette igjen hullene til håndtaket, slik at hele sidedøra blir hullfri.

 

Kabinettet jeg har tatt utgangspunkt i, er et blått chieftec matrix medium tower, som jeg har pusset med 120 papir. viftehullet og dama har jeg skjært ut med en nikkesag.

IMG_0114.JPG

 

Det første jeg gjorde var å ta den andre sidedøra (deler av den ihvert fall), og smøre den inn med et tynt lag smør, slik at ikke gelcoaten skal feste seg.

IMG_0139.JPG

 

Så la jeg den sidedøra med utskjæringene på, over den andre

IMG_0142.JPG

 

Deretter smørte jeg på et lag med gelcoat. Jeg regner med å få lagt på polyester i morra

IMG_0156.JPG

 

 

all respons tas med en stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

både gelcoat, polyester, hobbymaling, grunning og klarlakk er kjøpt på biltema :blush:

 

bortsett ifra smøret da. det er kjøpt på rimi :D

 

Lakken sitter ganske godt der jeg har tatt på klarlakk, men det er ikke så lenge siden jeg tok på det siste strøket, så jeg vet ikke ennå.

Lenke til kommentar

ikke kjøp på biltema, det løsner lett :( gjorde den feilen selv..

 

btw. er det noen som vet hva jeg kan bruke til og løseopp lakk? jeg klrar ikke og slipe ned alt på innsiden av kabinettet (har ikke startet)

 

Jeg vil bort med all lakken, husker at det var noen som gjorde noe slikt, men finner ikke tråden :(

Lenke til kommentar
Hvor får man kjøpt det tettningsstoffet?

 

(tettningsstoffet i ett ord??)

Absolutt korrekt, PoW! Orddelingsfeil er en styggedom!

 

Som hovedregel kan du si ordene inni deg. Hvis du sier det som et ord, skal du også skrive det som ett ord. Skjermkortproblemløsing skrives faktisk i ett ord, selv om det burde skrives om til en egen setning :-) Et unntak er sammensatte ord med fremmedord og forkortelser, der skal du bruke bindestrek. Det heter f.eks. prosessorproblemer, men CPU-problemer. Det samme gjelder til dels for egennavn.

 

Så det, så!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

her kommer det en liten update! dette er en kort utgave av det jeg har gjort den siste tiden. førsteinntrykket ble ikke akkurat som forventet så jeg måtte legge på flere lag med gelcoat for å tette igjen ujevnheter.

 

IMG_0174.JPG

Slik så døra ut etter at gelcoaten hadde herdet

 

IMG_0183.JPG

Her har jeg lagt på enda et lag med gelcoat for å tette ujevnhetene

 

IMG_0190.JPG

Men da jeg skulle pusse det ned, kom pussemaskinen til å revne opp armhulen på dama

 

IMG_0200.JPG

så jeg måtte fjerne den med nikkesag og borr

 

IMG_0209.JPG

her har jeg lagt på det siste laget med gelcoat

 

IMG_0006.JPG

slik ser døra ut nå, etter pussing med 120papir

 

noen som tror dette vil bli bra :hmm: , når jeg får lakket den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...