Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan gjør jeg dette? Dele min ADSL linje?


Anbefalte innlegg

Er dette vanskelig?

 

- Jeg har en ADSL linje + en analog linje.

- Min bror har kun analog linje.

- På kvelden og i helger ringer vi gratis til hverandre.

 

Hvordan kan vi utnytte dette mest mulig? Det vi ønsker er at han ringer opp til min maskin og surfer på nettet via min ADSl-linje. Noen som vil hjelpe med å bli min "egen" ISP?

 

:thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette vanskelig?

1. Du må ha et modem

 

2. f.eks win XP/w2k støtter dette rett ut av boksen.

 

3. Er du sikker på at det er gratis for dataoverføring? Det er ikke uvanlig at slikt kun gjelder tale og dette bør dere sjekke opp.

Dersom de ringer til hverandre på en analog linje er det akkurat det samme om det er fonuftige ord eller skrikene fra et modem som går over linjen. Er ingen forskjell på de to.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Bor dere i samme hus eller på hver deres kant av byen?

 

Hvis dere bor på hver deres kant tror jeg ikke på at bror din får noen glede av din ADSL-linje. Da er flaskehalsen inn til han den analoge telefonlinjen hans og han må regne med å betale tellerskritt for den uansett.

 

Bor dere nær nok, er den beste løsningen antagelig å investere i en router/switch og sette opp et lokalt nettverk.

Lenke til kommentar

Takk for svar...

 

Min bror og jeg bor i hver vår by...prating er gratis i den nevnte perioden - om de klarer å skille ut datatrafikk blir spennende å se.

 

Poenget er ikke å utnytte hastigheten min - klarer neppe å skvise ut 2MB på en analoglinje. :cool:

 

Poenget er at vi kan kommunisere gratis dvs. han sørfer gratis i de gitte periodene - hastighet uvensentlig - at han kan laste ned større filer uten å tenke på tellerskrittene - f.eks. at han lar maskinen stå på over natten for å laste ned 50 MB :green:

 

Noen som har en A til Å løsning på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...