Gå til innhold

SE K700 eller N 7610


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nokia 7610 eller k700? Hva synes dere? jeg synes k700 ser utrolig bra ut, men det er litt kjipt at den ikke har minnekort. Og nokiaen er kansje litt dyr! Vet dere når de kommer?

Det er mange diskusjoner om dette fra før av. Tilogmed på første forumsiden, altså det er mange aktive.

 

Begge telefonene kommer i juni.

Lenke til kommentar
nokia 7610 eller k700? Hva synes dere? jeg synes k700 ser utrolig bra ut, men det er litt kjipt at den ikke har minnekort. Og nokiaen er kansje litt dyr! Vet dere når de kommer?

velg en 7610 den skal jeg kjøp da....hvis jeg ikke skifter mening....

jeg ville ikke ha valgt N7610, for den har bare monolyd :thumbdown: . Velg heller SE k700. :thumbup:

Hvis du vil kan du jo vente enda litt lengre og kjøpe SE s700, men den kommer til å koste ganske mye mer da ;) ...

Endret av everex
Lenke til kommentar

Å sammenligne disse to telefonene blir som å sammenligne kjøtt og grus...

 

Begge er bra til sin bruksmåte.

 

trenger du en telefon som er lett og smidig, logiske lettfattelige menyer og kamera som er greit nok til å ta bilder når det er lyst ute og til å sende som MMS velg K700.

 

Kjøp deg en 7610 hvis du vil ha en telefon med Symbian. Om du trenger symbian eller ikke er lett å finne ut. Hvis du har gått rundt å irritert deg over at telefonen din ikke kan gjøre det eller det, eller det, da trenger du symbian. Kamera som det går an å ta bilde med når det er mørkt. Bildene kan overføres til data, og også printes ut (sier dem da, men oppløsning er ikke alt, det er optikk som teller for å ta bra bilder) Hvis denne ligger godt i hånden (og lommen) så skal jeg ha en sånn.

Lenke til kommentar
nokia 7610 eller k700? Hva synes dere? jeg synes k700 ser utrolig bra ut, men det er litt kjipt at den ikke har minnekort. Og nokiaen er kansje litt dyr! Vet dere når de kommer?

Skal man se sort/hvitt på det vil jeg si at SE K700 er overlegen på samtlige punkter foruten 3.

 

Disse 3 punktene er:

- Symbian (et ganske vesentlig punkt hvis man da har behov for det, men er du ikke sikker på hva Symbian er så har du heller ikke behov for det)

- Kamera (men vet ikke om jeg ser nytten i det da det fortsatt er på grensa til den kvaliteten som kreves for fremkalling)

- Minnebrikke (om behovet for å lagre veldig mye er tilstede)

 

Men vet at dette er en veldig sort/hvitt fremstilling.

 

For å nevne noen kjappe fordeler med SE K700 overfor Nokia 7610 har man blant annet overlegen størrelse (liten og nett), overlegen tale-/standbytid, MP3-spiller, radio og infrarød. Med flere da. ;)

 

Fullstendig fakta-sammenlikning her.

 

Jeg ville valgt SE K700, men er ikke spesielt objektiv da jeg har lite til overs for Nokia.

Lenke til kommentar
7610 er nok best for den har jo megapixel cam, mp3 spiller (i mono)

og en rekke andre funksjoner.

Nokia 7610 har ikke MP3-spiller. Denne må lastes som 3-parts programvare og spiller kun i mono. Med andre ord håpløst dårlig lyd - akkurat som Nokia 6600.

 

Og en rekke andre funksjoner sier du? Hvilke da? Det eneste som er bedre med den er som sagt at den har minnekort og kamera - that's it. (I tillegg til Symbian, som ikke er noen big deal for en gjennomsnittlig mobilbruker.)

 

K700 har radio og fullverdige MP3-muligheter (som også kan brukes til fete ringelyder).

Lenke til kommentar
7610 er nok best for den har jo megapixel cam, mp3 spiller (i mono)

og en rekke andre funksjoner.

Nokia 7610 har ikke MP3-spiller. Denne må lastes som 3-parts programvare og spiller kun i mono. Med andre ord håpløst dårlig lyd - akkurat som Nokia 6600.

 

Og en rekke andre funksjoner sier du? Hvilke da? Det eneste som er bedre med den er som sagt at den har minnekort og kamera - that's it. (I tillegg til Symbian, som ikke er noen big deal for en gjennomsnittlig mobilbruker.)

 

K700 har radio og fullverdige MP3-muligheter (som også kan brukes til fete ringelyder).

Den har instalert mp3 spiller...men er nok bare mono ja...

Lenke til kommentar
7610 er nok best for den har jo megapixel cam, mp3 spiller (i mono)

og en rekke andre funksjoner.

Nokia 7610 har ikke MP3-spiller. Denne må lastes som 3-parts programvare og spiller kun i mono. Med andre ord håpløst dårlig lyd - akkurat som Nokia 6600.

 

Og en rekke andre funksjoner sier du? Hvilke da? Det eneste som er bedre med den er som sagt at den har minnekort og kamera - that's it. (I tillegg til Symbian, som ikke er noen big deal for en gjennomsnittlig mobilbruker.)

 

K700 har radio og fullverdige MP3-muligheter (som også kan brukes til fete ringelyder).

med symbian har du jo utrolige muligheter for programvarer og sånt da. Dessuten skriver Nokia på sine hjemmesider at den har mp3 spiller, så der tok du feil!

Med k700 kan du jo bruke bare 12-14 mb av minnet....Du fåkke mange mp3'ene på det...

Lenke til kommentar
7610 er nok best for den har jo megapixel cam, mp3 spiller (i mono)

og en rekke andre funksjoner.

Nokia 7610 har ikke MP3-spiller. Denne må lastes som 3-parts programvare og spiller kun i mono. Med andre ord håpløst dårlig lyd - akkurat som Nokia 6600.

 

Og en rekke andre funksjoner sier du? Hvilke da? Det eneste som er bedre med den er som sagt at den har minnekort og kamera - that's it. (I tillegg til Symbian, som ikke er noen big deal for en gjennomsnittlig mobilbruker.)

 

K700 har radio og fullverdige MP3-muligheter (som også kan brukes til fete ringelyder).

med symbian har du jo utrolige muligheter for programvarer og sånt da. Dessuten skriver Nokia på sine hjemmesider at den har mp3 spiller, så der tok du feil!

Med k700 kan du jo bruke bare 12-14 mb av minnet....Du fåkke mange mp3'ene på det...

korrekt at 7610 har mp3-spiller, men så lenge den er kun i mono er den utelukket for de fleste som virkelig hører på musikken.

 

angående minnet til K700 er det mye motstridende informasjon angående dette. Mobile-review sier man har 12-14 mb fritt, mens enheten Bengalboy på howardforums testet hadde nesten 40 mb. Det er klart at bengalboy sin ikke hadde fullt med programmer osv, men det skal godt til å fulle en nesten fullt funksjonibel ikke-symbian mobil med programmer på 20 mb...

 

Om den leveres med "bare" 15 mb ledig tror jeg nok du kan slette minst 15 mb, som kanskje er noen eksempel mp3'er, videoer og lignende.

 

men vi får vente å se.

Lenke til kommentar
kameraen til mc60 er ikke så værst men det er skjermen som er GANSKE dårlig.........

 

 

 

n 7610 har er realone player som er innebygd og kan spille av acc, mp3 og mye mer.... n7610 er selfølgelig det beste valget.....hvorfor gidde å tenke på k700....?

ok k700 er litt bra.... men bare litt bra forran til 7610

Kamera er langt ifra bra, men skjermen er alt for liten og dårlig!

 

Og ang. den kommentaren angående valg.. N7610 er slagvåpe, for de som vil ha Mp3 spiller med OK lyd, fete ringetoner ( da man kan bruke mp3 til ringetoner ) og nogså god skjerm og kamera er K700 valget, de som vil ha fulspekket kamera og skjerm går for 7610. Personlig tar jeg K700 grunnet størrelse og design, dessuten har den AKKURATT hva JEG trenger.. ikke mer, ikke mindre =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...