Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bør en styla bil ha "grom" motor?  

51 stemmer

  1. 1. Bør en styla bil ha "grom" motor?

    • ja
      36
    • nei
      4
    • spiller ingen rolle
      11


Anbefalte innlegg

Ok, hva mener folk.

Styling skal stå i stil til motor? Kjempevinger og slikt uten motor?

 

Har passert en del biler som ser ut som sikkelige raske ut helt til du drar fra dem i en tung mercedes...

 

Siste gang skjedde i helgen, ut av en tunnell oppover kjørte jeg forbi en stasha audi, svensk riktig nok :p. Uansett, kjørte for forbi den og la meg i 110 i venstre fila. Så kom han på innern og prøvde å kjørefobi og jeg ga på. Enten er han feig som faen eller så har han en polo motor i bilen ved 190 så var bilen et langt bak.

 

Har skjedd flere ganger, skjønner ikke helt hva som er fett med å ha en bil som ser rask ut når den ikke har sikkelig motor. Motor/lyden er halve opplevelsen(om man ser bort fra kjøreegenskaper..).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"if you cant race it, style it" er det noe som heter.. Men mange styler vel litt for å sette personlig preg på bilen, andre fordi det ofte gjør bilen litt penere, og andre igjen for å ha noe som kan være håp om å stille ut og vinne noe med.

 

Men er enig med deg at det bør være ett visst samsvar. Eller mer motor enn styling.

 

Men direkte svar på topic, så styler man for at bilen skal se penere ut, skille seg ut, og få ett personlig preg..

 

Magnus

Lenke til kommentar
Men direkte svar på topic, så styler man for at bilen skal se penere ut, skille seg ut, og få ett personlig preg..

 

Magnus

agreed. :yes:

 

Men det er seff dei som også styler bilen sin til det hinsidige.

 

uttrykket "less is more" og "simplicity works" (som stort sett brukes innafor musikken) er gode retningslinjer syns eg.

 

Det kan vere masse styling på en bil, om det er diskre, syns eg nesten blir endå bedre... :hmm:

Lenke til kommentar

Er enig med trådstarter - 'får i ulveklær' er litt teit.

 

Mye morsommere å ha en helt nøytral utseende bil som går som f så rånegutta i styla Golf Gti kan sitte igjen med hakeslepp etter å ha bli frakjørt i lyskrysset av en 'vanlig' bil :)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Det er overraskende sjelden jeg har sett " pene " stylede biler. Jeg setter det stort sett sammen med små slitne motorer og deprimerte ungdom som ønsker å råne stripa med mer futt, men som ikke har penger til motor.

Pr.Def er det stort sett bare fabrikk-styling fra de forskjellige sportsdivisjonene jeg finner pent. Alt annet, som f.eks rieger styling til en e30 M3 ser helt på jordet ut. Men men, subjektiviteten råder.

Lenke til kommentar
Det er overraskende sjelden jeg har sett " pene " stylede biler. Jeg setter det stort sett sammen med små slitne motorer og deprimerte ungdom som ønsker å råne stripa med mer futt, men som ikke har penger til motor.

Pr.Def er det stort sett bare fabrikk-styling fra de forskjellige sportsdivisjonene jeg finner pent. Alt annet, som f.eks rieger styling til en e30 M3 ser helt på jordet ut. Men men, subjektiviteten råder.

Hva som er "pent" tror jeg vi skal la være subjektivt altså. Tror det er best sånn.

Synes egentlig ofte jeg ser pent styla biler jeg, men det er jo meg. Kan ha noe med hvor man er når man ser og :)

 

Synes du f.eks denne er pen?

rudskogen_220.sized.jpg

 

Er riktig nok noe "orginal styling" på den, men fronten er jo ikke det..

(ja, jeg vet det er amotor logo på bildene, men jeg spurte allyse om å få kopiere dem, når jeg gjorde det, dessuten kjenner jeg han som eier bilen)

 

Eller denne?

siden1.jpg

 

 

Hva sier du om de to f.eks?

 

Magnus

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt 20-30k ekstra å bruke på bilen hadde det nok ikke gått til styling nei, til nød felger, men ellers har resten havnet i understell og drivverk ;)

 

Liker skikkelige sleepere jeg, de som ser helt anonyme ut men kjører fra det som finns av bmw'er og gti biler

Lenke til kommentar

Klart det er en grense hvor hva som er pent. Og det er en grense for hva som bikker over til å bare vært for dumt.

 

Hvis bilen kommer med STOR eksos, helt overstyla og med minste motor, så har eiern gjort en feilprioritering imo. Har lite til overs for biler som bare bråker. :p

 

Er jo dog vanskelig å finne grenser for sånt, siden det er ganske subjektivt.

 

Når det gjelder hvordan jeg ville prioritert, måtte det blitt: Understell, bremser, dekk&felg så motor og tilslutt styling. Men har man pengene er det jo bare å klemme til ;) Bremser er vel noe av det jeg anser som VIKTIG å gjøre noe med hvis man skal sette igang.. - Noe mange en del ikke prioriterer, og som er meget dumt.

 

Magnus

Lenke til kommentar
Styling er vell for å få et litt persjonlig breg på bilen din og slik at den ikke ser ut som alle andre biler som kjøere rundt på veien men det er en grense for hvor mye som er pent på en bil.

Sant nok, men altfor ofte så ser det ut som bilen skal dra alle på fart, men i virkligheten så sitter det en strikkmotor på 1,4l foran :p

 

Som RaZoR_ sier, ville nok prioritert alt annet før styling, men i en litt annen rekkefølge: Bresmer, understell, riktige dekk, motor og sist styling. Får i ulveklær er ikke alltid like fett, men så lenge det ikke er overdrevet så er det mye som ser pent ut selv om motoren er veldig liten...

Lenke til kommentar
s.

og :)

 

Synes du f.eks denne er pen?

rudskogen_220.sized.jpg

 

Er riktig nok noe "orginal styling" på den, men fronten er jo ikke det..

(ja, jeg vet det er amotor logo på bildene, men jeg spurte allyse om å få kopiere dem, når jeg gjorde det, dessuten kjenner jeg han som eier bilen)

så ut som noe man brøyter veien med på vinteren :p

 

kan gi han jobb i Staten Veg Vesen

 

bare motoren er der kan bilen se ut som F da

Lenke til kommentar
så ut som noe man brøyter veien med på vinteren :p

Med den bakkeklaringen foran så brøyter han nok ganske sikkert en del om vinteren uansett - ganske gratis :D

 

Gjør sitt beste for å slipe ned fartsdumper også vil jeg tro...

Bor heldigvis i en del av landet med lite snø, men ellers så står bilen når det er snø. Han hadde faktisk ikke på vinterhjula engang. Fartshumper og sånt går greit. den er faktisk ikke så lav som det ser ut til :)

 

 

@erlend.sæbø:

 

Jeg er ikke enig i at utseende er det samme, uansett når du har en bil, enten du har stylet eller ikke stylet, bør den være strøken. dvs, ikke rust, prøve å holde lakk pen osv. Hvis du har en bil som ser ut som et seriøst vrak med stor motor, har du gjort en feilprioritering ett sted imo.

 

- Og i den bilen der, så ER motoren der.. Det der er en av få Bora med 1.8T som går i Norge, og den er ikke akkurat orginal lenger. Hva mer kan man forlange da? Når man har en bil med motor som står i god stil til utseende!;)

 

 

Magnus

 

EDIT: Trykkleifs

Endret av RaZoR_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...