Gå til innhold

skåret hull i siden = 10 grader kaldere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 grader kaldere uten at det koster noe det er bra, men kordan var det med støy. Ble vifte susinga merkbart høyere, eller?

 

Jeg ville ha satt inn en vifte grill inni der, så ikke noen "mister" en blyant inn i cpu vifta.

Den vil jo ikke skli til siden eller?

ja ikke sant

du bør ha minst 2 kabinett vifter. En ut og en inn.

Har du bare en, så skal du la denne blåse ut, for å få vekk varmen...

Lenke til kommentar
10 grader kaldere uten at det koster noe det er bra, men kordan var det med støy. Ble vifte susinga merkbart høyere, eller?

 

Jeg ville ha satt inn en vifte grill inni der, så ikke noen "mister" en blyant inn i cpu vifta.

Den vil jo ikke skli til siden eller?

ja ikke sant

du bør ha minst 2 kabinett vifter. En ut og en inn.

Har du bare en, så skal du la denne blåse ut, for å få vekk varmen...

:yes: det som er best er en nede som suger inn (husk støvfilter), og en oppe som suger ut, da vil du få veldig bra luft-sirkulasjon

Lenke til kommentar

når du får sånne forskjeller i tempen med bare ett hull.. så slår det meg at du har ett enormt kabelrot inne i kabinettet...

Jeg fikk ikke helt med med om du hadde en vifte i det hullet der.. men visst ikke, så har du garantert kabelrot.. :)

Anbefaler da å gå til anskaffele av strømper.. øker luftflyten betraktelig :)

Lenke til kommentar

jeg har prøvd og sette noen ledninger sammen inne i det uendelige kabelrotet mitt, men det er jo nyttesloøst jo. blir bare masse kabler uansett nå har jeg i tillegg tatt ut alt og satt det bak brønnene men det er så rotete. og flatkablene gjør ikke luftstrømningen mye bedre tror jeg. (skal skaffe runde)

 

fant ut noe som funka utrolig bra. feste en hårføner uten varme røra i til et rør som går over cpu vifta og sette den på full. tempen sank litt der ja.

 

 

hvor mye varme tåler egentlig en CPU

Endret av stidz
Lenke til kommentar
nei nei.... jeg bøyer meg ned på knerne for alle som har gjort noe større (dvs alle) :roll:

Øh...mener du "bøyer meg i støvet"?

 

For slik det står nå, ser det ut som du satt deg fore å dele ut munngodt til samtlige casemoddere på forumet. ;)

takker

Lenke til kommentar
Bra :thumbup: , samme skal jeg gjøre. Hvilket verktøy er best på å skjære i et chieftech stålkabinett???

Håper på like bra resultater som deg.

Jeg tegnet bare der jeg skal sage (blyant er best) bårret et hull i midten. så brukte jeg stikksaga videre ut ifra det bårrede hullet.

Endret av cowai
Lenke til kommentar
når du får sånne forskjeller i tempen med bare ett hull.. så slår det meg at du har ett enormt kabelrot inne i kabinettet...

Jeg fikk ikke helt med med om du hadde en vifte i det hullet der.. men visst ikke, så har du garantert kabelrot.. :)

Anbefaler da å gå til anskaffele av strømper.. øker luftflyten betraktelig :)

eh! nei..... Jeg kan nesten påstå at jeg har kanskje det mest ryddede kabinettet på forumet.... Litt overdrevent ....

 

Da jeg fikk pc'en brukte jeg 5-6 timer til å rydde....tvinne kabler og slikt.

 

kopier denne inn på adresse linja så skal dere se

http://www.freewebs.com/cowai/bilder/innipcen.jpg

Endret av cowai
Lenke til kommentar
når du får sånne forskjeller i tempen med bare ett hull.. så slår det meg at du har ett enormt kabelrot inne i kabinettet...

Jeg fikk ikke helt med med om du hadde en vifte i det hullet der.. men visst ikke, så har du garantert kabelrot.. :)

Anbefaler da å gå til anskaffele av strømper.. øker luftflyten betraktelig :)

kabelrot! det er det verste jeg veit!!! har runde IDE kabler og har tatt strips på alt som er der inne..

Endret av cowai
Lenke til kommentar
INN (MOT KJØLERIBBA)

Dette er jeg ikke enig i. På maskina di ville jeg hatt motsatt, sende lufta vekk fra ribbene.

 

Selv har jeg en maskin med 2x120MM vifter i siden, tempen sank med over 12grader ved å snu cpu vifta.

 

Altså, ikke ned mot ribbene, men vekk fra dem. Men kommer som regel an på resten av oppsettet ditt.

 

En kamerat har et Chietech Scorpio(n?) med vifte i døra. Han var plaget med for høye temperaturer. Vi snudde cpu vifta og den i døra så varmen fra cpu'en (og tilhørende (blokk/ribber) blir kastet rett ut fra kabinettet (slik som på mitt) og det fungerer glimrende.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...