Gå til innhold

Brukeranmeldelser?


Anbefalte innlegg

Angående punkt b)

 

Enig i dette - useriøse leseranmeldelser bør bli slettet mener jeg. En anmeldelse som har overdrevet subjektivitet eller er dårlig utfyllende bør bare slettes for å holde forumet rent og pent.

 

Det burde kanskje bli laget noen rettningslinjer for hva som er en bra review, og hva den skal inneholde.

 

Et minimum må jo være en presentasjon av spillet, hvordan det er satt opp og hvordan man finner frem. Så kan vi jo lage et eget poengsystem f.eks i %, eller en karakterskala.

 

Angående piratkopierte spill: Jeg mener at folk som har "prøvekjørt" piratkopierte spill burde oppgi det, så leserne er klar over det, men at det ikke blir utdypt noe mer. Forumet burde være moral og fordomsfritt, så alle kan legge inn sine spillomtaler. Ett forbehold bør bli tatt av de som lager review av piratkopierte spill, og det er at bugs står aller NEDERST i et eget avsnitt og at det kommer tydelig frem ØVERST på posten at spillet er piratkopiert.

 

Edit: Mulig jeg tråkker i grøten når jeg sier dette, men det får stå til

 

Personlig har jeg muligheten til å lage omtaler av spill (enktelte hvertfall) over 1 uke før release, har ikke lyst til å si kilden, men bare for å nevne det.

 

Da synes jeg det er opp til anmelderen og avgjøre om han mener spillet er det samme som kommer i butikken, eller om det bare er en release candidate. Og det må nevnes i posten for å gjøre lesere oppmerksomme. De som da ikke har lyst til å lese en review av et spill som IKKE har blitt lansert enda / er piratkopiert bør gjøres fullt oppmerksomme på det.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil dere ta hensyn til alle forslagene når dere evt. begynner å lage det?

Kunne jo evt. være lurt å ta en egen tråd på dette.

Så lurte jeg på hvor lang tid det kunne ta å få opp dette tilbudet fra dags dato.

Et erfaringssystem i en slik produktguide/prisguide er helt anderledes i forhold til egen kategori i et forum, derfor kan vi dessverre ikke ta hensyn til absolutt alle forslagene som har kommet inn her. Det kan godt hende det blir aktuelt med en egen tråd med feedback og ideer, men vi venter til vi faktisk kan vise frem systemet til leserne slik at dere kan se hvordan det utarter seg. Hvor lang tid det vil ta kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar
-denne løsningen her: Brukeranmeldelser for spill og spillkonsoller.

Derfra velger man mellom Pc, PS 2, Xbox osv. Så vises Spilla og konsollene, som jo også kan være i undermapper. (Strategi, Action, Tastatur osv.) Så trykker man på tittel og det kommer opp en liste eller noe sånt med anmeldelser, der det og står hvem det er som har skrevet den.

Så hvis jeg f.eks vil lese om Rome Total War:

Brukeranmeldelser for spill og spillkonsoller - PC-Spill - (Strategi) -

Rome Total War. (laget av person_02)(Deres anmeldelse står øverst, mens alle andres står under. (Satt opp etter dato den ble laget.))  Når man skal lage en spillanmeldelse bør det være mulig å legge inn bilder og Sette 9/10 akkurat sånn som dere gjør på grafikk, lyd osv.

På anmeldelse av konsoll kan man bytte ut Grafikk med f.eks Design.

Litt rotete skrevet dette her, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener :D .

 

Som jeg har sagt før tror dette kunne vært en løsning.

Men må tilføye at det selvfølgelig må være i undermapper.

Når du f.eks har gått inn i Pc har du disse valga Strategi, Action, Tastatur, mus, eventyr, RPG osv. Man kan jo og f.eks slå sammen noen av disse f.eks så det blir eventyr/RPG osv. Det er ihvertfall min løsning :) . Sikkert noen som har et bedre forslag, men dette er min ide ihvertfall ;) .

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Jeg gjentar at vi etter all sannsynlighet ikke vil kjøre brukeranmeldelser på forumet, men via en produktguide/prisguide, så dere trenger ikke fortsette å komme med forslag om struktureringen på forumet. Vennligst se mine tidligere innlegg om denne saken. :-)

 

Og ja, vi kommer med mer informasjon så snart vi vet mer om hvordan dette vil fungere. Jeg aner ikke når dette vil være klart til bruk.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Usannsynlig treffende av Amobil å legge ut denne artikkelen akkurat nå! Noe sånt, men hos Gamer hadde vært konge! :)

Jeg er enig. De brukeranmeldelsene som ligger under Prisguiden ser jeg aldri, rett og slett fordi jeg aktivt må søke meg inn på hvert enkelt spill. Prisguiden er heller ikke noe jeg bruker, om ikke jeg allerede har bestemt meg for å gå til innkjøp.

En kategori i forumet hadde i mine øyne vært bedre. Jeg kan da surfe meg inn på måfå, jeg kan komme til å lese anmeldelser til spill jeg aldri har hørt om, eller har tenkt å kjøpe i utgangspunktet, og man kan ikke minst komme med kommentarer til brukeranmeldelsen.

Endret av Tharos.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...