Gå til innhold

Brukeranmeldelser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville det også kanskje vært en ide å dele opp i PC, PS2, XBOX og GC? Lettere å finne frem til det en leter etter.

Kanskje etterhvert, men det blir én kategori, uten underkategorier inntil vi ser at aktiviteten er stor nok til å forsvare underkategorier.

 

Jeg foreslår at folk bruker eksempelvis følgende "mal" for overskrift: "[brukernavn] tester spilltittel (plattform)". Plattform bør ikke komme i førsterekke slik som en annen foreslår, og vi bør også unngå "Omtale av spilltittel (plattform)" som kan skape to problemer: a) Identisk med trådene til Gamer.nos omtaler. b) Mange overskrifter i Leseromtaler-kategorien vil se helt like ut.

 

Eller så kan helt klare useriøse innlegg legges i en egen underkategori som heter "søppel" så kan folk som vil gå inn her og lese, slik at innlegg aldri blir helt borte.

Vi har litt dårlig erfaring med den måten å gjøre det på. Folk kan føle seg uthengt, ved at deres omtale havner i en søppelkategori, når de kanskje selv er skråsikre på at det var av god kvalitet. Men på den annen side gjør det modereringsjobben vesentlig lettere, og de av brukerne som ikke tar vare på omtalen som et lokalt dokument før de poster på forumet, blir kanskje ikke så sinte når omtalen blir flyttet, i stedenfor slettet (selv om vi gir dem en god grunn).

 

Jeg har imidlertid tenkt å legge opp en sticky tråd øverst i denne kategorien, som forklarer hvordan ting skal foregå og hvilke tiltak som blir gjort hvis omtalen ikke er god nok. Men først må vi bli enige her.

Lenke til kommentar
Plattform bør ikke komme i førsterekke slik som en annen foreslår.

Hvorfor ikke? Det blir j omer ryddig hvis man har plattform under hverandre hele veien nedover, istedenfor at det står på slutten med ujevn plassering i forhold til overliggende og underliggende?

 

Syntes heller ikke det burde bli noen underkategorier for plattform etc.

 

Jeg mener dere burde gå for denne:

 

Emne tittel: PC - Operation Flashpoint 2

Emne beskrivelse (ekstra info): av desdichado

 

Og ikke denne:

Emne tittel: Operation Flashpoint 2 - PC

Emne beskrivelse (ekstra info): av desdichado

 

Nok engang, two cents osv... :thumbup:

 

edit: du redigerte før jeg så det TST, er enig med deg da... :)

 

 

des,OUT!

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar
Det blir j omer ryddig hvis man har plattform under hverandre hele veien nedover, istedenfor at det står på slutten med ujevn plassering i forhold til overliggende og underliggende?

For meg er det logisk at spilltittel kommer først, men hvis de fleste andre har en helt annen oppfatning, så bøyer jeg meg selvsagt etter dem.

Lenke til kommentar

Jeg tror du må lage en liten poll på dette jeg TST, slik at vi kan få denne opp å kjøre fortest mulig... :yes:

 

Ser at omtaler fra gamer.no er i dette formatet.

Omtale av Neighbours from Hell 2 (PC)

 

For å skille mellom gamer.no og brukerene så ville det vært bedre med motsatt, men det er kanskje ikke like vikitg ?

 

Setter stor pris på at dere viser såpass stor åpenhet og vilje til å høre på brukerne hva nye ting angår. Gamer.no blir bare bedre og bedre (i mine øyne)...

 

Og nei, dette var ikke smøring for at dere skulle velge "min" løsning... :laugh:

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Ok, hva skal alternativene være i en slik poll? Her er mine forslag:

 

a) Leseromtale av Produktnavn (Plattform)

b) Produktnavn - Plattform (Leseromtale)

b) Plattform - Produktnavn (Leseromtale)

 

Jeg vet dette kan oppfattes som unødvendig pirk, men jeg har en trang til å være perfeksjonist og vil gjerne at en slik seksjon skal være godt gjennomført og ikke sidestilles med de fleste andre diskusjonskategorier på spillforumet. Samtidig vil jeg gjerne at vi blir mest mulig enige nå, slik at jeg slipper å bruke masse tid på endringer i ettertid.

Lenke til kommentar
Mener du da at Emne beskrivelse (ekstra info) skal være "urørt"? Da vil det isåfall se ryddigere ut.

Det bryr jeg meg ikke så veldig om, så lenge folk unngår utropstegn og andre unødvendige useriøsiteter. Det er uansett "emnetittel" som er viktigst her på forumet. Selv bruker jeg aldri "emnebeskrivelse", og prøver heller å fokusere på en god emnetittel.

Lenke til kommentar
Ok, hva skal alternativene være i en slik poll? Her er mine forslag:

 

a) Leseromtale av Produktnavn (Plattform)

b) Produktnavn - Plattform (Leseromtale)

b) Plattform - Produktnavn (Leseromtale)

 

Jeg vet dette kan oppfattes som unødvendig pirk, men jeg har en trang til å være perfeksjonist og vil gjerne at en slik seksjon skal være godt gjennomført og ikke sidestilles med de fleste andre diskusjonskategorier på spillforumet. Samtidig vil jeg gjerne at vi blir mest mulig enige nå, slik at jeg slipper å bruke masse tid på endringer i ettertid.

Plattform - Produktnavn (Leseromtale)

 

Synes jeg det bør være. I tillegg bør det stå " Skrevet av <navn på bruker>" i ekstra info.

Lenke til kommentar

Det kan selvfølgelig ikke settes begrensninger på hvilke spill/spillutstyr en skal kunne anmelde. Har du lyst til å anmelde f.eks. Lula 3D så for all del, kjør på.

 

Unntaket må være som TST skrev tidligere: Anmeldelse av piratvare uten tvil.

 

Men dette er opp til Gamer.no igjen, men tviler på at de vil nekte bare fordi de selv kommer med en anmeldelse, da faller jo hele poenget med denne kategorien delvis bort.

 

Som Orjanp sier, det er greit å høre andres meninger. :thumbup:

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar
Forresten, til talentfulle anmeldere over 18 år, med kontroll på ordene sine, som ønsker nå nå ut til mange tusen mennesker - ta en titt her: http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=6011

denne planlagte forumseksjonen må da være midt i blinken for rekruttering?

 

her kan man jo vise frem sine evner, og kanskje gjøre en avtale om freelance-arbeid? Har selv tenkt på å søke flere ganger, men det faller alltid bort med tanke på at jeg aldri har tid... Men her får man allikevel en mulighet til å dele sine skribent-evner uten å ha noe press på seg.

 

Flott initiativ folkens

Lenke til kommentar

Kommer nok neppe til å legge inn noen anmeldelser i fra min side(Har ikke tid), men kommer nok til å lese dem hyppig.

 

Jeg synes "Leseromtale av Produktnavn (Plattform)"

passer best, men jeg dør ikke om det blir annerledes.

Godt forslag, og jeg gleder meg til å lese anmeldelser fra alt mellom himmel og jord.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Her er voten om hvordan seksjonen skal se ut: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=234869

 

Hva med en kategori kun moderatorer kan poste poster i og brukerene må sende en PM til oss med nye tester de vil ha eller noe? Da kan nok arbeidsmengden bli håndterlig tror jeg...

Har vi moderatorer som har tid til dette? Ingen i Gamer.no har tid til å gjennomføre noe slikt. Dessverre. Vi har mer enn nok å gjøre redaksjonelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...