Gå til innhold

Brukeranmeldelser?


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke opprette en egen kategori for brukeranmeldelser av spill og hardware? Gjerne med en eller annen form for innsendelse og godkjenning av dere først, dersom ikke brukerene selv skjønner forskjell på kvalitet og kvantitet.

 

Med hardware menes hardware som benyttes til spill. Ratt og pedaler, håndkontroller, flystikker, TrackIR, mus og annet spilleustyr.

 

Jeg setter stor pris på gamer.no sine anmeldelser og den tid og de krefter de legger i siden, men de er jo så få sett i antall spill og utstyr som kommer ut. Så la oss hjelpe de, dersom de ønsker det.

 

Eks: Hvor blir det av Lock On anmeldelsen? (hint til Olaeier) :yes:

 

 

des,OUT!

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan være aktuelt, men kategorien må i så fall hete "Leseromtaler av spill og spillutstyr" ikke "Leseromtaler av spill og hardware". Det kan misoppfattes til å gjelde PC-hardware. Eller hva syns dere?

 

Vi vil forresten ikke ha mulighet til å sitte å godkjenne innlegg (i teorien har vi mulighet, men vi har ikke kapasitet), så jeg vil spørre dere hvilken linje vi skal legge oss på når det gjelder moderering av postede anmeldelser.

 

a) Ønsker dere at dette skal være en kategori med seriøse omtaler, eller skal alle mulige meninger være lov uansett hvor useriøst det er?

 

b) Skal useriøse omtaler slettes (med PM til avsender) eller stenges? Hvis de stenges, vil de fremdeles være tilgjenglig og forsøple, hvis vi sletter vil kategorien forbli ren og pen.

 

c) Skal vi akseptere omtaler av piratkopier, hvis det ikke forekommer tvil?

 

Forresten, til talentfulle anmeldere over 18 år, med kontroll på ordene sine, som ønsker nå nå ut til mange tusen mennesker - ta en titt her: http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=6011

Lenke til kommentar

Spillutsyr, helt klart. Dette er et spillforum, og her skal spillting diskuteres. PC-Hardware har vi hw.no's forum til.

 

Men jeg tror dere bør kanskje legge lista litt lavt først, men hvis det bare det blir "Graffikkenn i d spillett her er kult. Kjøpt i nå!" så kan dere legge den litt høyrere.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så er det uten tvil punkt B vi bør gå for. Omtaler av piratvare bør på lik linje resten av forumet fjernes, med varsel om utestengelse ved gjentagelse.

 

Ellers så er den tittelen du kom med TST helt fin. Den er faktisk akkurat det jeg egentlig burde ha sagt i starten... :)

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Brukeromtaler er så absolutt en god idè! Jeg støtter den!

 

Men, ja, jeg synes at alle omtaler kan bli med, foruten de -useriøse- som skiller seg kraftig ut. Alle saklige og relativt velskrevende omtaler burde uten tvil komme med.

 

Men hvis dere i Gamer.no ikke har tid, hvorfor ikke "ansette" en påtelig fyr til å passe litt på, og slette de verste omtalene?

Lenke til kommentar
Dette kan være aktuelt, men kategorien må i så fall hete "Leseromtaler av spill og spillutstyr" ikke "Leseromtaler av spill og hardware". Det kan misoppfattes til å gjelde PC-hardware. Eller hva syns dere?

 

Vi vil forresten ikke ha mulighet til å sitte å godkjenne innlegg (i teorien har vi mulighet, men vi har ikke kapasitet), så jeg vil spørre dere hvilken linje vi skal legge oss på når det gjelder moderering av postede anmeldelser.

 

a) Ønsker dere at dette skal være en kategori med seriøse omtaler, eller skal alle mulige meninger være lov uansett hvor useriøst det er?

 

b) Skal useriøse omtaler slettes (med PM til avsender) eller stenges? Hvis de stenges, vil de fremdeles være tilgjenglig og forsøple, hvis vi sletter vil kategorien forbli ren og pen.

 

c) Skal vi akseptere omtaler av piratkopier, hvis det ikke forekommer tvil?

 

Forresten, til talentfulle anmeldere over 18 år, med kontroll på ordene sine, som ønsker nå nå ut til mange tusen mennesker - ta en titt her: http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=6011

For det første. Navnet burde være Leseromtaler av spill og spillutstyr.

 

a) En kategori med seriøse omtaler

 

b) Jeg synes useriøse omtaler er bortkastes å lese, da er det bedre å bruke tiden på google for å finne en skikkelig omtale av spillet.

 

c) Neh, både ja og nei synes jeg :) Hvis man skal gi en omtale av en piratversjon så kan det være bugs som ikke dukker opp i retail versjonen og man vet ikke hva man får med i pakken når man kjøper spillet osv. Så man skal egentlig få mindre og til tider dårligere opplysninger av omtale av en piratversjon.

 

/Morten

Lenke til kommentar
Ville det også kanskje vært en ide å dele opp i PC, PS2, XBOX og GC? Lettere å finne frem til det en leter etter.

For at det ikke skal bli så mange kategorier og "undermapper" som kanskje ikke inneholder all verdens av omtaler (tar jo tid å få folk i gang med et slikt prosjekt) så anbefaler jeg heller at man blir enige på forhånd om en viss kjørestil (som TST liker å kalle det) ved innleggene/brukeranmeldelsene.

 

F.eks slik:

 

Hovedkategori: Brukeranmeldelser av spill og spillutstyr

 

PC - Söldner - Secret Wars
av desdichado

 

PS2 - Final Fantasy XI
av Elyas Machera

 

Spillutstyr - TrackIR 2
av Olaeier

 

På denne måten får man god oversikt samt at man beholder nye kategorier og mapper på et minimum.

 

De innlegg/brukeranmeldelser som ikke følger den gitte standarden blir:

 

A: Enten slettet med PM til anmelder om at endring må utføres før den blir godtatt.

 

B: At moderator endrer innlegget med PM til anmelder om at neste gang må regler følges.

 

Ser heller ikke noe problem i å anmelde eldre spill, kan være greit å bli tipset om enkelte "Gullkorn" som har gått en hus forbi.

 

Dersom det tar helt av så kan man jo opprette kategorier etterhvert.

 

 

"That's my to cents"

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...