Gå til innhold

Hvilket brikkesett?


Krezzo

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har tenkt og se etter et nytt hovedkort. :D så ser jeg at det er mange forskjellige brikkesett. Hvilken brikkesett er det som er best? altså hvem yter best? er det noen andre forskjeller på brikkesettene som blir brukt på socket-A hovedkort som jeg burde vite om?

kanskje det finnes tester?

 

håper på MANGE gode svar :w00t:

Endret av Krezzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nforce2 er jo det raskeste for amd, men kt600 er billigere og har bare marginalt lavere ytelse. I tillegg får du ofte vias sata-raid og et kort som ikke på langt nær er like kresen på minne som nforce.

 

Har hatt stort sett dårlig erfaring med nforce-kort og mest pga. minne og at kombinasjonen sata og overklokking ser ut til å ta knekken på de. Når jeg setter sammen pc'r til kompiser bruker jeg nå konsekvent VIA. Er drittlei av å følge opp pc'r i ettertid.

 

Bruk heller de hundrelappene du sparer på et skjermkort eller større prosessor. Da vil du nok mer enn kompansere for ytelsesforskjellen mellom via og nfoce;)

Lenke til kommentar
Nforce2 er jo det raskeste for amd, men kt600 er billigere og har bare marginalt lavere ytelse. I tillegg får du ofte vias sata-raid og et kort som ikke på langt nær er like kresen på minne som nforce.

 

Har hatt stort sett dårlig erfaring med nforce-kort og mest pga. minne og at kombinasjonen sata og overklokking ser ut til å ta knekken på de. Når jeg setter sammen pc'r til kompiser bruker jeg nå konsekvent VIA. Er drittlei av å følge opp pc'r i ettertid.

 

Bruk heller de hundrelappene du sparer på et skjermkort eller større prosessor. Da vil du nok mer enn kompansere for ytelsesforskjellen mellom via og nfoce;)

tror du blander litt med nforce3 kort jeg, lille venn,

nforce2 har aldri vært spesielt kresent på minne skjønner du..

tar faktisk det meste!

samme som Intel :)

men vil så absolutt anbefale deg nforce2, f.eks ASUS A7N8X Deluxe, meget stabilt kort, med knallbra innebyg lydkort, mange funksjoner osv.

det heter forresten A7N8X E-Deluxe nå!:)

lykke til!

og skal du klokke, har du jo Abit AI7 (?) og NF7-S ;)

du blir nok fornøyd uansett, men skal du ha et kort som ikke støyer, gå for asus kortet!

dete r passivt kjølt, vifta på Abit kort bråker værre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...