Gå til innhold

Hvorfor vil ikke siden min stå på midten i IE?


Anbefalte innlegg

Ok, satt på morningen i 30 min i dag og laget om en hjemmeside jeg syns var så veldig stygg.

 

Satt siden pent og pyntelig på midten, bruker bare opera når jeg skriver sider, og når jeg var ferdig så testa jeg i IE, men den vil ikke stå på midten!! :angry:

 

Skjønner ganske lite.

Linker:

 

siden;

http://max3d.digitaldomination.org/Shell.html

 

css;

http://max3d.digitaldomination.org/style.css

 

er bare de to filene, satt å kjeda meg bare :p

 

firefox brukere vil merke at den lille "meny" saken på sia er litt rar, så hvis noen vil si hvordan jeg fikser det, så si ifra :)

 

Sia validierer som html4.01 og css'n validierer, så jeg skjønner ikke helt hva som er galt :(

 

btw, ikke klag på engelsken, den er tatt rett ifra sia demmes så det er ikke jeg som har skrevet (så crappy) engelsk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blir jo all teksta på midten og :hmm:

står forøvrig margin: 0 auto; på div#container som er main diven :)

 

edit: satt text-align: center; i body taggen og text-align: left; id main diven, så nå funker det :)

 

Noen forslag til firefox buggen? :)

 

edit: glem den, måtte bygge den om litt :p

 

takker for den lille men viktige hjelpen :)

Endret av LoS
Lenke til kommentar
Du bruker feil doctype. For at doctype skal aktiveres ordentlig i IE, må det være oppgitt en url til spesifikasjonen.

Dumme teite doctype :angry:

 

Når jeg først skal ha en doctype så er det liksom ikke så lett å finne den riktige :(

 

edit: hum hum, funka ikke nå heller, får heller vare la det stå, sia er foreøvrig bytta til http://max3d.digitaldomination.org/index.php

stilsettet er det samme.

Endret av LoS
Lenke til kommentar

er ikke dette en bug i IE ?

 

IE krever at du setter text-align: center; på body for at det skal midtstilles. ( .. så må du naturlig nok skrive text-align: left; på div-en du midtstiller for å få teksten til legge seg til venstre)

 

IE sucks <- hvorfor bruker folk den!? :mad:

 

btw: sia di funker da i IE nå ?

Endret av no_remorse
Lenke til kommentar
IE sucks <- hvorfor bruker folk den!?  :mad:

Fordi det er det som er "internett" for omtrent halvparten av alle internett brukere :p

btw: sia di funker da i IE nå ?

Jau!

Det var det jeg mente ja. Slik jeg har det på min side vertfall.

Jau, er det som er gjort nuh, bare prøver å få koden minst mulig nå :)

Men får den ikke mindre enn det der, kjipt at IE skal være så fordømt mye brukt :(

Lenke til kommentar
IE sucks <- hvorfor bruker folk den!?  :mad:

Fordi det er det som er "internett" for omtrent halvparten av alle internett brukere :p

Er klar over det. Var ikke ment som et direkte spørsmål - mer et utløp for aggresjon. :yes:

Ja jeg skjønte egentlig det, la oss si at jeg sa det bare for å virke l33t :w00t::hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...