Gå til innhold

Prosjekt Snekkerboden. Sammendrag s 80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gruer meg til jeg skal begynne å slipe spesielt siden jeg sliter med en skade i høyre skulder og får derfor ikke brukt høyrearmen noe særlig, men pytt pytt vi får se.

la fru venstre ta seg av "kveldsskiftet" så blir du sikkert frisk i høyrearmen fort som bare det :p

 

dette ser fett ut...gleder meg til å se resten. er det ahtlon64 maskinen som skal inn der eller?

Lenke til kommentar
Gruer meg til jeg skal begynne å slipe spesielt siden jeg sliter med en skade i høyre skulder og får derfor ikke brukt høyrearmen noe særlig, men pytt pytt vi får se.

la fru venstre ta seg av "kveldsskiftet" så blir du sikkert frisk i høyrearmen fort som bare det :p

 

dette ser fett ut...gleder meg til å se resten. er det ahtlon64 maskinen som skal inn der eller?

Vel, du vet oss med heftig dame har ikke det problemet :p

Hvilken maskin mom skal inn der er ikke bestemt, men sannsyneligvis blr det den ja om jeg ikke vinner konkuransen på PSDATA da ;)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hmm, sitter og spekulerer litt på div ting til dette prosjektet, bla hardiskramme. Tenkte jeg skulle lage denne i plexi og lage den litt bredere en diskene og hake ut spor i siden på rammen for så og bruke kraftige gummistrikk/ oringer som spennes opp 2 stk til hver disk, dermed blir diskene "hengende" fritt og kan ikke overføre vibrasjoner til kabinettet. Høres det dumt ut :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nope, men rart som dette kan høres ut så for guds skyld ikke legg diskene direkte mot plexien. Hvis du har sett hvordan jeg har gjort det, så kan jeg love deg at det er neste like ille som en skranglete metallplate. Gleder meg til jeg får hentet Sunbeam harddisk greia mi i morgen.

 

Til mitt neste prosjekt så kommer jeg til å gjøre det samme. Lager meg noen treklosser på hver vegg og strikk i mellom. Bare ikke bruk vanlige strikk siden de blir stive, og morkner, og plutselig en dag så ligger diskene på gulvet.

Lenke til kommentar
Nope, men rart som dette kan høres ut så for guds skyld ikke legg diskene direkte mot plexien. Hvis du har sett hvordan jeg har gjort det, så kan jeg love deg at det er neste like ille som en skranglete metallplate. Gleder meg til jeg får hentet Sunbeam harddisk greia mi i morgen.

 

Til mitt neste prosjekt så kommer jeg til å gjøre det samme. Lager meg noen treklosser på hver vegg og strikk i mellom. Bare ikke bruk vanlige strikk siden de blir stive, og morkner, og plutselig en dag så ligger diskene på gulvet.

Hallo tror du missforstår :) Jeg skal lage to sidevegger som blir stående et par cm fra hardiskene i disse sideveggene skal jeg feste strikk som hdène skal henge i, dermed blir de ikke i kontakt med hverken plexien eller kabinettet.

Lenke til kommentar
Hmm, sitter og spekulerer litt på div ting til dette prosjektet, bla hardiskramme. Tenkte jeg skulle lage denne i plexi og lage den litt bredere en diskene og hake ut spor i siden på rammen for så og bruke kraftige gummistrikk/ oringer som spennes opp 2 stk til hver disk, dermed blir diskene "hengende" fritt og kan ikke overføre vibrasjoner til kabinettet. Høres det dumt ut :dontgetit:

Det er vel en bortimot optimal løsning? Bruker man "O"-ringer for oppheng, så er man sikret noe som vil holde i årevis.

Alternativt kan man jo også benytte seg av den type skumplast som man gjerne finner i diverse emballasje. Skjære ut "U"-spor i dette, som du trer diskene inn i.

Lenke til kommentar

hvis du skal ha pianofinish, hvorfor ikke bruke pianotangenter som brytere?

 

hvis jeg forsto rett, bor du på myre, så neste gang du skal til "byen", kan du stoppe på frøskeland og stikke innom pianosnekkern der. kanskje han har noen tangenter liggende. du kan jo samtidig spørre om lakk der.

Lenke til kommentar

Vel nå har jeg sittet her en stund og sagt slike ord #¤¤¤#& , hvorfor? Jo jeg tok en kontrollsjekk på den wateren jeg brukte og det viser seg at den er 4 mm skjev på en meter, det er ikke mye men når jeg streket opp senterstrekene får jeg en liten differanse, dette kan bli synelig, så nå skal jeg i boden å lage ny frontplate.

 

Ja jeg vet at dette skulle vert sjekka før man begynte arbeidet :blush::blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...