Gå til innhold

Hørte noe klassisk musikk jeg ikke vet hva er!


tundra

Anbefalte innlegg

Det var en kassett med themes til forskjellige tv-serier. Bl. annet kjenningsmelodien til Miami Vice, og andre mindre kjente tv-serier. Husker ikke hvordan kassetten så ut. Den inneholdt muligens filmmusikk også, det er jeg litt usikker på...

 

Tusen takk for all hjelpen jeg får forresten, jeg synes alle på forumet her er kjempeflink å hjelpe med problemløsning!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tusen takk for alle tips som kommer. Med all denne gode hjelpen kommer jeg nok helt sikkert til å finne ut av det etterhvert. Har funnet ut at det ikke er airwolf værtfall.. Hvis noen kan være i nærheten av å ha et tips om hvilket musikkstykke dette kan være, vil jeg være utrolig takknemmelig for alle tips dere kommer med.

Får ikke hørt noen eksempler nå mens jeg er på jobb, men skal sjekke alle linkene når jeg kommer hjem.

Så bare fortsett å komme med tips hvis du tror du kan være inne på noe. På forhånd tusen takk.

Jeg sa det kunne være fløyte som soloinstrument, men jeg er veldig usikker på dette. Vet bare at lyden er tynn og sjelvende, så det kan også være fiolin. Men det er ikke piano, men det kan hende det blir brukt piano ellers i stykket. Det kan muligens også være noe mer eksotisk uvanlig instrument for alt jeg vet, men det er uansett en veldig spesiell lyd.

Jeg har ikke kjempegodt gehør, men kan tippe at stykket begynner med en A. og begynner da ca slik: AAAAA GG AAAAA (antallet bokstaver skal liksom illustrere lengden på tonene).

Lenke til kommentar
hmm.. har lenge lurt på om dette kan være "adagio for strings" av barber.. utrolig trist stykke. men jeg vet ikke om den har blitt brukt i en tv-serie. ble brukt i bl.a. platoon. tenkte det var verdt å nevne det i tilfelle det var den.. :p

Jeg tenkte samme tanken, det matcher mange av beskrivelsene, og den har vært i endel filmer bl.a. Dragonheart.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt adagio for strings av barber, og det er ikke denne.

 

Jeg har nå hørt timevis med klassisk musikk, og ennå ikke funnet den rette. Mye av det jeg har hørt av Vivaldi ligner, så det kan godt være at det er et stykke med han.

 

Jeg får pløye gjennom atter noen timer med klassisk, før eller senere må jeg jo komme over rette låta....:)

Lenke til kommentar
  • 17 år senere...
tundra skrev (På 24.3.2004 den 8.10):

Jeg har i mange år vært på jakt etter et klassisk musikkstykke som jeg ikke vet navnet på, hvordan i all verden skal jeg da finne det? Jeg vet bare at musikkstykket har vært brukt i en gammel tv-serie, men jeg vet ikke navnet på serien heller. Den er veldig spesiell, derfor må jeg bare ha den musikken. Noen som kan hjelpe meg med dette? Kanskje noen vet om en internettside der man kan høre hele eller deler av klassiske musikkstykker? Jeg tror musikken er laget av en kjent komponist men vet ikke hvem... Et ganske vanskelig problem, men håper noen kanskje kan hjelpe meg. forslag mottas med stor takk, uansett gode eller dårlige.

 

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Fant du noen gang ut av dette? Jeg er såå sikker på at den melodien du søkte tilbake til 2004 er nettopp den jeg søker etter, nå i 2021😁 Kult om jeg hører fra deg! 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...