Gå til innhold

Anmeldt av skolen for "hacking"!


eckmann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke helt om jeg bør si det her, bryter jeg noen som helst form for regler ved å gjøre det? Men det er en vgs, mer sier jeg ikke.

Det er jo fylkeskommunen som har ansvaret for drift av disse datamaskinene da. Her i Aust-Agder er det i alle fall en del fast ansatte som fikser på alle pcer fylkeskommunen eier.

 

bfisk

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig, IT generelt på skolen vår preges av inkompetanse og ellers andre negative ting...Med unntak av Teh Über1337 KES...

Hehe, hysj da, ingen som har sagt hvilken skole vi går på ;)

 

Er forsovidt enig i det, men det er litt kjipt å bli truet med slikt, jaja. Nå har det jo skjedd da, og det er veldig kjedelig med sånt, men det ordner seg vel. Hvorfor er ikke han it-admin? Han kan jo faktisk en god del.

 

( veldig OT: Hvorfor går ikke den post-counten opp? Ikke at det er så farlig, men den har stått på 129 hele tiden i de siste dagene, har jo omtrent halvparten i denne tråden jo :p )

Endret av eckmann
Lenke til kommentar

Dette høres ikke bra ut. Er det en type på skolen der som har litt peiling på data så kan han gjøre mye skade. Si til rektor at hvis du som ikke har noen peiling klarte å 'hacke' deg inn, så er det noe seriøst galt med sikkerheten på nettverket deres.

 

Han burde leie inn en skikkelig IT-fyr i en dag, for å se på sikkerheten.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at de kjører citrix-servere på skolen til eckman. I såfall ville han jo ha merket det under pålogging. Tror ikke det er så vanlig å kjøre tynnklienter for elever.

 

Uansett.. Det stemmer nok at elevnett og lærernett skal være adskilt. Det er i hvert fall slik det er for barne/ungdomskoler i vår kommune. Det trenger ikke nødvendigvis være fysisk adskilt (noe som ville vært mye styr) men det bør være to forskjellige viretuelle nett. Hvilke regler som gjelder for dette vet jeg ikke.

 

Det er ikke fylkeskommunen som har ansvar for VGS-skoler i Hordaland i hvert fall. Her er det en sysadmin på hver skole. Fylkeskommunen styrer selve Internettlinjen, men ikke nettverkene på skolene.

Lenke til kommentar

Skolen kjører noen gamle, treige vraka maskiner som henholdsvis laster stort sett alt fra 3xserver på 10 mBit. Mulig win ligger i bunnen, men ellers kjøres det meste fra nettverk. Og nei, nettene virker ikke spesiellt adskilte. :ermm:

 

Nettverket er forresten alt for tregt, sugen kapasitet på maskinene og det kræsjer maskiner hver gang rommet bruker.

Lenke til kommentar

på ungdommskolen min, så kom jeg inn på den ene mappa til læreren min en gang..

men det kræsja hele tiden, og jeg som hadde tenkt å få læreren bort til pc'n og se om hun kjente igjen mappa.. ble nødt til å si ifra til it ansvarlig, og neste gang jeg prøvde, så tror jeg hele datamaskinen var vekk ifra nettverket..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...