Gå til innhold

Anmeldt av skolen for "hacking"!


eckmann

Anbefalte innlegg

Sa ifra det, og det eneste de sa da var at han var på 50% stiling som it-admin og at skolen ahdde satt av så lite ressurser til det, og at de missunte andre skoler som hadde to folk i full lønn på det området, men det er da ikke så vanskelig å fjerne rettighetene til å se innholdet på c:\ som man ikke skal se....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk forresten også vite at denne saken har vært heftig samtaleemne på lærerværelset, hva nå enn det måtte bety, virker som om vi har fått et rykte blant alle lærerne på skolen, og jeg syns faktisk at det har ødelagt troverdigheten min en smule, men jeg skal ikke bry meg om det, tror jeg... Er ikke noe vits i å være kverrulant nå som det virker osm om det ordner seg igjen.

Du, kanskje du kan ta lærerne der også, for hvis di har nevnt DEG i saken ovenfor andre lærere har de vel ikke lov til det heller?! Taushetsplikt har vel noe å si i sånne saker også, at bare de involverte skal ha noe med det å gjøre..

hvis de isåfall har brutt denne på noen måte er det etter min mening god nok grunn til å få personen sparket fra stillingen. (*host* IT-Ansvarlig *HARK* ) ;)

taushetsplikten har ingenting i denne saken å gjøre...

og alle lærere har taushetsplikt, så det kommer uansett ikke ut...

det går uansett ikke under taushetsplikten

Lenke til kommentar

OK, det er greit, men uansett om det hadde gjort det, så er faktisk taushetsplikten så streng at selv ikke f.eks. psykologer, lærere eller andre har lov å diskutere navngitte personer innenfor det samme stedet. Der er det en del som misforstår og tror at så lenge det ikke kommer utenfor de som har taushetsplikt så er det greit.

 

To lærere kan ikke diskutere noe en elev har sagt som går under taushetsplikten til den ene, med mindre eleven har gitt samtykke, sånn er det hos alle som har taushetsplikt.

 

Dette er faktisk ganske langt utenfor topic... Så kanskje man ikke skal diskutere det.

 

Men i dag virket det som om de skyldte mest på det at det var avsatt for lite penger til stillingen og at det var økonomien det skortet på, og at det var derfor det var som det var.

Endret av eckmann
Lenke til kommentar

Hehe, ja, det kunne jo ha vært artig det. Denne saken er jo helt feil behandlet av skolen, og systemet. Dette er jo å skyte spurv med kanoner. Og jeg er helt overbevist om at de aldri hadde behandlet en 37 år gammel kollega på samme måte.

 

Om jeg faktisk hadde hacket og skaffet meg admin rettigheter osv. og fått tilgang til alt på skolen og klar til å krasje serverne under prøver osv. kunne det kanskje vært greit at det var blitt behandlet slik, men at det ble tatt opp i klassen med alle de andre elevene tilstede, det er veldig lite profesjonelt.

Endret av eckmann
Lenke til kommentar

tenk gjennom hvilke belastninger de egentlig har påført deg. og tenk om det skulle vært andre, enda mer uvitende om det de gjorde, og som kanskje ikke forholder seg like sindig til det. kanskje det hadde blitt en veldig stor psykisk belastning. statuer et eksempel. på tide å taue inn den uvitende cowboyen og statuere et eksempel på at han ikke kan ture ivei bare som han vil, uten å gjøre det han egentlig skal gjøre.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Ok, forstår ikke det nettverksgreiene, men uansett så er nå det meste oppklart, og rektor tror ikke lenger at jeg har hacket skolen, it-admin hadde forklart rektor det slik: Jeg hadde stjålet hovednøkkelen til skolen, men ikke brukt den. Ikke så rart at han blir sur for det, men så forklarte jeg at det var helt feil, og på denne måten forstod han det:

 

Nettverket er en blokk, jeg hadde nøkkelen til hovedinngangen og til min egen leilighet ingen andres, it-admin var vaktmester og hadde alle nøklene defor kunne han låse seg inn hvor han ville med sin nøkkel. Dette forstod rektor og nå er jeg ikke svartlistet lenger. Men allikevel så har it-admin klart å innbille rektor at det jeg har gjort har skapt masse styr og at det trengs laaang tid til å rydde opp i det jeg har gjort, men det kan være det samme nå som rektor har frikjent meg.... Jippi...

 

Mvh.

Lenke til kommentar

Helt ubeskrivelig(selv om det kanskje er akkurat det jeg gjør?) det uttrykket til rektor når han skjønte det, og jeg er sikker på at jeg så ganske lettet ut når jeg så det uttrykket jeg også. Deilig at alt er "normalt" igjen :D Gledelig dag, og heller ingen harde prøver før ferien heller, så nå er det bare å begynne å glede seg :thumbs:

Lenke til kommentar

Det mildt sagt KRYR av dårlige it-ansvarlige på skolene i Norge.

På Ungdomskolen ble jeg utstengt i et halvt år for å ha hjulpet en annen lærer å lage en boot-diskett til å starte en maskin.

 

På videregående, har jeg vel hatt det man kan kalle plettfri vandel;)

Men for noen måneder siden spurte jeg it-ansvarlig om det fantes en PC på skolen som var kraftig nok for videoredigering.

Og joda, det svarte han at det fantes, han la også til at den maskinen hadde (i hans ord prsist) "over 200 megabyte RAM" :laugh:

 

Det verste er at på skolen vår har vi brukt over 1,5 million på pc-utstyr det siste året. Og har to heltidsansatte som holder på, allikevell er det umulig å få svar på hvor mye diskplass hver elev har fått....

 

:cry:

 

All heder og ære til eckmann for god argumentering :thumbs:

Lenke til kommentar

Hehe, takk for det.

 

Det er jo helt tragikomisk med slike dårlige "it-ansvarlige", og "over 200 mb" med ram til videoredigering er jo virkelig high-end-state-of-the-art-top-notch det, kompetensen er ikke alltid helt på topp, nei.

 

Jeg vet at på skolen vår har vi 10mb med plass, det er jo egentlig altfor lite, man klarer jo fint å bruke opp det med en del word og excel dokumenter. Men sånn er det nå, tror ikke jeg skal bry meg så mye med det akkurat nå hvertfall, det eneste jeg klarer å bry meg om akkurat nå er faktisk at det er "over", helt over er det rikitg nok ikke før etter påske, men allikevel. Det er i alle fall befriende.

 

Takk til alle igjen.

Lenke til kommentar

På skolen vår leier de noen fra et datafirma tror jeg, det er altså noen som faktisk har peil på data og nettverket fungerer veldig bra, det er noe sånt som at vi logger på som vårs selv og har da eget skrivebord og c: samme hvilken data vi er på pluss at vi har nettverkssteder eller noe.. Så jeg synes det er et veldig bra nettverk selv om jg ikke har noe peil da.. alt ble enda bedre etter noen fikk sneket inn MSN på scanner mappa og :p hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...