Gå til innhold

ITbutikken, ordrebekreftelses GALSKAP!


Anbefalte innlegg

Pga, av mye svindel med Mastercard, Visa. Må vi be deg sende følgende før vi kan behandle din ordre.

 

1) En kopi av kredittkortet du har brukt (Forside + Bakside)

2) En kopi av førerkort eller pass, med underskrift og foto

3) En kopi av denne e-posten

 

Send det til våres faks: (+45) 86614010

 

Takk for deres forståelse for å hjelpe oss med å unngå kortsvindel.

 

 

Med vennlih hilsen

ITbutikken AS

 

Hva er galt med denne butikken? Dette er jo GALSKAP? Netthandel via FAX?!

Kan da ikke være noen personer som gidder å sende slike personopplysninger til en butikk som over hode ikke har rett til slike opplysninger, og det via noe så usikkert som fax!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel kanselert ordren? Du kan si at du ikke fakser sensitive opplysninger grunnet dårlig sikkerhet på faksen (åpen linje).

 

Send eventuelle svar på mailen du har fått til en offisiell adresse som ligger på web-siden deres, dersom det er noen som faker avsender adressen. Spesielt når eposten er så amatørmessig skrevet, og ber om veldig sensitive opplysninger. Du vet jo ikke hvordan itbutikken hånderer fakser de mottar med visa/mastercard info.

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar

Dette er helt vanlig innenfor de store bookiene på nett. Skal du da overføre penger til en spillekonto må du først bevise ovenfor firmaet at kortet du skal overføre i fra er ditt kort. Du må da ta kopi av kortet, eventuelt scanne det sammen med en skriftlig bekreftelse på at det er ditt kort, så sammenligner de underskriften for å sjekke at dette stemmer.

 

Dette gjøres bare første gang, eventuelt hver gang du skal overføre fra ett nytt kort. Synes det er en grei måte å gjøre det på, da slipper de unna mye kort svindel fra kunder.

 

Har dog aldri hvert borti dette fra noen andre enn diverse bookies.

Lenke til kommentar
Du har vel kanselert ordren?

 

Send eventuelle svar på mailen du har fått til en offisiell adresse som ligger på web-siden deres, dersom det er noen som faker avsender adressen.

Ja, man får denne mailen etter "bekreftelse på ordre" altså noe annet en ordrebekreftelse, hos ITbutikken.

 

Det går ikke ann å kanselere orderen, vil man det må man bare la vær å sende alle sine personopplysninger via fax til dem.

 

Jeg sendte dem en mail:

Følgende måte å bekrefte bestillingen min er GALSKAP! Det holder med

kontroll kode på baksiden av VISA kortet. Netthandel via fax er jeg ikke

interesert i. Holder ikke denne mailen som "bekreftelse" så stryk min

ordere øyeblikkelig.

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg trodde kortsvindel var noe VISA/Mastercard måtte dekke og etterforske, slik at dette er nettopp noe kunde og butikk slipper å bry seg med. Men jeg er ikke så erfaren med handling med kort på nettet, norske butikker liker jo å sende i oppkrav, dette er jo egentlig greit, så slipper man å betale før man mottar varen.

 

Artige priser hos ITbutikken.dk Asus 9600 SE/TD koster 2181,15 NOK, GeCube 9600 XT koster 1150 NOK, noen tvil om hva man skal handle?

 

Faxnummeret stemmer iallefall med det som er oppgitt hos den danske nettbutikkens nettside.

 

Leoss

Lenke til kommentar

Jepp, det finnes mange andre måter å sikre seg mot kortsvindel. Handler kun med kort med firma som enten er: solide, har alt å tape på en skandale, og som jeg stoler på at sikkelige systemer i bakkant (ala Amazon), eller går via en betrodd tredjepart som jeg kan stole på (ala BBS, Paypal)

Lenke til kommentar
Hmm. Jeg trodde kortsvindel var noe VISA/Mastercard måtte dekke og etterforske, slik at dette er nettopp noe kunde og butikk slipper å bry seg med. Men jeg er ikke så erfaren med handling med kort på nettet, norske butikker liker jo å sende i oppkrav, dette er jo egentlig greit, så slipper man å betale før man mottar varen.

Egentlig er det butikken som tar risikoen, siden det ikke er en signatur eller pin-kode til visa-kjøpet. Derfor er det mange som bruker betrodd tredjepart som har innebygde systemer for svindelkontroll. F.eks. sjekke om visakortet ligger på svarte lister, samt om kort, navn og kontrollkode (CVS?) stemmer overens.

Lenke til kommentar
Dette er helt vanlig innenfor de store bookiene på nett. Skal du da overføre penger til en spillekonto må du først bevise ovenfor firmaet at kortet du skal overføre i fra er ditt kort. Du må da ta kopi av kortet, eventuelt scanne det sammen med en skriftlig bekreftelse på at det er ditt kort, så sammenligner de underskriften for å sjekke at dette stemmer.

 

Grunnen til at du må identifisere deg for bookies, ihvertfall i England, er at lovgivningen sier at bookiene ikke kan betale ut penger til "ukjente" personer.

Lenke til kommentar

Jeg sendte ikke noen opplysninger til dem. Så dum er jeg ikke :no:

Jeg bare skrev til dem at det var GALSKAP!

 

Det er faktisk noe av det dummeste jeg har vært borti, er da ingen privatpersoner som sitter med fax nå lenger? Dessuten skaper det bare en god del merarbeid for meg. Venter på svar fra dem, men regner meg at jeg kanselerer orderen uansett å kjøper fra mini-PCI wlan kort fra pcbutikken.com eller noe i stedet for ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...