Gå til innhold

ITbutikken, ordrebekreftelses GALSKAP!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har faktisk opplevd det samme ved bestilling av golfutstyr fra USA. De to nettbutikkene jeg har bestilt fra er store seriøse butikker med god service og begge gangene har jeg måttet fakse kopi av kredittkortet. Dette gjør man dog bare første gangen man handler i butikken. Har jo ikke akkurat mulighet til å handle fra USA med postoppkrav ;)

 

Jeg synes forsåvidt det er en grei praksis, da det gir noe bedre trygghet at man faktisk kan vise at man har kredittkortet for hånden og ikke har "lånt" det av en eller annen.

 

Har aldri sett det i noen nordiske butikker, da...

Lenke til kommentar

Har handlet med visa de siste 6 årene på nettet, og da mye i malaysia, hk, usa, canada, uk, tyskland og norge. Har hatt problem en gang, da kontoen min vart trekt for penger men jeg fikk aldri noen varer, kontaktet Visa og sa at jeg ikke hadde mottat varen min, tok en dag og pengene var på kontoen min. Viser seg at siden jeg handlet på var en stor svindel..

 

Ellers har det vært greit å handle med kort på alle nettsider som satser på webshop med kredittkort da de har lagt inn systemet via en tredje part og man bruker kun konto, utløpsdato og cvs koden. Kun to ganger har jeg opplevd å måte fakse inn kortkopi og det var til paypal når de hadde mye kortsvindel og en nettsjappe\postordre side i Usa som også krevde kopi av kort da de har et annet system enn vi her hjemme, og ikke hadde lagt opp til visa trekk på siden.

 

Kjekt er det også at det oftest er raskere å få varen ved å betale med visa og at frakten blir endel billigere på en del sider :)

 

 

VISA :thumbs:

 

Mvh

RSCue

Lenke til kommentar

Ikke så seriøst:

30kr spart! og jeg som handlet med postoppkrav, den butikken gjør meg kvalm!! :angry:

 

Seriøst:

har handlet fra uniten og måtte sende faks av kredittkort. Da har jeg normalt KRYSSET med tusj over de mest sensitive opplysningen... Gikk fint det!

 

Ikke så seriøst:

Men husk; ikke bruk for mye tusj, Den er dyr og mange bekker små blir kjempetusj!

Lenke til kommentar
Dere er vel klar over at ITbutikken er velkjent og har ganske lite negativ kommentarer?

 

Som den andre personen sa, vi snakker jo ikke om et noname low profile firma!

ITButikken, sammen med Databutikken er vel de to firmaene som brukere har dårligst erfaringer med her på forumet. Når man ser på hvilke erfaringer folk har, ser man bort ifra tåpelige innlegg ala jeg gir dem god karakter fordi de sendte hva jeg bestillte. Man ser på erfaringene fra kunder som har hatt returer. Fordi det er der de seriøse butikkene skiller seg fra de useriøse.

Lenke til kommentar
Ville kansje være litt skeptisk jeg også. I følge dagens prissammenligning hos DinSide, er forventet leveringstid 5år.

Heheh.. Sikker på at du ikke har lest feil og at det sto "forventet levetid" ?

 

Hvis det er Dinside som har gjort skriveleifen så bør noen sende dette inn til dinside's fredagshumor.

Lenke til kommentar
Du er klar over at transaksjoner med VISA på Posten blir regnet som kontant-uttak og har langt høyere kredittrente enn vanlig?

 

Jeg er fullstendig klar over det _Xorcist. Personlig kjøper jeg aldri varer hvis jeg ikke har penger på konto, noe som gjør at jeg unngår eventuelle renter. Det er imidlertid godt at du poengterer at det er ikke lønner seg å betale med VISA på Posten, er nok ikke alle som vet det.

 

En annen ting jeg lurer på er hvordan hanscats får til å betale med VISA online hos ITbutikken; jeg får ikke det som alternativ når jeg kjøper der...

Lenke til kommentar
Du er klar over at transaksjoner med VISA på Posten blir regnet som kontant-uttak og har langt høyere kredittrente enn vanlig?

 

Jeg er fullstendig klar over det _Xorcist. Personlig kjøper jeg aldri varer hvis jeg ikke har penger på konto, noe som gjør at jeg unngår eventuelle renter. Det er imidlertid godt at du poengterer at det er ikke lønner seg å betale med VISA på Posten, er nok ikke alle som vet det.

Kortutstederen min var veldig flink til å informere om dette, men det er et punkt jeg kan tenke meg mange utstedere unnlater å nevne. Dette gjelder dersom man har kredittkort, og ikke vanlig debetkort, dersom noen skulle bli forvirret..

Lenke til kommentar
En som skrev lenger oppe: Dette er helt vanlig innenfor de store bookiene på nett.

 

Dette er helt feil! Nå er jeg en veldig aktiv spiller/tipser så at dette er vanlig praksis er litt overdrevet.. Vet at det i england er noen bookier som krever dette pga. lovverket der. Men ellers så har det bare skjedd meg 2-3 ganger. Og jeg har titalls kontoer rundt om kring i den vide verden! Men om du skal ta ut større beløp fra din bookie konto så er det mer vanligt at du må ut med mer info. Men her er det også blitt mer endret de siste årene. Bla så er det en del som gir deg kode spørsmål, så blir du oppringt. (har selv opplevd å bli vekket kl. 2 om natta av en us bookie :D )

 

 

Synes det er helt på tryne det ITbutikken driver med her! Og om noen har 'knabbet' et kort så dropper de å bruke det oss Itbutikken....

Kommer ann på når du registrerte deg. Om du registrerer deg nå så må du bekrefte at du er eier av kortet som benyttes før du kan overføre penger.

 

En kompis av meg registrerte seg i forige uke, og da måtte han sende bekreftelse hos 5 av 6 bookies.

 

Jeg skulle også endre visa kort hos to bookies, og da måtte jeg sende inn bekreftelse.

 

Kan si at når jeg registrerte meg for 5-6 år siden så var ikke dette nødvendig hos noen av dem, men er altså anderledes nå.

Lenke til kommentar
Du er klar over at transaksjoner med VISA på Posten blir regnet som kontant-uttak og har langt høyere kredittrente enn vanlig?

 

Jeg er fullstendig klar over det _Xorcist. Personlig kjøper jeg aldri varer hvis jeg ikke har penger på konto, noe som gjør at jeg unngår eventuelle renter. Det er imidlertid godt at du poengterer at det er ikke lønner seg å betale med VISA på Posten, er nok ikke alle som vet det.

Kortutstederen min var veldig flink til å informere om dette, men det er et punkt jeg kan tenke meg mange utstedere unnlater å nevne. Dette gjelder dersom man har kredittkort, og ikke vanlig debetkort, dersom noen skulle bli forvirret..

Dette er et veldig vesentlig moment i fohold til gebyrleggingen.

 

Hvis du lurer på om kortet ditt er kredittkort eller debet-kort, så får man regning på kredittkort (ca en gang i måneden) mens debet-kort trekkes direkte fra bankkontoen din.

 

Hilsen en bankmann :)

Lenke til kommentar
Hvis du lurer på om kortet ditt er kredittkort eller debet-kort, så får man regning på kredittkort (ca en gang i måneden) mens debet-kort trekkes direkte fra bankkontoen din.

 

Hilsen en bankmann :)

Jeg jobber selv i butikk og det er forbausende mange som ikke vet hva de betaler med. Taster kode og står i når de bare skal velge "Klar" eller "Feil". Når jeg sier at det er kredittkort ser de ut som om de ikke skjønner hva jeg snakker om. Det virker som om skremmende mange ikke helt har begrep om sin egen økonomi..

Lenke til kommentar
Jeg må ikke på død å liv betale med VISA over nett, men det har seg sånn at det er billigere (ca. 30 kr). Og siden jeg er student og ikke driter penger, jeg får heller ikke penger av pappaen min til å kjøpe meg BMW til bursdagen min ... så benytter jeg meg av billigste betalingsmåte.

Du har tydeligvis ikke fått med deg at ITbutikken har et gebyr på 78kr for å betale med VISA. Dette gjør at det er 45kr dyrere å betale med VISA.

 

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...