Gå til innhold

ITbutikken, ordrebekreftelses GALSKAP!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En som skrev lenger oppe: Dette er helt vanlig innenfor de store bookiene på nett.

 

Dette er helt feil! Nå er jeg en veldig aktiv spiller/tipser så at dette er vanlig praksis er litt overdrevet.. Vet at det i england er noen bookier som krever dette pga. lovverket der. Men ellers så har det bare skjedd meg 2-3 ganger. Og jeg har titalls kontoer rundt om kring i den vide verden! Men om du skal ta ut større beløp fra din bookie konto så er det mer vanligt at du må ut med mer info. Men her er det også blitt mer endret de siste årene. Bla så er det en del som gir deg kode spørsmål, så blir du oppringt. (har selv opplevd å bli vekket kl. 2 om natta av en us bookie :D )

 

 

Synes det er helt på tryne det ITbutikken driver med her! Og om noen har 'knabbet' et kort så dropper de å bruke det oss Itbutikken....

Lenke til kommentar
Du har vel kanselert ordren? Du kan si at du ikke fakser sensitive opplysninger grunnet dårlig sikkerhet på faksen (åpen linje).

 

Send eventuelle svar på mailen du har fått til en offisiell adresse som ligger på web-siden deres, dersom det er noen som faker avsender adressen. Spesielt når eposten er så amatørmessig skrevet, og ber om veldig sensitive opplysninger. Du vet jo ikke hvordan itbutikken hånderer fakser de mottar med visa/mastercard info.

riktignok er det et dansk selskap, saa feil grammatikk er unnskyldt til en hviss grad, men sist jeg sjekket var ikke

Med vennlih hilsen

ITbutikken AS

vennlig skrevet med vennlih...

 

Fax linjer er rimelig ubeskyttede, saa om itbuttikens nummer er korrekt, og du sender info inn der, kan den jo bare bli svappet opp av en ventende cracker...

 

 

Liker ikke itbutikken uansett, de er billige og raske med levering, men servicen er noe herk... men for ikke aa starte en debatt, ring itbutikken og spor hva det er de har gravd opp fra soppeldyngen.

Lenke til kommentar

For å svare på spørsmålet ditt Citizenx. Når jeg kjøper varer hos ITButikken får jeg 3 alternativer når det gjelder betaling:

- Nordea e-betaling (forutsetter konto hos Nordea)

- Postoppkrav

- Faktura (bare for kunder som har opprettet en faktura konto hos ITbutikken)

Som du ser er det umulig for meg å betale med VISA online. Betaler med VISA på Posten.

 

edit: Skriveleif...

Endret av Jacuzzi
Lenke til kommentar
For å svare på spørsmålet ditt Citizenx. Når jeg kjøper varer hos ITButikken får jeg 3 alternativer når det gjelder betaling:

- Nordea e-betaling  (forutsetter konto hos Nordea)

- Postoppkrav

- Faktura (bare for kunder som har opprettet en faktura konto hos ITbutikken)

Som du ser er det umulig for meg å betale med VISA online. Betaler med VISA på Posten.

 

edit: Skriveleif...

 

Jeg handler: Privat -> Velg betalingsform:

 

Nordea e-betaling
Postoppkrav 
Diners Club
Mastercard/Eurocard/VISA/JCB 
Faktura (bare for kunder som har opprettet en faktura konto hos ITbutikken)

Vell... de har oppgradert nå ....

Endret av hanscats
Lenke til kommentar
Jeg synes nesten det er bra jeg. Hvor mange personer sitter ikke å tipper til seg kredittkort-nummer osv .... Mange som kanskje "låner" kortet til pappa osv.

 

ItButikken

:thumbup:

Tippe til seg kredittkortnummer? Hjelper jo ikke bare nummeret. Man må jo ha navn, utløpsdato og i mange tilfeller navnet på banken hvor kortet er utsendt. Hvis du vet om en butikk hvor de kun spør om nummeret på kortet, vil jeg gjerne ha en link dit :w00t:

Merkelig praksis av Itbutikken. Har aldrig hørt om lingnende. Virker suspekt.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

Bare for å gå tilbake til emnet....

 

Jeg fortalte jo ITbutikken at dette var galskap og fikk svar :yes:

Hei..

 

Ikke for å bare å "jatte" med deg.

Jeg har din og mange andre kunder sin forståelse at dette

er noe galt. Vi som kunder her i Norge er ikke vant med

denne praksisen.

 

Vi her på salgskontoret her i Norge har nevnt det

til sjefen i Danmark noen ganger allerede om at de

burde få det til for norske kunder at de kan

betale normalt med kreditt kort, uten alt for mye plunder.

 

Hvis vi har kjøpt sikkerhets oppsett for web, av Visa Norge

så har vi sluppet dette tøvet. For Visa Norge garanterer

for helebeløpet uansett hva som skjer med tanke på svindel.

 

I praksis så kan dem like godt ta bort kredittkort merkene

og fjerne muligheten for å betale med kredittkort når det

er så inn i granskauen vanskelig å betale for seg på

ITButikken sin web shop.

 

Da har vi sluppet så mange henvendelser ang. dette temaet.

 

--

mvh

Morten Johansen

 

IT Butikken

Norge

 

( Phone : (+47) 78 47 30 00

( Fax : (+47) 78 47 30 28

* E-mail : [email protected]

: Web : www.itbutikken.no

Ganske morsomt svar spør du meg ... ser ut til at ITbutikken sitt norske kontor er dritt lei ledelsen i Danmark ...

Lenke til kommentar
Hey hanscats,

hvorfor må du på død og liv betale med VISA over nett? Er det ikke like greit å betale på posten når du får varen?

Jeg må ikke på død å liv betale med VISA over nett, men det har seg sånn at det er billigere (ca. 30 kr). Og siden jeg er student og ikke driter penger, jeg får heller ikke penger av pappaen min til å kjøpe meg BMW til bursdagen min ... så benytter jeg meg av billigste betalingsmåte.

 

Kjøp med VISA over nett er like sikkert som å ta ut penger i minibanken, dessuten, om det skjer noe så får jeg jo pengene tilbake av VISA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...