Gå til innhold

Ny EU Lov


am3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen har jo lov til å finne ut hva hvem laster ned på internett vel? Personvern loven...???

Om folk driver med ulovlige ting, kan det bli anmeldt, og politiet kan få utlevert kundeopplysninger fra internettleverandør, og det må selfølgelig finnes bevis, ergo de må beslaglegge harddiskene dine, bla bla bla. veldig lite sannsynlig

Lenke til kommentar

bare vent til du ikek har lov til å kobiere og distrubuere flimen av ungen din som går sine første skritt..

 

jeg kunne ikek bry meg mer om dette..

kjenner fra før av folk med piratkort til parabol.. (mange) og jeg har hørt at det er 250 000kr i bor pr. piratkort..

det ville nokk ikke vært så mye med riaa på døra i forhold..

Lenke til kommentar
bare vent til du ikek har lov til å kobiere og distrubuere flimen av ungen din som går sine første skritt..

 

jeg kunne ikek bry meg mer om dette..

kjenner fra før av folk med piratkort til parabol.. (mange) og jeg har hørt at det er 250 000kr i bor pr. piratkort..

det ville nokk ikke vært så mye med riaa på døra i forhold..

Det er 5000 kr i bot for og innehave ett virkende piratkort.

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen av dere har lest oppdateringen på ITAvisen.no nå...

Men der står det iallefall noe som dette:

 

Mange fryktet at EU ville oppleve amerikanske tilstander, med straffeforfølging av privatpersoner som ikke har gjort annet enn å laste ned materiale fra nettet. Men den endelige teksten ser ikke ut til å åpne for dette.

 

Tvert i mot heter det at det ikke gis anledning til å straffeforfølge personer som laster ned musikk eller annet materiale «i god tro».

 

I tillegg så er det godt mulig at DVD sonene forsvinner:

 

Technical protection devices must not be used in order to seal off markets from one another (teknisk beskyttelse må ikke brukes for å forsegle markeder fra andre markeder), heter det. Det vil slik vi tolker det si at Hollywoods system for å hindre europeere å kjøpe film fra USA kan stå i fare.
Lenke til kommentar
bare vent til du ikek har lov til å kobiere og distrubuere flimen av ungen din som går sine første skritt..

 

jeg kunne ikek bry meg mer om dette..

kjenner fra før av folk med piratkort til parabol.. (mange) og jeg har hørt at det er 250 000kr i bor pr. piratkort..

det ville nokk ikke vært så mye med riaa på døra i forhold..

Det er 5000 kr i bot for og innehave ett virkende piratkort.

syntes 250k var litt mye, men "the_coolkid" var ikke så mye på jordet da ;), bare 50 ganger for mye :p

Lenke til kommentar
klikker for meg...Eg HATER Norge.. suger penger utav oss..

betaler en haug med moms, avgifter for ditt og for datt..

 

og norge skal være verdens beste land og bo i???tror ikke det nei..

Dette sjedde jo i danmark..de sjekket storbrukerne til kazaa...i en måned..60kr i bot for hver sang..

1. Du hater Norge fordi EU innfører en lov?

2. Det som skjedde i Danmark kunne ikke skjedd her i landet.

3. Norge har en ekstremt liberal kopieringslov sett i forhold til andre vestlige land.

 

Innlegget ditt er på grensen til det jeg vil kalle latterlig. Det kan hvertfall ikke være spesielt gjennomtenkt.

 

Loven gir jo forøvrig forbrukerne endel fordeler også. Vil komme med den påstanden om at EU passer mer på forbrukerne enn det USA gjør.

Lenke til kommentar

åssen blir det med lan party,s fra med den tiden den loven blir verksatt????

 

om man kanskje har et lan på ca 50 st eller tg størelse så kommer sikkert onkel polti å banker på????? og ta med seg alle og en (stor fortjeneste for staten)

må jo bli masse bøter p.g.a lan?

 

 

 

stod sikkert masse dumt eller noe som ikke stemmer men det er nå så jeg har oppfattet det

Lenke til kommentar

Som det sto i det jeg quota lenger opp så gjelder loven for de som driver med piratkopiering i stor stil. Da er det neppe snakk om de som sitter på rommet og laster fra DC o.l.

 

Så.. Det er nok temmelig tvilsomt at det blir en eller annen razzia på store LAN. Uansett så kan de ikke ta med seg maskinen din uten å ha en rettskjennelse.

Lenke til kommentar
Som det sto i det jeg quota lenger opp så gjelder loven for de som driver med piratkopiering i stor stil. Da er det neppe snakk om de som sitter på rommet og laster fra DC o.l.

 

Så.. Det er nok temmelig tvilsomt at det blir en eller annen razzia på store LAN. Uansett så kan de ikke ta med seg maskinen din uten å ha en rettskjennelse.

KULT :D

Lenke til kommentar
bare vent til du ikek har lov til å kobiere og distrubuere flimen av ungen din som går sine første skritt..

 

jeg kunne ikek bry meg mer om dette..

kjenner fra før av folk med piratkort til parabol.. (mange) og jeg har hørt at det er 250 000kr i bor pr. piratkort..

det ville nokk ikke vært så mye med riaa på døra i forhold..

Det er 5000 kr i bot for og innehave ett virkende piratkort.

Det tar meg nok kortere tid å stikke min relativt skarpe kniv tvers gjennom et piratkortet enn det tar politiet å bank på :) hehe, og hvordan i alle dager skal politiet vite hvem som bruker det? og hvem bryr seg?

hehe

Lenke til kommentar

Jeg synes de fleste her på forumet ser ut til å ha et lite nyansert syn på saken. Jeg mener, jeg er fotograf, og jeg hadde blitt rimelig forbannet om noen hadde brukt et av bildene mine uten lov. Det har skjedd, og vanlig prosedyre er at man krever det dobbelte av vanlig honorar - noe som igjen blir doblet dersom fotografens navn var utelatt, noe det ofte er ved uautorisert bruk. Dette er ikke spesielt forskjellig fra det å piratkopiere filmer og programvare (selv om det oftest - men på langt nær alltid - er til eget bruk), men selv med dette i tankene velger jeg å fortsette å laste ned i bøtter og spann. Hvorfor? Man kan rettferdiggjøre det ovenfor seg selv så mye man vil, med at "jeg hadde ikke sett filmen eller spilt spillet anyway, hvis jeg hadde måttet betale for det", og selv om det kan være langt på vei sant, så tror jeg at det til syvende og sist dreier seg om en enkelt ting for oss alle: Egoisme. Mye vil ha mer, uten å betale for det, ganske enkelt.

 

PS!

 

Det er i denne sammenhengen også interessant å legge merke til at de fleste som kopierer/laster ned villig vekk, setter grensen ved å SELGE piratkopiert programvare. Hvorfor setter vi den moralske grensen akkurat her? Jeg kunne tenke meg å høre synspunkter på dette.

Lenke til kommentar
***** heller og jeg som skal på TG og greier!!!!

Ta det med ro du. Hvis den loven kommer til Norge så blir det neppe før TG.

Vi vet jo alle hvor raske den norske regjeringen er :roll:

 

Men uansett, jeg tviler på det noen gang vil bli en razzia el. l. mot sammenkomster som TG. Det er tross alt over 5000 mennesker der, og jeg vil tro at 99,9% av disse har en eller annen ulovlig fil på deres respektive PCer...

Bra tankegang.

Polititet (eller hvem det skulle vere) vil heller komme hjem til en enkeltperson eller dra til en forsamling av 5000+ personer der (som du selv sier "99,9% av disse har en eller annen ulovlig fil på deres respektive PCer...") Bra tankegang :yes:

Lenke til kommentar
Det er nå forståelig at dette blir ulovelig da, men jeg tror de får STORE problemer når de skal begynne å "arrestere" folk som laster ned/deler!

 

Jeg kommer i vertfall ikke til å bremse ned, har lastet ned 300-400 gig på noen måneder med filmer å spill!

Og med 300-400 GB er det mulig at de ikke lenger regner med at du laster ned i god tro :p

Lenke til kommentar

Det første dere må tenke på er at Politiet har ikke nok resurser til å etterforske vanlige innbrudd engang. Så det skal store summer med penger inn for at onkel kommer stormende inn døren med ransakingsordre til alle som har noe som pirat kopiert.

Det skal jo litt til å bli oppdaget som jokki sier:

Men om du tar en kopi av "Valen tv" dvd en din, hvem i all verden vil finne det ut?

Hvis ikke de/den du bor med går ned på politistasjonen og sier i fra er det ekstremt liten sjanse for at noen skal finne det ut.

 

Fordi EU finner på å lage nye lover betyr ikke det at Norge kommer til å ha disse lovene. De som er litt oppegående har sikkert fått med seg at Norge ikke er med i EU. Det er bare at Norge også har samme lover som EU.

 

klikker for meg...Eg HATER Norge.. suger penger utav oss..

betaler en haug med moms, avgifter for ditt og for datt..

Det jeg har å si til dette er Landssviker. Det er ingen som tvinger deg til å bo her, så om du ikke liker deg her er det bare å komme seg ut av landet.

 

Er helt enig med deg et det er for høy skatt og avgifter, men politikerne må jo få lønn de og. De skal jo ha store hus, store hytter, dyre biler og en stor båt på hytten.:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...