Gå til innhold

Ny EU Lov


am3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra tankegang.

Polititet (eller hvem det skulle vere) vil heller komme hjem til en enkeltperson eller dra til en forsamling av 5000+ personer der (som du selv sier "99,9% av disse har en eller annen ulovlig fil på deres respektive PCer...") Bra tankegang :yes:

Takk takk ;)

 

Er helt enig med deg et det er for høy skatt og avgifter, men politikerne må jo få lønn de og. De skal jo ha store hus, store hytter, dyre biler og en stor båt på hytten. :p

 

[ironi]

Synes synd på Norges politikere jeg. De spinker vel å sparer til disse bilene sine så det skulle bare mangle at vi støtter dem litt. :roll:

[/ironi]

Lenke til kommentar
Fordi EU finner på å lage nye lover betyr ikke det at Norge kommer til å ha disse lovene. De som er litt oppegående har sikkert fått med seg at Norge ikke er med i EU. Det er bare at Norge også har samme lover som EU.

 

Har du ikke hørt om EØS? Men som du selv sier "det er bare at Norge også har samme lover som EU" er dette tilfeldig, neppe. Om en er for eller mot EU er tilnermet ikke en sak lenger for Norge følger EU blint uansett hva de gjør, men slik det er nå har vi ikke noe vi skulle sagt.

Lenke til kommentar

Norge er egentlig ikke så dyrt som alle skal ha det til. Du må tenke på lønningen her til lands.. f.eks i sverige, der alle sier at alt er billigere enn her til lands, ja, det er det, men for svenskene er det ikke så billig som vi vill ha det til. Dette på grunn av at de har lavere lønn enn oss. Da kan du bare tenke deg hvordan de ser på Norge som ett psyko dyrt land.. Etter oljen kom til norge har bare alt steget.. fordømm oljen..

 

Selv, så har jeg ikke ett eneste ulovlig spill på pc`en nå.. helt utrolig.. så det trenger jeg ikke å tenke på, men musikken.. det er en annen historie

Lenke til kommentar
Husk: Backup er lovlig! Jeg har bare backup av alle kompisene mine sine MP3'er og DIV-X'er. Det kan jo ikke brenne hos dem og hos meg samtidlig ;)

Det er nettop det som ikke vil være lovlig etter denne loven :roll:

Et program som lager et dvd-backup program ble nylig dømt av dommere i to forskjellige stater i USA til å stoppe virksomheten med å utvike og distrubuere softwaren som bruker DeCSS til å kryptere dvd-filmer.

Lenke til kommentar
Norge er egentlig ikke så dyrt som alle skal ha det til. Du må tenke på lønningen her til lands.. f.eks i sverige, der alle sier at alt er billigere enn her til lands, ja, det er det, men for svenskene er det ikke så billig som vi vill ha det til. Dette på grunn av at de har lavere lønn enn oss. Da kan du bare tenke deg hvordan de ser på Norge som ett psyko dyrt land.. Etter oljen kom til norge har bare alt steget.. fordømm oljen..

 

Vi har høyere bruttolønn i norge enn i sverige ja! Men må vi ha det fordi den fordømte norske stat skal først ta omtrent halve lønna di i skatt. (dette slipper svenskene)

 

Av den nettolønnen vi har igjen, må vi også (om en drikker mye øl, og røyker, spessielt), betale kansje halvparten der også til staten.

 

Derfor har nok sveneskene mer igjen for pengene sine likevel. Det er også dette som har ført til at norge taper så mange arbeidsplasser. Staten skal bruke mye penger, de må øke avgiftene og skattene. Bedriftene må øke priser.

 

Ser ut som om dette bare har blitt en ond sirkel. Synd egentlig.

Lenke til kommentar
Det begynner å bli litt vel off-topic her ;) Blande inn resturanger, avgifter og piratkort det har svært lite med den nye loven i EU som denne tråden handler om.

Enig, tror vi bare skal la denne ligge nå. Har vel fått pressa ut det meste om denne loven :p

Lenke til kommentar
Husk: Backup er lovlig! Jeg har bare backup av alle kompisene mine sine MP3'er og DIV-X'er. Det kan jo ikke brenne hos dem og hos meg samtidlig ;)

Det er nettop det som ikke vil være lovlig etter denne loven :roll:

Et program som lager et dvd-backup program ble nylig dømt av dommere i to forskjellige stater i USA til å stoppe virksomheten med å utvike og distrubuere softwaren som bruker DeCSS til å kryptere dvd-filmer.

:cry:

Lenke til kommentar
Tror ikke det er vits i å stresse så mye over dette.

Politiet har allerede et problem med å rekke over alt de burde, og noe sier meg at dette ikke får den største prioriteten.

Jeg ser for meg en gjeng med 40-åringer som setter "piratkopier" øverst på listen.. Last ned for fullt .. Dere kan nok ta det med ro en stund til :yes:

Lenke til kommentar
for ikke å gleme DVD-Jon som sikker blir tiltalt igjen

Nope. lover kan ikke ha tilbakevirkende kraft. Var det ikke også derfor han ble frikjent?

DVD-Jon ble frikjent fordi dommerne i Norge mente at han hadde rett til å se DVD-filmen sin på hvilken som helst avspiller (og ikke bare den som hadde den riktige sonen) Derfor (i teorien..) ble DeCSS laget. Du skal jo ikke behøve å ha en DVD-spiller for filmer kjøpt i USA og en annen for filmer kjøpt i Europa...

 

Det at teknologien i tillegg kan benyttes til noe ulovlig er jo ikke Jon's feil.. Det vill være det samme som å dømme en produsent av håndvåpen for drap eller å gi f.eks Ford skylden for allverdens trafikkulykker. Eller (kansje litt mer nærliggende) dømme produsentene av DVD-og CD brennere fordi deres produkt utvilsomt blir benyttet til ulovlig piratkopiering.

 

Jeg mener (som de norske dommerne) at dersom du har kjøpt en film/CD så skal du kunne spille den av på den avspilleren du måtte ønske. Em DVD-film du kjøper og laster ned via nettet bør du kunne brenne og spille i DVD spillern i stua..Du skal ikke være tvunget til å se den på en crappy 15'' CRT skjerm fra 1995....

 

Nå har vel dommen fra DVDJon-saken blitt rettskraftig, og setter dermed presedens for lignende saker som (kanskje) kommer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...