Gå til innhold

Erfaring med ABIT NF7


Anbefalte innlegg

1 jeg kjøpte abit nf7 fra komplett. den ene ide porten på hovedkortet funka ikke!! :realmad: fikk dette bytta.

Da funka det nye kortet veldig bra. bra ytelse, ikke noe å klage på!!

Men så plustselig en dag da jeg trykte på restart knappen funket ikke skjermen. Jeg tok ut alt av pci kort og prøvde igjen. ingen ting funka!! :thumbdown: prøvde skjermkortet mitt i en annen pc. det var det ikke noe galt med!. prøvde et annet skjermkort som jeg vet funker og andre skjermer. (til kameraten min) Ingenting skjedde.

Plutselig etter 6 dager så funka det igjen. Så jeg ble lettet, håpet på at dette ikke skulle skje igjen, men neida 3dager gikk det. det samme skjedde. Da sendte jeg inn hele pcen til komplett. De fikk det ikke til å funke. men etter ca en uke funk det igjen. De skjønte det ikke de heller. veldig rart syntes de. fikk tilbake pcen med det samme abit nf7 kortet mitt. så slo det til igjen et par dager senere. Da gikk jeg inn igjen med pcen min til komplett og fikk et nytt hovedkort. Dette var det samme kortet. det er det kortet jeg har nå. det har funka i 4 mnd sånn ca. inntil jeg hadde bestilt fx 5900 ultra på tilbud.

satte inn det nye skjermkortet. det samme skjedde med dette hovedkortet som forrige. ikke noe signal til skjermen. satte inn det gamle funka da heller ikke!!. Så nå skal jeg inn på komplett og få bytta kortet til et annet hovedkort til samme pris!!

 

nå er jeg DRITA lei dette forbanna kortet.

Til alle dere som tenker på å kjøpe dette kortet ikke gjør det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kommer veeeldig mange til å motsi deg... :p

 

Enten har du vært veldig uheldig eller så har du kortslutta noe når du har byttet hardware.

Har selv hatt og kjenner mange som har dette kortet, og de har aldri hatt noen form for problemer, vil derfor oppfordre alle som tenker på å kjøpe dette kortet å ignorere oppfordringen i denne posten (no offense til trådstarter).

Lenke til kommentar

Har du sjekket om det er PSU som er problemet????

 

Har selv et abit NF7-S og det er et av di beste hk jeg har hatt, litt dårlig med oppdatering av drivere fra nvidia , men helt utrolig til å OC (Kommer helt oppe i 2500Mhz med min barton 2500+ på 1,85 Volt, blir stabilt på 1,95Volt men der sliter psu).

Lenke til kommentar

Hei

Har mere tro på at det er strømforsyningen din som ikke klarer å henge med.

Spesielt etter du kjøpte deg fx5900 ultra. Måtte bytte selv etter jeg oppgraderte til fx5900ultra. Da holdt ikke min chieftec 360w lengre. Nå skal det sies at jeg har mange disker. Men tror det kan være en løsning for deg å prøve med en kraftigere strømforskyning.

Lenke til kommentar

topic er også feil i følge rettningslinjene. det er vel ikke tillatt med bruk av kun store bokstaver?

 

 

Ellers så støtter jeg malvado og julle. kanskje det er PSU?. Du har ikke kjøpt deg ny prossesor og hovedkort og ram og satt dette i et gammelt kabinett med alt for liten strømforsyning vel?

 

EDIT: Jea! jeg har 386 poster.. Det er litt av et jubileum.. Et stykke igjen til 1337 da men .. :cool:

Endret av Murty
Lenke til kommentar

Hvilken versjon av hovedkortet er det du har?

Å komme å si at ingen bør kjøpe dette kortet bare for at du har hatt problemer er meningsløst. Det blir det samme som å si at ingen bør kjøpe en bil fordi at akkorat den du har ikke starter, pga av dødt batteri.

Har du prøvd å oppdatert BIOS på hovedkortet da?

 

Uansett.. Denne hører så lite hjemme her som det går ann. Den hører hjemme i Hovedkort Prosessor Minne

Lenke til kommentar
det finnes ikke noen dårlige nf7, bare inkompetente postmenn

 

HELT feil .... det er jo en grunn til at V2.0 kom!!!!

 

RMA finnes på alle prod og er på ca. 3% for de fleste prod.

 

Sjanksen for at du har fått to defekte kort er (P= 0.03 * 0.03=0.0009=) ca en promille ....

 

Det resterende må du og postmannen dele .... (99.9%)

 

EDIT: Quota

Endret av JEG76
Lenke til kommentar
Ingen grunn til å dømme kortet pga at du har hatt noen dårlige opplevelser med det vel? Selv kunne jeg ikke vært mer fornøyd enn det jeg er :p

Og jeg kan anbefalle kortet til absolutt alle :thumbup:  (Bare husk på at socket A er død snart :cry: )

AMD skal nå selge CPU'er til 2005 da.

Mente hk.. Ikke cpu..

Men, (tilgi meg hvis jeg tar feil her), skal ikke amd slutte å produsere Socket A hk, nå som nyere modeller er på full fart inn? (tenker på 64 systemer)

 

Det jeg mente med den forige posten min ;)

Lenke til kommentar

jeg skal finne ut hvilken verson jeg har!!

Men det er jo merkelig når kortet plutselig begyner å virke igjen.

Og til de som tror at jeg har gjort en feil når jeg satte inn kortet: Jeg er gjerne forsiktig, jeg VET hva jeg holder på med. Tror dere at jeg slår inn kortet når jeg setter deg inn?

 

Men til dere som snakker om strømforsyninga. Jeg har 300w. men det var nokk til det gamle kortet jeg hadde (9500np) krever 5900ultra noe mere tro??? vil det bli noe ytelses forskjell mellom 300w og 400w??

Lenke til kommentar
jeg skal finne ut hvilken verson jeg har!!

Men det er jo merkelig når kortet plutselig begyner å virke igjen.

Og til de som tror at jeg har gjort en feil når jeg satte inn kortet: Jeg er gjerne forsiktig, jeg VET hva jeg holder på med. Tror dere at jeg slår inn kortet når jeg setter deg inn?

 

Men til dere som snakker om strømforsyninga. Jeg har 300w. men det var nokk til det gamle kortet jeg hadde (9500np) krever 5900ultra noe mere tro??? vil det bli noe ytelses forskjell mellom 300w og 400w??

Ja, det er merkelig... Men du kan jo ikke buse ut på den måten å slå alle kortene av den typen over en kam. Det kan hende du har vært uheldig med kortet ditt. Det kan faktisk tenkes at det er noe galt med anne hardware som du har.

Og som andre sier, du kan ha en stor PSU, men av ett elendig merke, som f.eks Qtec.

 

Nei, vi tror ikke du har slått inn kortet. Men det er faktisk fakta at de fleste ganger er brukerfeil. Det trenger ikke å være bevisst feil men en simpel sak.

Maskinen vil ikke yte bedre med en større PSU nei, men den vil sansynligvis bil mer stabil når du bruker maskinen i krevende oppgaver.

Kjøp heller en MIST PSU, på 350 w, da er du garantert at du ikke får problemer der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...