Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

okei

 

Men hvor høyt burde det være opp til taket? Og jeg må vel kutte ned finnene litt? De er 9cm høye nå. Tenkte på å lime på en ramme oppå, og så legge på et lokk med skruer. :roll:

 

Hvis jeg går for den løsninga du snakka om, betyr det at det går 4 kanaler ut da eller? Og 2 Y ledd... :wow:

Endret av andrekr
Lenke til kommentar
okei

 

Men hvor høyt burde det være opp til taket? Og jeg må vel kutte ned finnene litt? De er 9cm høye nå. Tenkte på å lime på en ramme oppå, og så legge på et lokk med skruer. :roll:

 

Hvis jeg går for den løsninga du snakka om, betyr det at det går 4 kanaler ut da eller? Og 2 Y ledd... :wow:

Det blir tre Y-ledd.

 

Ikke godt å si hvilken høyde som er optimal med det designet, men hvis du ser på hvordan Antarctica, WhiteWater og RBX er bygd er ikke rillene der mange milimeterene høye.

Lenke til kommentar

3 Y ledd ja... det stemmer

Da blir det ikke mye trykk i fire slangene da (som går til en slange) men det funker vel for det går jeg ut i fra.... :cool:

 

Får ta meg en tur på et bilopphuggeri og få tak i en radiator... :devil:

 

Noen som anbefaler en bra og billig pumpe...? ;)

 

Og hvordan kan jeg lage vanntank? :dontgetit:

Endret av andrekr
Lenke til kommentar

mye snakk her nå ja :) men her kommer en liten updat hvis man kan kalle det det.

 

dette er en av titalls ideer, det er den enkleste å lage, og den burde gi fornuftig kjøling.

vannblokk%20(Custom).JPG

 

kom gjerne med egne ideer!!!

 

max str er 6x6 cm (eller så stor at den passer ned i holderen rundt p4) noen som vet hvor stor det er? altså hvor stor boxed vifta er?

 

-diablito-

Lenke til kommentar

Bedre enn den forrige vil jeg tro, men tror det blir enda bedre om du tar bort veggene og heller lager noen slags ribber som står opp i vannet. Og sandblåser. Slik at det bare blir et stort rom istedenfor en gang.

 

Men holder fremdeles en liten knapp på min siste skisse, dette designet kan du også finne på www.zerofanzone.com, om noe mer utviklet.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva jeg kan pusse bunnen av blokka mi med?

 

Jeg tenke jeg går for fragletrollets løsning. Men hvordan skal jeg fa vegger på? Jeg tenkte på å lage en "boks" men da er jeg vel nødt til å ta bort litt av ribbene rundt for å få den oppå?

 

Noen andre som har noen forslag?

Endret av andrekr
Lenke til kommentar

Hvilken side av blokken er det du tenker på? Den som vannet er i kontakt med eller den cpu er i kontakt med?

Hvis du mener innsiden (mot vannet) så ville jeg prøvet å få den sandblåst, ev. slipt med grovt slipepapir. På den andre siden er det bare å planslipe den, søk på forumet hvordan, er flere poster om det. Start med 600 grit (tror jeg) og arbeid deg oppover mot en fin flate ved kanskje 1200 grit papir.

Lenke til kommentar

Vel si at jeg skal sette på en boks oppe på blokka. (en eske uten bånn) den kan jeg kanskje få bygd opp av plexi. Da må jeg da fjerne ca 5mm rundt hele blokka (oppe på blokka) dvs. fjerne noen ribber for at det skal bli helt flatt når jeg setter "esken" oppå (på kantene).

 

Så burde jeg fjerne ribbene der vannet går ut? og er det mulig å lime fast plexi esken på kobberblokka med Araldit? eller vil det løse seg opp i vann?

 

:blush:

Lenke til kommentar

hvor sterkt er araldit?

tåler det store påkjenninger på små flater? er nemlig utet etter et lim jeg kan bruke til en mod som har stått uferdig i 6 - 12 mnd. nå..

 

og ang det siste forslaget ditt til kjøle blokk..

jeg har sett et lignende deseign før, bare at da var det hele som et snegleskall, og ikke så kantete...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...