Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm interesant...

For da kunne jeg skjært ut et mønster på blokken og lagt en gummilist og på toppen der en plexitopp.

 

Men hvis jeg skjærer for eksempel 3 mm ned, så blir det ikke allverden rom inni blokken, men det holder kanskje...  :wow:

lage mange tynne kanaler ?

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar

Trur jeg har funnet ut hvordan jeg skal lage det:

Lager en oval fordypning i blokka, men på midten sager jeg med en sag e.l. og lager små finner. skjærer ut mellomromma. Så lager jeg en list av silikon e.l. og fester på en plexi topp med skruer...

3 nipler en inn på midten og to ut på hver side...

 

Kan funke...

 

 

Min XP-m xp2400 35watt kommer mest sannsynlig i morra... Kribler i fingrene til å lage vannkjøling....

Endret av andrekr
Lenke til kommentar
jupp..

 

 

men nå skal jeg se åssen aluminum blokken virker på min p4 :))) kommer kanskje tilbake senere med resultater :)

 

 

-diablito-

Sanhet med modifikasjoner. Maze3 yter faktisk bedre pga designet av hvor vannet treffer i blokken. Rett over kjernen. Dette gjør at Maze3 faktisk er bedre en Maze4 i mange tester.

 

Derimot, har man et lavt vanntrykk i systemet, vil Maze4 fungere bedre pga den veldig lille motstand blokken gir i systemet. Tror heller ikke at tykkelsen på selve bunnen i blokken er stort forskjellig, selv om jeg ikke har målt dette selv.

Lenke til kommentar
Diablito2k, Hvis du får no kobber til overs kunne du prøve deg på denne eller?Vil bare vite om det lar seg gjøre å lage noe sånnt, har ikke noe verktøy her så jeg får ikke testet det selv... http://home.no.net/icexcool/images/CPUblokk.JPG

jeg forstår dessverre ikke designet ditt..

 

 

men, jeg holder på med testing av både alu og kobber blokken nå på p4. (sitter på en annen maskin nå). temp. resultater osv vil forhåpentligvis komme før mandag..

 

 

jeg kan røpe at alu blokken yter MYE bedre enn forventet, så gled dere :yes:

 

 

-diablito-

Lenke til kommentar

Hvor kjøper dere nipler? Så noen på netconnection.no, men de kostet 35,- per stykk og jeg trenger en del.. Noen som vet om sted de er billigere?

 

Hva slags tykkelse burde jeg gå for, tar jeg feil hvis de 2 størrelsene er 10mm og 13mm?

 

 

Og en ting til:

Hvis jeg lager en cpublokk kommer den til å ha et større volum enn gpublokken jeg har tenkt å lage.. Hva skjer da? Det jeg skulle trur er at det da kommer mye vann fra cpublokken og inn til gpublokken.... Vil det da bli for mye trykk inni gpublokken siden det kommer mye vann fra cpublokken? :wow:

Lenke til kommentar
Hvor kjøper dere nipler? Så noen på netconnection.no, men de kostet 35,- per stykk og jeg trenger en del.. Noen som vet om sted de er billigere?

 

Hva slags tykkelse burde jeg gå for, tar jeg feil hvis de 2 størrelsene er 10mm og 13mm?

 

 

Og en ting til:

Hvis jeg lager en cpublokk kommer den til å ha et større volum enn gpublokken jeg har tenkt å lage.. Hva skjer da? Det jeg skulle trur er at det da kommer mye vann fra cpublokken og inn til gpublokken.... Vil det da bli for mye trykk inni gpublokken siden det kommer mye vann fra cpublokken? :wow:

jeg tipper vanstrømmen vil være lik i hele systemet..

iallefall min logikk sier nå det..

så hvis ikke pumpa er for sterk, så burde du ikke bekjymre deg for det..

men kanskje en som kan litt mer enn meg innen området kan svare?

Lenke til kommentar
Hvor kjøper dere nipler? Så noen på netconnection.no, men de kostet 35,- per stykk og jeg trenger en del.. Noen som vet om sted de er billigere?

 

Hva slags tykkelse burde jeg gå for, tar jeg feil hvis de 2 størrelsene er 10mm og 13mm?

 

 

Og en ting til:

Hvis jeg lager en cpublokk kommer den til å ha et større volum enn gpublokken jeg har tenkt å lage.. Hva skjer da? Det jeg skulle trur er at det da kommer mye vann fra cpublokken og inn til gpublokken.... Vil det da bli for mye trykk inni gpublokken siden det kommer mye vann fra cpublokken?  :wow:

Så lenge du har et valg er 13 mm, 12,7 mm eller 1/2" å foretrekke. Det gir ein god del mindre motstand enn 10 mm, 9,6 mm eller 3/8". Det burde forsvara prisforskjellen i dei fleste tilfeller.

 

Angåande det siste du skreiv der.

 

Du har ingenting å bekymra deg over, men ka er det du egentlig lurer på??

 

Stort volum i cpu-blokka vil føre til at vannet går seint viss du tenker på meter i sekundet, i forhold til gpu blokka der volumet er mindre. Men liter i sekundet blir det samme. For å forvirre deg litt så heiter det seg at når hastigheten øker så minker trykket.

 

Edit: Derfor blir trykket minst i slangene og størst i cpu-bokka og gpu blokka litt i mellom der igjen.

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...