Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]


Anbefalte innlegg

For å få blokken or radiatoren blank og fin kan du helle over litt syre og så strø på salt. Da vil det frese litt, og når du skyller i vann er den blitt blank og fin :D (det funker i alle fall på mynter)

 

Edit: Trykleif

Edit2: Testet det nå. Funker som bare det :D

Edit3: Det blir dannet noen heftige gasser av dette så ikke stikk nesen oppi :p

Endret av GSM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å få blokken or radiatoren blank og fin kan du helle over litt syre og så strø på salt. Da vil det frese litt, og når du skyller i vann er den blitt blank og fin :D (det funker i alle fall på mynter)

 

Edit: Trykleif

Edit2: Testet det nå. Funker som bare det :D

koslig det. men hvilken syre? det finne mange typer syrer ::....::

Lenke til kommentar
De har det på overklokking.no forumet, ellers så blir det vel lagt ut et sted på forumet her på hardware.no som det passer best med beskrivelsen til.

Det er jo her denne worklogen er! Altså, jeg skjønner at det er lett å gå seg vil på forumet, men du ar nå på overklokking>worklogs ;)

Jeg tror han mente at han ikke skulle poste workloggen SIN i DENNE tråden... :yes:

Lenke til kommentar
De har det på overklokking.no forumet, ellers så blir det vel lagt ut et sted på forumet her på hardware.no som det passer best med beskrivelsen til.

Det er jo her denne worklogen er! Altså, jeg skjønner at det er lett å gå seg vil på forumet, men du ar nå på overklokking>worklogs ;)

Jeg tror han mente at han ikke skulle poste workloggen SIN i DENNE tråden... :yes:

hehe *duh*

Lenke til kommentar
Som jeg sa. Cola funker fett :thumbup:

 

Det er jo syre :scared:

vet det er syre, hvis jeg ikke husker feil så er det 2 basisik elns (er 3 år siden jeg lærte det) men jeg prøver eddik jeg :) men takk for rådet.

Du er på litt gal side av skalaen ;) Det er faktisk ca 3 SURT...dermed katigorisert som en svak syre :ermm:

Lenke til kommentar
De har det på overklokking.no forumet, ellers så blir det vel lagt ut et sted på forumet her på hardware.no som det passer best med beskrivelsen til.

Det er jo her denne worklogen er! Altså, jeg skjønner at det er lett å gå seg vil på forumet, men du ar nå på overklokking>worklogs ;)

Jeg tror han mente at han ikke skulle poste workloggen SIN i DENNE tråden... :yes:

veldig mulig det, men det var jo faktisk ikke det ha svarte. han kommenterte at han kom til å lage worklog men ikke legge den her. Så på spørsmål om hvor var svaret som Quotet; "De har det på overklokking.no forumet" og så videre. Sp hvis han ikke mente her var det et utrolig dårlig svar på spørsmålet.

 

Så da vil jeg spørre igjenn Jan E.; hvor har du tenkt å poste worklogen hen?

Lenke til kommentar
De har det på overklokking.no forumet, ellers så blir det vel lagt ut et sted på forumet her på hardware.no som det passer best med beskrivelsen til.

Det er jo her denne worklogen er! Altså, jeg skjønner at det er lett å gå seg vil på forumet, men du ar nå på overklokking>worklogs ;)

Jeg tror han mente at han ikke skulle poste workloggen SIN i DENNE tråden... :yes:

veldig mulig det, men det var jo faktisk ikke det ha svarte. han kommenterte at han kom til å lage worklog men ikke legge den her. Så på spørsmål om hvor var svaret som Quotet; "De har det på overklokking.no forumet" og så videre. Sp hvis han ikke mente her var det et utrolig dårlig svar på spørsmålet.

 

Så da vil jeg spørre igjenn Jan E.; hvor har du tenkt å poste worklogen hen?

hehe, det ble en del rot og misfårståelse... Men har bare sett worklogs menyen på overklokking.no, og som sgt så fantes det en her og på hardware.no, men som en sa; det er lett å gå seg vill her...

 

Et sted må jo workloggen ligge hvis jeg da bestemmer meg for å lage vannkjøling men vet ikke helt hvor på HW.no. Skal regne ut om det lønner seg i det hele tatt i helga...

Lenke til kommentar
PS!: jeg vil ikke høre no klaging på bildestørrelsen! jeg har markert med 56k warning.

Du får nok høre det likevel... Worklogs har regler, og de er til for å følges. Jeg skal ikke gjøre noe med de bildene som er her nå, men nye bilder som ikke følger standarden vil bli slettet - uansett hvor kult prosjektet er :-)

 

PS: Avataren din er også for stor. Fiks det umiddelbart!

YES SIR, SIR YES SIR! :innocent:

 

btw, kan jeg bruke 400x300 bilder?

Det er helt i orden, så lenge det ikke er over 400px i noen retning.

Lenke til kommentar

nå er det mulig jeg ikke har fått med meg alt men...

 

er problemet at det ikke blir tett mellom bunnen og resten av blokka ?

 

hvis det er tilfelle så kunne du prøvd å kanskje skjære ut noe gummi slik at det blir en rund liten kant som går rundt der hvor det skal tettes... så skru det sammen og stramt...

 

bare en tanke ;)

 

:w00t:

Lenke til kommentar
nå er det mulig jeg ikke har fått med meg alt men...

 

er problemet at det ikke blir tett mellom bunnen og resten av blokka ?

 

hvis det er tilfelle så kunne du prøvd å kanskje skjære ut noe gummi slik at det blir en rund liten kant som går rundt der hvor det skal tettes... så skru det sammen og stramt...

 

bare en tanke  ;)

 

:w00t:

tror ikke jeg har snakket noe om at det ikke har blitt tett...... (correct me if im wrong)

men uansett har jeg ikke gjenge verktøy så jeg kan ikke skru no fast :| som sagt tidligere: Araldit is your friend :yes:

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar

her er et bilde av mitt test system bare for å sjekke at blokken og radiatoren er tett. legg merke til den fine KOBBER radiatoren min :green:

 

som dere sikkert ser, har jeg skrudd på noen nippler på radis, rensa den med eddik og salt :yes:

 

den tanken er bare midlertidig, skal ___kanskje___ lage no bedre/mindre.

 

testing.JPG

 

jeg kommer til å lage kobber blokken så fort jeg kan. har en diskuss med min fetter med hvilket design som er mest effektivt.

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...