Gå til innhold

Hercules forlater grafikkortmarkedet...


qwert

Anbefalte innlegg

Har asus slike d0ds fete skjermer da? ;)

Nei, men LCD markedet er så stort at du finner flere konkurrenter til Hercules. Akkurat på LCD fronten var vel ikke Hercules nr 1, selv om de var oppe i teten.

 

Edit; hva hadde Sony med Hercules sin kvalitet å gjøre forressten? Ikke sammenlignbart. Sony er for massene, Hercules var for "high-end" brukere!

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvordan dere kan finne på å sammenligner Guillemot (Hercules) med ting som ASUS eller Sony? ASUS og Sony tegner, designer og produserer tingene sine selv. Guillemot som lager Hercules kortene bruker ATI sin referansedesign og gjør ikke noe ekstra annet enn å klistre på disse teite klistremerkene sine.

 

ASUS er eneste produsent som lager egne design i Radeon klassen, og Sony er MANGE divisjoner over, med haugevis av patenter på ulike teknologier og utstyr.

 

Nei. Hercules som merke var dødt for lenge siden. I de siste årene har det bare vært et moteprodukt; dyrere, men ikke bedre enn resten.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Det er trist.. sorgens stund.. Hvilket merke kan i det hele tatt tenke paa aa maale seg opp til kvaliteten som Hercules har/hadde?? Finnes det en go nr. 2? Hvis ikke er det verdens undergang.. :no:

 

Betaler gjerne litt mer for ting, feks. ting fra Hercules eller Sony osv.... Kvalitet f0r kvantitet sier naa jeg..

det finnes en god nummer 1, ettersom hercules alltid har vært en god nummer 2.

anbefaler deg å ta en nærmere kikk på asus

hmmm, tja jeg tror nok ikke Asus er noe Bedre Enn Hercules. tror nok heller Det er Hercules som er bedre enn Asus, men jeg også har hørt mye fint om Asus, har et hovedkort fra Asus og det har det aldri vært noe tull med, men det har heller aldri vært noe mer tull med Hercules heller. tror nok ikke den ene er bedre enn den andre her. men hvis de er så og si like bra i kvalitet så er jo dette kjempebra siden hercules nå og da går ut av skjermkort markede. :(

Lenke til kommentar

Nei. Hercules som merke var dødt for lenge siden. I de siste årene har det bare vært et moteprodukt; dyrere, men ikke bedre enn resten.

 

-KJ

Ikke helt enig. det var jo ikke lenge siden Radeon 9700 Pro fra hercules var ute, og det var ikke som andre 9700 Pro kort. ikke mange kort kan måle seg på kvalitet, bundle og div ekstra som hercules, f.eks sapphire og power color er jo Laaaangt under i både kvalitet,bundle, og kjøling. Asus mener jeg også heldigvis er et meget godt merke da.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Nei. Hercules som merke var dødt for lenge siden. I de siste årene har det bare vært et moteprodukt; dyrere, men ikke bedre enn resten.

 

-KJ

Ikke helt enig. det var jo ikke lenge siden Radeon 9700 Pro fra hercules var ute, og det var ikke som andre 9700 Pro kort. ikke mange kort kan måle seg på kvalitet, bundle og div ekstra som hercules, f.eks sapphire og power color er jo Laaaangt under i både kvalitet,bundle, og kjøling. Asus mener jeg også heldigvis er et meget godt merke da.

Det er nok heller ikke mange som kan måle seg med den enorme prisforskjellen Hercules opererte med. Fra mitt syn var ikke Hercules noen nummer 1. De billigste kortene er som regel like gode som de dyrere, og siden pris foskjellen var såpass enorm synes jeg ikke Hercules var noen verdig kandidat. Dyr bundle o.l. er ikke jeg interessert i.

Lenke til kommentar
Ikke helt enig. det var jo ikke lenge siden Radeon 9700 Pro fra hercules var ute, og det var ikke som andre 9700 Pro kort. ikke mange kort kan måle seg på kvalitet, bundle og div ekstra som hercules, f.eks sapphire og power color er jo Laaaangt under i både kvalitet,bundle, og kjøling. Asus mener jeg også heldigvis er et meget godt merke da.

Neivel? Og hva var så spesielt med det 9700PRO kortet at det fortjente å være en høvding dyrere enn resten?

 

-KJ

Lenke til kommentar
Neivel? Og hva var så spesielt med det 9700PRO kortet at det fortjente å være en høvding dyrere enn resten?

 

-KJ

hercules 9700 Pro hadde bra kjøling, lydnivå, bundle,Kvalitet og det siste men kansje ikke så viktige design. akkurat når det gjelder prisen så er jeg forsåvidt enig med deg, selvom hercules er et godt merke, så yter det ikke bedre enn andre merkede kort med samme brikke, men de står for kvalitet, kjøling, bundle og design,syns heller ikke at 9800 Pro fra hercules var verdt 3.500.-kr når det fra sapphire b.l.a koster ca 2000.-kr, så jeg er enig i At det enormt dyrt og at det egentlig ikke er verdt det.

 

men et fint kort for de som enkelt og greit vil ha et kort med mye dildal, design og noe som stort sett aldri går i stykker.

 

PS : beklager visst jeg ble rivd litt mye med her. ;)

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker helt riv rav ruskende galt, så var vel kjølingen på R9700PRO den samme som på GF4ti serien fra ASUS. (Ref. denne.)

 

Kan vel ikke si at det å lage en annen farge på PCBen, samt å montere kobberfarget alu kjøling bør kvalifisere til kvalitetsstempel?

 

ASUS på sin side lager egne PCBer med tilleggsfunksjoner som f.eks. temperaturmonitor og 3D briller som de hadde på GF serien sin.

 

Det er bare å innse det. Hercules før de konka var et kvalitetsfirma med innovative og gode løsninger. Hercules etter Guillemot kjøpte restene var bare et jålefirma. Bundlene som sendes med i dag er kritisk dårlige sammenlignet med f.eks. ASUS sin.

 

Takk og pris at de gir seg sier nå jeg....

 

-KJ

Lenke til kommentar
Det er bare å innse det. Hercules før de konka var et kvalitetsfirma med innovative og gode løsninger. Hercules etter Guillemot kjøpte restene var bare et jålefirma. Bundlene som sendes med i dag er kritisk dårlige sammenlignet med f.eks. ASUS sin.

 

Takk og pris at de gir seg sier nå jeg....

 

-KJ

Vel Vel, tror ikke jeg skal tilføye noe i denne diskosjunen. men vi har våre favoritter og meninger og det er bra ingen er forskjellige. ;)

 

Jeg for min del kommer til og huske Hercules som grafikkprudusent som et kvalitets stemplet kort, som tåler mye og har ofte bedre kjøling enn nødvenig, ta f.eks Radeon 9200 som har montert vifte, tror ikke det er så mange andre som har vifte på 9200. andre har sikkert asus, sapphire. osv som sin favoritt.

Du liker asus, ok jeg syns også Asus er et kjempemerke navn, men hercules ligger på førsteplass på min skjermkort liste ihvertfall. Som Asus en god nr2

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan dere kan finne på å sammenligner Guillemot (Hercules) med ting som ASUS eller Sony? ASUS og Sony tegner, designer og produserer tingene sine selv. Guillemot som lager Hercules kortene bruker ATI sin referansedesign og gjør ikke noe ekstra annet enn å klistre på disse teite klistremerkene sine.

 

ASUS er eneste produsent som lager egne design i Radeon klassen, og Sony er MANGE divisjoner over, med haugevis av patenter på ulike teknologier og utstyr.

 

Nei. Hercules som merke var dødt for lenge siden. I de siste årene har det bare vært et moteprodukt; dyrere, men ikke bedre enn resten.

 

-KJ

fortell meg da hvorfor er det kun Hercules som har 2.8 ns minne blandt de 9800pro?....

Lenke til kommentar
Vel Vel, tror ikke jeg skal tilføye noe i denne diskosjunen. men vi har våre favoritter og meninger og det er bra ingen er forskjellige. ;)

 

Jeg for min del kommer til og huske Hercules som grafikkprudusent som et kvalitets stemplet kort, som tåler mye og har ofte bedre kjøling enn nødvenig, ta f.eks Radeon 9200 som har montert vifte, tror ikke det er så mange andre som har vifte på 9200. andre har sikkert asus, sapphire. osv som sin favoritt.

Du liker asus, ok jeg syns også Asus er et kjempemerke navn, men hercules ligger på førsteplass på min skjermkort liste ihvertfall. Som Asus en god nr2

Jo, er enig i at man skal få lov til å like hva man vil, men jeg blir litt oppgitt når det finnes så mange jålebukker der ute, som kjøper hardware basert på utseende, ikke ytelse. :roll:

 

Grunnen til at jeg trekker frem akkurat ASUS er at de lager sine egne design og gir deg "mer for pengene" i og med at de inkluderer funksjonalitet de andre ikke har.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...