Gå til innhold

Hercules forlater grafikkortmarkedet...


qwert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sukk..

 

trist nyhet dette her (viss det stemmer da, har hercules gitt ut en offesiell pressemelding enda??).

 

har ett Hercules 3DProphet GTS2 liggende her.. knall kort, yter mer enn tilsvarende GTS2 kort, skulle ha ett hercules bygget 9700pro kort, noe som jeg fikk men viste seg at den tunge kobberribben hadde løsnet i transport og ramponert en del transistorer og kondensatorer på kortet. bytte kort kom til å ta ett par mnd så jeg fikk byttet med komplett til ett crucial radeon 9700pro kort, som faktisk var ett BBA ATI kort, og av alle ting var ca 300kr dyrere enn hercules'en..

Lenke til kommentar

Hercules var en god produsent som satset på ny teknologi som få eller ingen andre hadde.

 

I 1999(?) konket de, og ble oppkjøpt av Guillemot. Etter dette har de solgt Guillemot sine produkter under Hercules logo, og produktene deres har i stor grad vært myntet på folk som ser på utseende som viktig. Har vel sjelden eller aldri sett Hercules på topp i noen test.

 

Good Riddance sier nå jeg. Det er ikke plass til en produsent som bruker utseende som salgsfremmende middel nr. 1 i et såpass tight marked. Forhåpentligvis får en av de mindre produsentene som f.eks. Excalibur nå Hercules' markedsandeler, og vi kan se frem mot enda billigere highend kort.

 

Dette kommer da fra en som har Hercules Radeon 9800XT 256MB selv, og som synes det yter under det prisen tilsa at det bør. (I dag er det billigste XT du finner i prisguiden, vel og merke....)

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

synd for skjermkortsegmentet, har alltid sett på asus og hercules som de 2 store som skiller seg ut, hercules som en god nummer 2 ;)

håper dette ikke skjer med asus, for da vil skjermkortmarkedet være full av helt identiske skjermkort fra ati sin side.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg kommer til å savne hercules. Hadde et skjermkort fra de for noen år siden, og det kom jo nesten aldri nye drivere...var vel derfor de gikk konken første gangen. I likhet med asus så tar de overbetalt for produktene, husker med skrekk mitt gf2 deluxe som jeg betalte 3k for..skulle være det beste kortet men fant senere ut at andre merker hadde samme ytelsen og 30% mindre pris. Er stort sett bare merkeentusiaster som kjøper samme merke om og om igjen uten å se på prisen, så lenge jeg har garanti og power colour 9800 pro kortet mitt funker så driter jeg oppi fargen. Det er ikke verdt prisforskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...