Gå til innhold

Hercules forlater grafikkortmarkedet...


qwert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare få si at jeg ser ikke på meg selv som en jålebukk siden jeg kjøpte Hercules 9800Pro, på grunn av at jeg var helt ny i data hardware da jeg kjøpte, så jeg viste nesten ikke om asus på den tiden..

 

Det ble anbefalt av broren min som et godt kjøp, og på butikken hadde alle som jobbet der det også. De kunne jo da seff også anbefale det, så jeg kjøpte det..

Det var jo bra for meg da å kunne kjøpe et kort(ubevist om det var bra eller ikke) som ikke kom til å gå i stykker med det første, eller måtte instalere veldig mye på, før jeg viste hva jeg gjorde.. Men kunne sikkert også kjøpt asus og...

 

again, kvalitet foran kvantitet..

Lenke til kommentar
again, kvalitet foran kvantitet..

Joda, men det er jo det jeg prøver å fortelle dere; Hercules er ikke noe spesielt kvalitetsstempel. De bruker ATI reference design! Dette betyr at de må holde seg innenfor spesifikasjoner som ATI angir.

 

Ettersom du i tillegg bør bruke ATI sine egne drivere eller Omega drivere, så ligger da forskjellen hos de som sender med ekstra fete bundles og/eller de få produsentene som lager egne design. (Der ASUS tilfeldigvis er en produsent som gjør begge deler....)

 

Og nei; jeg er ikke en spesiell ASUS fan. Da jeg skiftet til ATI startet jeg med et ATI original "Built by ATI" kort. Deretter over til Sapphire, og i dag har jeg et Hercules(!) 9800XT. Men dette kortet er helt standard. Klokker ikke spesielt bra, har ATI reference design og kjøling, samt at det eneste som var med i bundlen var en DVD avspiller samt HL2 kupong. Det vil si at Hercules sendte med kun DVD softwaren, da HL2 kommer fra en deal ATI gjorde med Valve.

 

Men hvis dere nekter å ta fakta for fakta, så er det lite jeg kan gjøre med det, annet enn å trekke på skuldrene. Jeg føler at jeg har lagt frem ting på en mest mulig saklig måte, om enn kanskje med et lite snev av personlig preferanse innimellom. Hvis noen vil ta dette videre med meg, bruk PM.

 

-KJ

Lenke til kommentar
again, kvalitet foran kvantitet..

Joda, men det er jo det jeg prøver å fortelle dere; Hercules er ikke noe spesielt kvalitetsstempel. De bruker ATI reference design! Dette betyr at de må holde seg innenfor spesifikasjoner som ATI angir.

 

Ettersom du i tillegg bør bruke ATI sine egne drivere eller Omega drivere, så ligger da forskjellen hos de som sender med ekstra fete bundles og/eller de få produsentene som lager egne design. (Der ASUS tilfeldigvis er en produsent som gjør begge deler....)

 

Og nei; jeg er ikke en spesiell ASUS fan. Da jeg skiftet til ATI startet jeg med et ATI original "Built by ATI" kort. Deretter over til Sapphire, og i dag har jeg et Hercules(!) 9800XT. Men dette kortet er helt standard. Klokker ikke spesielt bra, har ATI reference design og kjøling, samt at det eneste som var med i bundlen var en DVD avspiller samt HL2 kupong. Det vil si at Hercules sendte med kun DVD softwaren, da HL2 kommer fra en deal ATI gjorde med Valve.

 

Men hvis dere nekter å ta fakta for fakta, så er det lite jeg kan gjøre med det, annet enn å trekke på skuldrene. Jeg føler at jeg har lagt frem ting på en mest mulig saklig måte, om enn kanskje med et lite snev av personlig preferanse innimellom. Hvis noen vil ta dette videre med meg, bruk PM.

 

-KJ

Du tar feil. Hercules har MYE bedre kvalitet enn andre produsenter som f.eks sapphire og power color som har mye lavere kvalitet enn Hercules. :roll:

 

Sier det Samme Som "thaAndre" . "kvalitet foran Kvantitet"

Har hatt sapphire = ikke fornøyd, gikk i stykker etternoen uker (kjølings problem)

 

Har ikke hatt power color men ser "nesten" alle på forumet her som har power color sliter med varme og for dårlige vifter,tilog med på den nye versjonen.

 

Derfor er jeg ihvertfall ingen jålebukk, Jeg gidder bare ikke og ha noe dritt, skal jeg først ha noe skal jeg ha noe med kvalitet på som ikke går i stykker. Hercules jåleri for noe tull!

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Jeg må nok hive meg på samme side av diskusjonen som jevel. Jeg er enig i standpunktene han/hun setter. Det virker som at veldig mange ikke klarer å skille mellom realitet og "drømme" verden her. Kan dette skyldes at de det gjelder har innsett at Hercules var ekstermt overpriset og ikke noe bedre enn andre kort, men som samtidig prøver å forsvare sine standpunkter?.

 

Har hatt sapphire = ikke fornøyd, gikk i stykker etternoen uker (kjølings problem)

Jeg sitter selv med et Sapphire Radeon 9500PRO kort uten noen form for kjøleproblemer. Å dra frem dette som et mot argument mot at Sapphire generelt har dårlige kjøleløsninger blir for dumt. At kjøleløsningen har blitt ødelagt sånn helt uten videre er også tvilsomt. Du hadde nok uansett fått en ny kjøler dersom du hadde spurt om dette.

Lenke til kommentar
Du tar feil. Hercules har MYE bedre kvalitet enn andre produsenter som f.eks sapphire og power color som har mye lavere kvalitet enn Hercules. :roll:

 

Sier det Samme Som "thaAndre" . "kvalitet foran Kvantitet"

Har hatt sapphire = ikke fornøyd, gikk i stykker etternoen uker (kjølings problem)

 

Har ikke hatt power color men ser "nesten" alle på forumet her som har power color sliter med varme og for dårlige vifter,tilog med på den nye versjonen.

 

Derfor er jeg ihvertfall ingen jålebukk, Jeg gidder bare ikke og ha noe dritt, skal jeg først ha noe skal jeg ha noe med kvalitet på som ikke går i stykker. Hercules jåleri for noe tull!

Det eneste du fremlegger er ubegrunnete påstander.

 

Les her, under bildene av kortene:

 

Hercules 3D Prophet 9800 XT 256MB. This is actually a copy of the reference card.

 

Eneste forskjell er det sure klistremerket på vifta.

 

Her kan du lese følgende om Hercules 3D Prophet 9700 Pro 128MB:

 

This is a copy of the reference card in spite of different colors.

 

Og her står det litt om Hercules 3D Prophet 9800 Pro:

 

Hercules has the only PCB that really differs from ATis reference design. Though upon closer inspection we can see that color is really the only differential factor here.

 

Og om Hercules 3D Prophet 9600 PRO 128MB kan du lese her:

 

The design of all the cards coincides with the reference one. The only distinguishing feature is blue color of Gigabyte's and Hercules's cards.

 

Trenger dere dagdrømmere flere linker, eller er dette nok? Skjønner ikke at det skal være så innmari vanskelig å forholde seg til fakta? Vil nok en gang anmode om å ta det videre på PM hvis dere ønsker å ta det videre, for her dummer dere bare ut dere selv.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Det eneste 9800 XT som skiller seg litt ut er vel ASUS ?

ja, både spphire, hercules og powercolor har samme kjøle system på 9800 Xt kortene. men på 9800 pro kortene har hercules annen kjølings type enn sapphire og power color. også på 9700 Pro er det en annen kjøler en på ati sin 9700 pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...