Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jepp det lurte jeg og på...

Har fryktelig lyst å kjøpe en slik en nå, men har aldri gjort noe OC, og hadde tenkt å kun bruke luftkjøling.. å dra inn vannkjøling, vapochill og lignende er ikke aktuelt. Kan man få "lønnsomme" resultater kun ved å eventuelt oppgradere vifter og kjøleelementer? ser at noen har fått de opp i 2300Mhz, men at de har problem med varme.

 

Noen typiske N00b feil jeg burde vite om?(ikke meningen å dra igang noe foredrag her, da går jeg til overklokking.no, men med tanke på om jeg skal bestille eller ikke).

 

Kjører foresten ASUS A7n8X Deluxe hovedkortet.

Lenke til kommentar

har bestilt en xp-m2400+ (FJQ4C) fra itbutikken nå..nå håper jeg jaggu jeg får bruke denne prosessoren også. blir sur om jeg ikke får en som er kompatibel med hovedkortet mitt.

 

har forresten også et ASUS A7N8X Deluxe hovedkort..;)

Endret av b0rre
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg ville sjekket nøye på om den passer mekanisk ned i en SocketA og om den er like høy osv så den passer med kjøleren.

 

Om begge passer så er valget definitivt 35 watt'ern.

Jeg har gjort bittelitt research, og det viser seg å være latterlig enkelt :D

 

AXMD2400FJQ4C

 

Denne bokstaven forteller innpakningstypen, F er OPGA som er standardstørrelsen. GJQ4C, derimot, som denne CPU-en også kommer som, er den mindre uPGA.

 

Alle FXXXX mobile Bartons passer i vanlige hovedkort for Socket A!

Lenke til kommentar
Dere må komme med tilbakemeldinger her da! Hvis de lar seg overklokke langt med luftkjøling og passer i Socket A HK, så er de jo helt geniale. Dyre er de heller ikke! Men stemmer det at de har 512KB L2?

De har Barton-kjerne, ikke Thoroughbred som den vanlige 2400+, så ja, det stemmer.

Lenke til kommentar
Har itbutikken hatt cpuene på lager, eller er det de første som kommer nå? De har ikke noen på lager nå :(

Da jeg bestilte var cpu'ene ikke på lager (19.02.04), men 1-3 dagers leveringstid var oppgitt. Nå er cpu'ene på vei (mottatt sporingsnummer). Så da har de holdt leveringstiden som stod oppført :thumbs:

Lenke til kommentar
Da er det ikke lenge før jeg har mine 2 bestilte AMD Athlon XP-M i postkassa mi :thumbs: Bestilte en XP2200+ og en XP2400+ fra ItButikken.no. Skal bli spennende å se om oppgitt stepping stemmer.

Steppingen får vi nok ikke vite.

 

Informasjonen bør stemme, er det uPGA-versjonen som kommer er jo det en helt annen CPU (når det gjelder fysisk størrelse).

Lenke til kommentar

Hva er det beste kjøpet av:

 

Prosessor ( mobil ) - 1 x AMD Athlon XP-M 2200+ ( 266 MHz ) - L2 512 kB

 

Prosessor ( mobil ) - 1 x AMD Athlon XP-M 2400+ ( 266 MHz ) - L2 512 kB

 

eller

 

Prosessor ( mobil ) - 1 x AMD Athlon XP-M 2400+ / 2 GHz ( 266 MHz ) - L2 512 kB

 

og

 

Vil alle disse passe i mitt NF7-S v2? har en barton xp2500+ nå og den kommer ikke til 2300 MHz stabilt en gang, er veldig iverig å kjøpe meg noe nyee som klokker vilt

Endret av Blade_
Lenke til kommentar
Prosessor ( mobil ) - 1 x AMD Athlon XP-M 2400+ ( 266 MHz ) - L2 512 kB

eller

Prosessor ( mobil ) - 1 x AMD Athlon XP-M 2400+ / 2 GHz ( 266 MHz ) - L2 512 kB

Disse to er identiske så vidt jeg vet.. Dvs. begge går på 2GHz. (Evt. se om det er to forskjellige watt-utgaver)

Prosessor ( mobil ) - 1 x AMD Athlon XP-M 2400+ ( 266 MHz ) - L2 512 kB

 

det er 35 watt utgaven. den er litt dyrere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...