Gå til innhold

Hva mener du om abort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igjen så har jeg ikke lest hele tråden på 16 sider..

 

Jeg synes nå at et barn ikke skal komme til verden hvis ikke begge ønsker det... Dette er nok ikke så lett å få til i praksis siden moren fysisk sett har litt å si. Men hvis jeg var 16 år og motparten ikke ville ta abort, ville jeg fått eteller annet mentalt sammenbrudd. Nå er ikke jeg politiker så det er ikke jeg som skal få det til, men man burde få til an lov at et barn SKAL være ønsket av begge for at det skal få komme ut :p Kanskje litt rotete sagt men dere forstår sikkert.

Lenke til kommentar
Igjen så har jeg ikke lest hele tråden på 16 sider..

 

Jeg synes nå at et barn ikke skal komme til verden hvis ikke begge ønsker det... Dette er nok ikke så lett å få til i praksis siden moren fysisk sett har litt å si. Men hvis jeg var 16 år og motparten ikke ville ta abort, ville jeg fått eteller annet mentalt sammenbrudd. Nå er ikke jeg politiker så det er ikke jeg som skal få det til, men man burde få til an lov at et barn SKAL være ønsket av begge for at det skal få komme ut :p Kanskje litt rotete sagt men dere forstår sikkert.

Det er vel normalt at man snakker med hverandre når kvinnen blir gravid. Det er også normalt at man tar abort, om en av partene ikke vil ha barn.

 

Men du vil ha dette inn i loven? Det syntes jeg er altfor drastisk. Dette burde par løse seg immellom.

Lenke til kommentar
Og da er kvinnen i sin fulle rett til å gjøre hva hun måtte ønske.

Selvfølgelig bestemmer kvinnen over egen kropp, men hvis mannen ikke vil ha barnet kan hun ikke komme drassende med barnebidrag (men det er jo slik det gjøres i dag...).

Så mannen skal bare betale barnebidrag om han har lyst på barnet? :roll:

Lenke til kommentar
Så mannen skal bare betale barnebidrag om han har lyst på barnet? :roll:

Selvfølgelig... hvis de er separert og mannen eller kvinnen forlater forholdet. Da er jo klart at den parten som sitter igjen med barnet skal få barnebidrag.

 

Men... hvis dette er utenom et forhold og mannen ikke vil ha barnet, og sier i fra i god tid, så synes jeg det blir latterlig å snakke om barnebidrag.

Lenke til kommentar

enig.. hvis mannen ikke vil ha barnet, og sier ifra god tid før 12 ukers grensen, så syntes jeg det er galt at han skal bli belastet med barnebidrag fordi kvinnen velger å beholde det. Det er selvfølgelig en annen sak om de blir separert, eller dette skjer etter 12 ukers grensen.

 

Får kvinnen barnet uten å informere/spør faren, burde han heller ikke være nødt til å betale.

 

Samme gjelder selvfølgelig om kvinnen ikke vil ha det, da burde hun slippe å betale om hun sier ifra om dette før 12 ukers grensen hvis hun likevel føder, og overlater det til faren.

 

Om en av partene absolutt ikke vil ha abort, bør ikke den andre part lide økonomisk for dette. Det blir feil syntes jeg. Og ikke minst er det kilde til masse konflikt.

Lenke til kommentar

En mann og en kvinne har sex. Kvinnen blir gravid, begge parter er enige om at de vil ha barnet. Et halvt år senere ryker forholdet. Mannen finner ut at unger er lite praktisk i sin nye "ut på byn og skaffe f*itte-hverdag" og sier så "Nei, jeg sa til deg før du var 12 uker på vei at jeg ikke ville ha barnet. Jeg nekter å betale barnebidrag". :roll:

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Og da er kvinnen i sin fulle rett til å gjøre hva hun måtte ønske.

Selvfølgelig bestemmer kvinnen over egen kropp, men hvis mannen ikke vil ha barnet kan hun ikke komme drassende med barnebidrag (men det er jo slik det gjøres i dag...).

Slenger du med pikken slenger du med pikken...! Du får ta konsekvensene selv.. En del av det å vokse opp.

Lenke til kommentar
Slenger du med pikken slenger du med pikken...! Du får ta konsekvensene selv.. En del av det å vokse opp.

Ikke snakk som om det bare er en part her...

 

Kvinner kan ta p-piller, angrepiller, whatever... I tillegg har de full rett til å ta abort før 12 ukers grensen...

 

Hvis du som person aldri hadde lyst til å ha barn og sa klart ifra, så har du fraskrevet deg det ansvaret, lagt inn din stemme og det er opp til kvinnen om hun vil ha barnet.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Hvis du som person aldri hadde lyst til å ha barn og sa klart ifra, så har du fraskrevet deg det ansvaret, lagt inn din stemme og det er opp til kvinnen om hun vil ha barnet.

Så det er så enkelt? Bare ligge med noen og så fraskrive seg ansvar hvis hun får barn.. :roll:

Lenke til kommentar
Så det er så enkelt? Bare ligge med noen og så fraskrive seg ansvar hvis hun får barn.. :roll:

Som sagt... dette er et felles ansvar som deles av begge parter. Det er jo heller ikke sånn at en baby kommer sånn over natten. Det tar tross alt 9 måneder. Det er lov å ta abort de første 12 ukene av svangerskapet, så det er ikke slik at hun bare får barn, det er en prosess.

 

Hvis noen har mistanke om de er gravid, burde de jo sjekke dette og informere den andre part. Hvis hun ikke sier ifra, så har jo heller ikke han noe ansvar anngående dette (etter mening).

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Jeg har ikke lest alt som står her, men jeg vil gjerne få frem min mening om saken.

 

1. Selv om folk er usikker på om det er et liv når noen tar abort eller ikke så kommer det jo til å bli et liv uansett. Da blir det etter min mening et tydelig drap.

2. Noen sier at kvinnen må bestemme over sin egen kropp, men hvorfor skal man drepe et barn av den grunn.

3. Kvinnen bør tenke på om de er klar for et barn eller ikke før de blir gravid.

4. Dette med voldtekt er et vanlig spørsmål. Dersom kvinnen blir gravid p.g.a. voldtekt bør jo ikke barnet lide av den grunn. Da er det mulig å adoptere barnet bort etter fødselen.

5. Allerede etter et par uker kan man se armer og bein på fosteret.

 

Abort er drap uansett hvordan du snur og vender på det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...