Gå til innhold

Hva mener du om abort?


Anbefalte innlegg

Det er ikke noe galt i å bumpe, i stedet for å lage en ny tråd, så lenge man har noe saklig å si. De to siste innleggene derimot, som er innholdsløse, ser jeg noe galt i.

 

OT: Jeg mener bestemt at abort MÅ være lov. Dagens samfunn er ikke tilrettelagt for at man skal kunne ha barn som 16-åring. Det kan skje, og det skjer uhell. Folk gjør feil. Det er lett å glemme pilla osv. Da må man ha mulighet til å ta abort. En 16-åring har på ingen måte økonomi eller evne til å ta seg av et barn. Hvis jeg hadde blitt gravid nå, hadde jeg blitt kjemperedd, og har heller ikke noe ønske om noe barn. Dette barnet ville aldri fått et godt liv. Å skrape bort litt slim som kan utvikle seg til å bli et barn, ser jeg ingenting galt i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Abort er et vanskelig tema. Selv vet jeg ikke helt hva jeg mener. Altså, en unik mulighet for de som mener jeg ikke hørere etter! Her har jeg ingen veldig fortintatt mening! :thumbs:

 

Synes dere det er greit at man tar livet av et barn? Vitenskapen er jo stadig uenig om når fosteret blir til "et barn".

 

Samtidig kan man mene at mange mennesker er ute av stand til å ta vare på et barn, og for å ikke tilføre samfunnet utgifter kan det være smart å la kvinnen abortere.

 

Hva mener dere?

 

Jeg mener at abort burde være lovlig, grunnen til det er fordi at en selv må kunne bestemme om man ønsker seg barn eller ikke.

Lenke til kommentar

Abort burde absolutt være lovlig. Ja, du "dreper" kanskje et foster, men det kan hverken, såvidt jeg har forstått, tenke eller føle noe. Blir det samme som å holde hjernedøde folk o.l. i live, de kan hverken tenke eller føle, så hvis de er uønsket, hvorfor i all verden beholde det?

Endret av Vycan
Lenke til kommentar
Abort er grusomt, ingen tvil om det faktum. Fosteret har et hjerte som pumper og en hjerne som fungerer osv. Så man tar et liv.

 

Dessverre er det et nødvendig onde.

 

Dette er aldri en lett avgjørelse. Og enhver vil med tungt hjerte komme fram til at det er det eneste rette.

 

Men se for deg at abort blir forbudt. Hva med kvinner som blir voldtatt? Da må de føde barnet til sin overgriper til verden. Det er umulig å si hvordan det vil påvirke moren.

 

Og unge jenter, som har vært uforsiktig. Nå snus hele livet oppned, plutselig er de en mor, med ansvar for et lite barn. Dette vil gå ut over skole, jobb osv osv. Pluss et enormt ansvar så tidlig i livet.

 

Ingen vil vel at barn skal vokse opp og føle seg uønsket eller som en byrde?

 

Abort er ikke noe mer grusomt enn å onanere. For real. Man har professorer rundt dette emnet som er forholdsvis enige at det ikke er noe bevisthet eller livsgnist i et foster før det runder 4-5 måneder, derav sikkerhetsmarginen på at man ikke kan ta lovlig abort etter fosteret er fylte 3 måneder. Før dette er det intet mer enn hudkostruksjoner og organer under growth. Men det finnes ikke mer liv her enn i en gjennomsnittlig sæd-celle.

 

Må si at det er litt dobbeltmoral ute og går. En skapning som lever og ikke har gjort noe dumt/slemt/dårlig skal drepes ved abort for å beskyttes for seg selv, mens dødstraff er fy fy. I bunn og grunn er det begge deler snakk om å beskytte skapningen for seg selv.

 

Missforstå meg rett, abort burde unngåes. Ikke fordi det er et onde, men fordi svaret på spørsmålet er så himla lett; PREVENSJON! Idag har vi hundrevis av alternativer til prevensjon. Derfor burde det ikke være nødvendig å bruke abort som et alternativt prevensjonsmiddel.

Lenke til kommentar
Abort er fraksjonært selvmord og mord på faren.

Prevensjon, sterilisering og frivillig abstinens er selvmordsforsøk.

Og burde dømmes sådan.

Legaliser selvmord.

 

Men hva med kvinner som blir voldtatt, må de da ta til seg barnet?

 

Hæ, jeg sa legaliser det. Selvbestemt abort fordi det er går ut over dem selv.

 

Synes også at vi burde ha selvbestemt abort. Det trenger nødvendigvis ikke å gå utover dem selv.

Lenke til kommentar

Jeg blir litt sjokkert over mannfolk som er sterkt imot abort jeg.. De vet faktisk ingenting om å gå gravid.

Det er ikke DERE som går gravid, det er vi damene. Derfor er det hele og alene VÅRT valg.

Å tvinge noen til å ta abort er grusomt, å tvinge noen til å beholde et barn er også grusomt.

 

Hva med de som blir gruppevoldtatt feks.. MÅ de beholde barnet som ble unnfanget i en traumatisk hendelse?? :roll:

 

Ja til abort, innen uke 12.

Lenke til kommentar

Når en politiker på høyresida ymtet frampå om, at man burde kunne vurdere å ikke sette barn til verden som blir født handikappede, så ble det nådeløst slaktet. Politikeren måtte trekke seg. Da var det reneste nazismen å mene noe sånt.

 

Men abort er det lov å være tilhenger av for både politikere og hvem som helst. Det er derimot helt akseptabelt.

 

Men hva er egentlig forskjellen i praksis? Det går vel like mye ut over ufødte barn med abort som om man fjernet handikappede fostere? Og det attpåtil friske barn som kunne fått en fin fremtid og liv.. :hmm:

Lenke til kommentar
Når en politiker på høyresida ymtet frampå om, at man burde kunne vurdere å ikke sette barn til verden som blir født handikappede, så ble det nådeløst slaktet. Politikeren måtte trekke seg. Da var det reneste nazismen å mene noe sånt.

 

Men abort er det lov å være tilhenger av for både politikere og hvem som helst. Det er derimot helt akseptabelt.

 

Men hva er egentlig forskjellen i praksis? Det går vel like mye ut over ufødte barn med abort som om man fjernet handikappede fostere? Og det attpåtil friske barn som kunne fått en fin fremtid og liv.. :hmm:

 

 

Man får stort sett ikke lov til å få vite om fosteret har skavanker i perioden man har lov til å gjøre abort.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er et vanskelig spørsmål, men jeg er mer mot enn for. Jeg har ingen problemer med å forstå abort i situasjoner som voldtekt eller hvor det er fare for mors liv. Men generelt sett synes jeg folk bør være litt mer bevisst mulige konsekvenser av det de gjør, og jeg synes ikke "jeg er ikke klar" eller "det passer ikke så godt akkurat nå" er særlig gode grunner for noe så alvorlig som abort.

Lenke til kommentar

Etter min mening bør man det innen en tid i svangerskapet være helt uproblematisk å ta abort (slik det er i dag). Etter denne tiden bør det ikke være mulig å ta abort. Ellers ender vi opp med at i alvorlige tilfeller (som voldtekt etc) er det lov å ta et "lite" liv.

 

Når dette tidspunktet bør settes til, har jeg liten eller ingen formening om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...