Gå til innhold

3DMark: Tenk etter da folkens!


HolgerL

Anbefalte innlegg

Klokking og Benching er jo en hobby for veldig mange,og jeg sjønner godt de som bruker masse penger på utstyr for og få mere poeng på bench programmer. :yes:

Tror ikke du tok helt problemstillingen.

Kan jo sammenlignes med folk som sitter og gamer CS hele dagen og prøver og komme på 1.rank

Er jo akkuratt det samme du gjør i 3DMark.Du prøver jo og få mest mulig poeng for og komme høyest opp på listen.Vil no si at det er like mye action det som og sitte og spille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
btw, du bryter rettningslinjene med den skitne signaturen din ;)

Jeg fiksa den... :blush:

Fremdeles fy fy den siggen din :p

 

Punkt 11. fra retningslinjene.

Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen. Liste over din maskinvarekonfigurasjon er ikke tillatt; bruk feltet i din profil for dette.

 

 

Ikke det at jeg bryr meg da.

Lenke til kommentar

Bruker mark 01 og 03 for å optimalisere innstillinger for å få skjermkortet til å yte best mulig, andres score er interesant for da har jeg noe å sammenligne med.

 

Om noen med samme kort som deg får bedre score så kan du også med stor sansynlighet få bedre score. Benchmarkene, syntetiske og real er gode pekepinner på hvordan kortet yter i spill.

 

Selv om det for enkelte betyr mest å få ett poeng mere en naboen ..

Lenke til kommentar
Blir egentlig bare mer og mer enig i dette, spesielt etter at 3DMark03 har visst seg og være så ustabilt, det varierer ofte med flere 100 peong på forskjellige drivere...

 

Nei, skal begynne med "real-world" benchmarking her etter........! ;)

En annen svakhet med 3DMark, er at med litt modifications i innstillingene, sette ned oppløsning o.l., så kan man få ganske ville resultater.

Lenke til kommentar
Blir egentlig bare mer og mer enig i dette, spesielt etter at 3DMark03 har visst seg og være så ustabilt, det varierer ofte med flere 100 peong på forskjellige drivere...

 

Nei, skal begynne med "real-world" benchmarking her etter........! ;)

En annen svakhet med 3DMark, er at med litt modifications i innstillingene, sette ned oppløsning o.l., så kan man få ganske ville resultater.

hehe

 

ånei du, det er ikke så lett.

Lenke til kommentar
Blir egentlig bare mer og mer enig i dette, spesielt etter at 3DMark03 har visst seg og være så ustabilt, det varierer ofte med flere 100 peong på forskjellige drivere...

 

Nei, skal begynne med "real-world" benchmarking her etter........! ;)

En annen svakhet med 3DMark, er at med litt modifications i innstillingene, sette ned oppløsning o.l., så kan man få ganske ville resultater.

hehe

 

ånei du, det er ikke så lett.

Har gjort det selv på ex-maskinen, husker jeg fikk rundt tusen ekstra ved å sette til 800x600...gode tider det :D

Lenke til kommentar
Blir egentlig bare mer og mer enig i dette, spesielt etter at 3DMark03 har visst seg og være så ustabilt, det varierer ofte med flere 100 peong på forskjellige drivere...

 

Nei, skal begynne med "real-world" benchmarking her etter........! ;)

En annen svakhet med 3DMark, er at med litt modifications i innstillingene, sette ned oppløsning o.l., så kan man få ganske ville resultater.

hehe

 

ånei du, det er ikke så lett.

Har gjort det selv på ex-maskinen, husker jeg fikk rundt tusen ekstra ved å sette til 800x600...gode tider det :D

da lurer du KUN deg selv, det går ikke ann å laste opp resultatet....

Lenke til kommentar
Blir egentlig bare mer og mer enig i dette, spesielt etter at 3DMark03 har visst seg og være så ustabilt, det varierer ofte med flere 100 peong på forskjellige drivere...

 

Nei, skal begynne med "real-world" benchmarking her etter........! ;)

En annen svakhet med 3DMark, er at med litt modifications i innstillingene, sette ned oppløsning o.l., så kan man få ganske ville resultater.

hehe

 

ånei du, det er ikke så lett.

Har gjort det selv på ex-maskinen, husker jeg fikk rundt tusen ekstra ved å sette til 800x600...gode tider det :D

da lurer du KUN deg selv, det går ikke ann å laste opp resultatet....

Jojo, når jeg prøver å laste det opp, så bitcher de om Pro-versjon. Gidder ikke betale...

Lenke til kommentar
Du trenger ikke PRO for å laste opp

Unfortunately your registration key can not be verified, and therefore we can not proceed. If you are using the 3DMark03 Pro, PCMark04 Pro or PCMark04 Business version and still get this error, please contact [email protected]. Please quote your purchase details and the following information in your email:

 

Errorcode: 500, Fri Feb 13 16:13:33 PST 2004, [email protected], 2572580

 

Thank you.

Lenke til kommentar
Det sies at 03 bruker 3dmotorer som ikke er bruk i spill men det gjør 01. f.eks max payne var samme 3dmotor som noen av testene i 3dmark 01.

Jojo, poenget er fortsatt at effektene i 3DMark 03 IKKE er relevant til spilling. Jeg likte forøvrig 01 mye bedre, grunnet Max Payne motoren.

mener ganske bestemt at den første testen i 03 er fra spillet "secret weapons over normandy".........?

Rett meg hvis jeg tar feil....og vær sikker på det ;)

Lenke til kommentar
Det sies at 03 bruker 3dmotorer som ikke er bruk i spill men det gjør 01. f.eks max payne var samme 3dmotor som noen av testene i 3dmark 01.

Jojo, poenget er fortsatt at effektene i 3DMark 03 IKKE er relevant til spilling. Jeg likte forøvrig 01 mye bedre, grunnet Max Payne motoren.

mener ganske bestemt at den første testen i 03 er fra spillet "secret weapons over normandy".........?

Rett meg hvis jeg tar feil....og vær sikker på det ;)

De tre andre gametestene er jo noe helt annet...spiller ikke mange spill som ligner den naturscenen nei...

Lenke til kommentar

Vel. Det er en standard oppløsning som brukes. Setter du ned oppløsningen vil du selvfølglig få høyere score. Hvorfor? Fordi det er lettere å kjøre spillet/bechmarken med lavere oppløsning.

 

Men jeg tror ikke du skal nevne dette som en svakhet. Hva skjer når jeg setter ned oppløsningen i UT2003? Jo jeg får flere fps. Like lett å "jukse" der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...