Gå til innhold

3DMark: Tenk etter da folkens!


HolgerL

Anbefalte innlegg

Det sies at 03 bruker 3dmotorer som ikke er bruk i spill men det gjør 01. f.eks max payne var samme 3dmotor som noen av testene i 3dmark 01.

Jojo, poenget er fortsatt at effektene i 3DMark 03 IKKE er relevant til spilling. Jeg likte forøvrig 01 mye bedre, grunnet Max Payne motoren.

mener ganske bestemt at den første testen i 03 er fra spillet "secret weapons over normandy".........?

Rett meg hvis jeg tar feil....og vær sikker på det ;)

De tre andre gametestene er jo noe helt annet...spiller ikke mange spill som ligner den naturscenen nei...

hehe, samme gjelder vel 3d mark01 og.....?

stiller vel likt der, for det er vel kun max payne som er et spill derifra..

dessuten er vel hovedforskjellene i 01 og 03 DX8 OG DX9 støtte, men helt enig....har ikke sett no spill som bruker de brutale effektene....enda i allefall, dx9 kom jo før de brukte alle effektene i DX8 i spill uansett, så det går litt unna i svingene om dan..:)

 

Men en god 3d score gir en grei pekepinn på ytelse..... får du 17000 poeng i 03 er du ganske sikker på at du kjører det meste av dx9 spill, samme som med samme score i 01 gir... if you get where im going....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arg hadde egentlig tenkt og skrive noe langt i sted, men droppet det pga de "hellige" 1337...

Men nå kunne jeg virkelig ikke dy meg.

Trådstarter: Syns du skal sende en mail til Futuremark jeg!

Så kan du skrive hvor ille det er med 3dmark, og alle de fryktelig feilene, jukset til Nvidia,Ati osv,Oppløsning juks eller jeg vet ikke hva...

 

Som Sonix skriver under her og var det jeg hadde tenk og skrive i sted, det gir en veldig god pekepind!

Og det tar heller ikke spess lang tid, du kan joh skippe de "exstra" testene...etter Nature på 01..

 

Klart man kan f eks bruke Ut2003 eller Fraps osv for og måle poeng,fps osv...

Men til de synes jeg 01 er et veldig godt valg...

 

Syns 01 er veldig nøyktig også...i sammen heng med f eks Riva Tuner...

 

Men man har joh også Aquamark... :roll:

 

 

/Out.

Lenke til kommentar

Jeg gir blanke i at jeg får over 20000 i 01 testen.

klart det som teller er fps i real gaming.

har jeg det når jeg har 20k ? ja. stort sett.

har jeg det med 5k-10k poeng ? nei. ikke de spillene JEG liker.

er det kult å se på bench tester, ja JEG synes det så derfor forsetter jeg å bruke det. akurat som at jeg synes at blå er en fin farge. ingen kan ta fra meg det vertfall. (ps. husk også at noen foretrekker mora, fremfor datteren) gjelder ikke meg vel og merke. :p

 

Game, eller bench on ! samme for meg ;)

Lenke til kommentar
Arg hadde egentlig tenkt og skrive noe langt i sted, men droppet det pga de "hellige" 1337...

Men nå kunne jeg virkelig ikke dy meg.

Trådstarter: Syns du skal sende en mail til Futuremark jeg!

Så kan du skrive hvor ille det er med 3dmark, og alle de fryktelig feilene, jukset til Nvidia,Ati osv,Oppløsning juks eller jeg vet ikke hva...

Smigret over at 1337'en din forsvant under min tråd...Futuremark kommer nok til å bli helt i ekstase over litt konstruktiv kritikk... Hihi :p

Lenke til kommentar
Hvorfor bruker vi benchmarkprogrammer som 3DMark o.l. til å teste skjermkortene våre?

 

Hva skal du bruke skjermkortet ditt til? Se på fine demonstrasjoner av de nyeste 3D effektene som ikke finnes i de fleste spill? Eller skal du SPILLE med det?!

 

Da er det vel MYE mer relevant og hensiktsmessig å bruke FPS tall fra allemannseie som UT2003? Det er tross alt i slike programmer at vi vil ha ytelsen. Nylige avsløringer rundt produsenters juks med drivere for økt ytelse i 3DMark er også betenkelig.

 

3DMark er bare gimmick for å selge mer skjermkort! FPS i de største og mest kjente spillene burde være standard som "måleenhet"! Eller hva sier dere?

Enda en "enlightened 14-year old" som virkelig har skjønt det :D

Sorry du, men LOL..

Vi er ikke sløve her på forumet.

Lenke til kommentar
Hvorfor bruker vi benchmarkprogrammer som 3DMark o.l. til å teste skjermkortene våre?

 

Hva skal du bruke skjermkortet ditt til? Se på fine demonstrasjoner av de nyeste 3D effektene som ikke finnes i de fleste spill? Eller skal du SPILLE med det?!

 

Da er det vel MYE mer relevant og hensiktsmessig å bruke FPS tall fra allemannseie som UT2003? Det er tross alt i slike programmer at vi vil ha ytelsen. Nylige avsløringer rundt produsenters juks med drivere for økt ytelse i 3DMark er også betenkelig.

 

3DMark er bare gimmick for å selge mer skjermkort! FPS i de største og mest kjente spillene burde være standard som "måleenhet"! Eller hva sier dere?

Enda en "enlightened 14-year old" som virkelig har skjønt det :D

Sorry du, men LOL..

Vi er ikke sløve her på forumet.

Jeg bare setter søkelyset på problemet. Er ny på forumet her, aner ikke om dere diskuterer dette hver helg.

 

Det JEG ønsker å oppnå, er at folk nevner FPS i f.eks. UT2003 sammen med 3DMark score.

 

Dessuten er faren min mye sterkere enn faren din

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Hvorfor bruker vi benchmarkprogrammer som 3DMark o.l. til å teste skjermkortene våre?

 

Hva skal du bruke skjermkortet ditt til? Se på fine demonstrasjoner av de nyeste 3D effektene som ikke finnes i de fleste spill? Eller skal du SPILLE med det?!

 

Da er det vel MYE mer relevant og hensiktsmessig å bruke FPS tall fra allemannseie som UT2003? Det er tross alt i slike programmer at vi vil ha ytelsen. Nylige avsløringer rundt produsenters juks med drivere for økt ytelse i 3DMark er også betenkelig.

 

3DMark er bare gimmick for å selge mer skjermkort! FPS i de største og mest kjente spillene burde være standard som "måleenhet"! Eller hva sier dere?

Enda en "enlightened 14-year old" som virkelig har skjønt det :D

Sorry du, men LOL..

Vi er ikke sløve her på forumet.

Og jeg er faktisk eldre enn deg...

Lenke til kommentar
Hvorfor bruker vi benchmarkprogrammer som 3DMark o.l. til å teste skjermkortene våre?

 

Hva skal du bruke skjermkortet ditt til? Se på fine demonstrasjoner av de nyeste 3D effektene som ikke finnes i de fleste spill? Eller skal du SPILLE med det?!

 

Da er det vel MYE mer relevant og hensiktsmessig å bruke FPS tall fra allemannseie som UT2003? Det er tross alt i slike programmer at vi vil ha ytelsen. Nylige avsløringer rundt produsenters juks med drivere for økt ytelse i 3DMark er også betenkelig.

 

3DMark er bare gimmick for å selge mer skjermkort! FPS i de største og mest kjente spillene burde være standard som "måleenhet"! Eller hva sier dere?

Enda en "enlightened 14-year old" som virkelig har skjønt det :D

Sorry du, men LOL..

Vi er ikke sløve her på forumet.

Jo, sløv er akkurat ordet. For nå virker du som en id,,t :)

Lenke til kommentar
Jeg bare setter søkelyset på problemet. Er ny på forumet her, aner ikke om dere diskuterer dette hver helg.

 

Det JEG ønsker å oppnå, er at folk nevner FPS i f.eks. UT2003 sammen med 3DMark score.

 

Dessuten er faren min mye sterkere enn faren din

Sorry, jeg så ikke du var ny :blush:

Fps i UT2003 er igrunnen ikke så veldig relevant, folk har jo langt over hundre uansett hva hardware de har nesten virker det som. Men jeg syntes og folk heller kan skilte med fps i nye spill enn en 3dmarkscore.

Hvem sin far som er sterkest kan diskuteres, min hadde svart belte i karate, han er død nå da men jeg tror han hadde vært sterkest :p

Lenke til kommentar
Jeg bare setter søkelyset på problemet. Er ny på forumet her, aner ikke om dere diskuterer dette hver helg.

 

Det JEG ønsker å oppnå, er at folk nevner FPS i f.eks. UT2003 sammen med 3DMark score.

 

Dessuten er faren min mye sterkere enn faren din

Sorry, jeg så ikke du var ny :blush:

Fps i UT2003 er igrunnen ikke så veldig relevant, folk har jo langt over hundre uansett hva hardware de har nesten virker det som. Men jeg syntes og folk heller kan skilte med fps i nye spill enn en 3dmarkscore.

Hvem sin far som er sterkest kan diskuteres, min hadde svart belte i karate, han er død nå da men jeg tror han hadde vært sterkest :p

Drit i 3DMark, det er bare for å briefe, så lenge alle den beste spilla går fint inn med høyest grafikk har det ingenting å si hva 3DMark score du får!

Jaja... Vi kan jo diskutere hvem som har sterkest søskenbarn?

Lenke til kommentar
Syns det er kjekt med benchmarking jeg.

Alltid gøy og klare de ekstra 100 poengene og hele tiden forbedre score ved hjelp av klokking :)

Det er ihvertfall jeg helt enig i ;) Det er ganske kult å se forskjellen på kortet ved hjelp av klokking. Synes ikke det er noe kult å kjøre testen på defaults første gangen, men når jeg har klokket er det en fryd ;)

Lenke til kommentar
Futuremark kommer nok til å bli helt i ekstase over litt konstruktiv kritikk... Hihi :p

Tror nok ikke det. Les på forumet til Futuremark så ser du at det er flere tullinger som deg som prøver å DREPE benchmarking til Overklokkingsentusiasten.

 

En ting til: Disser du Syntetiske benchmark programmer sier du egentlig at alle tester som er utført på Overkloking.no er noe møkk.

Lenke til kommentar

3D-mark eller ikke

 

er og kommer tilbake til samme problemet

alle tester kan trikses å mikses med

ut2003 eller 3dmark sine

i tillegg kan jo windows rippes for diverse sevices og drivere etter hva du ønsker å bevise.

Så hva er igrunnen poenget her????????

 

Antar at det mest populære programmet for testing vil også få mest kritikk, i tillegg vil det være der det er mest driver optimalisering og triksing.

 

Hvis det var et annet testeprg/testereferanse på topp ville prb blitt det samme.............

 

:no:

Lenke til kommentar
Klokking og Benching er jo en hobby for veldig mange,og jeg sjønner godt de som bruker masse penger på utstyr for og få mere poeng på bench programmer. :yes:

Tror ikke du tok helt problemstillingen.

det han mente var at der en hobby å klokke for mangen, og for å få et bilde over ytelseforbedringen, bruker man benchmarkprogs, ofte 3dmark. Det ikke noe vits å klokke litt ekstra for å få en ytelseforbedring i spill som du ikke merker, vitsen er å forbedre scoren i bench'ene(som er artig for at man kan sammenligne med andre maskiner). man finner også ut den mest effektive måten å klokke cpu'en på i forhold til mhz.(multiplier/fsb,timing på ram osv...) så klokking og benchmark hører sammen :yes: og der er en hobby!

Lenke til kommentar
Klokking og Benching er jo en hobby for veldig mange,og jeg sjønner godt de som bruker masse penger på utstyr for og få mere poeng på bench programmer. :yes:

Tror ikke du tok helt problemstillingen.

det han mente var at der en hobby å klokke for mangen, og for å få et bilde over ytelseforbedringen, bruker man benchmarkprogs, ofte 3dmark. Det ikke noe vits å klokke litt ekstra for å få en ytelseforbedring i spill som du ikke merker, vitsen er å forbedre scoren i bench'ene(som er artig for at man kan sammenligne med andre maskiner). man finner også ut den mest effektive måten å klokke cpu'en på i forhold til mhz.(multiplier/fsb,timing på ram osv...) så klokking og benchmark hører sammen :yes: og der er en hobby!

Joda, men for n'te gang; Ville det ikke være mer interessant å sammenligne FPS etter klokking? Selv om forskjellen er minimal, så har det uansett mer å si enn noen titalls mer poeng i 3DMark..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...