Gå til innhold

3DMark: Tenk etter da folkens!


HolgerL

Anbefalte innlegg

3dmark03 gir en fin pekepinn og det er lett å se forandringer når du har tweaket og overklokket, istedenfor å drive å benchmarke alle favorittspillene din hver gang.

 

Det er fint å bruke som et hjelpemiddel, personlig gidder jeg aldri sitte å måle fps i diverse spill, så lenge alt går bra og dette gir 3dmark som sagt en pekepinn på.

 

3dmark er som statistikk, du må vite hvordan du skal lese det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klokking og Benching er jo en hobby for veldig mange,og jeg sjønner godt de som bruker masse penger på utstyr for og få mere poeng på bench programmer. :yes:

Tror ikke du tok helt problemstillingen.

det han mente var at der en hobby å klokke for mangen, og for å få et bilde over ytelseforbedringen, bruker man benchmarkprogs, ofte 3dmark. Det ikke noe vits å klokke litt ekstra for å få en ytelseforbedring i spill som du ikke merker, vitsen er å forbedre scoren i bench'ene(som er artig for at man kan sammenligne med andre maskiner). man finner også ut den mest effektive måten å klokke cpu'en på i forhold til mhz.(multiplier/fsb,timing på ram osv...) så klokking og benchmark hører sammen :yes: og der er en hobby!

Joda, men for n'te gang; Ville det ikke være mer interessant å sammenligne FPS etter klokking? Selv om forskjellen er minimal, så har det uansett mer å si enn noen titalls mer poeng i 3DMark..

det er jo ofte det man gjør når man kjører benchmarkprogs, det er ikke uten grunn at det står en fps-teller nede i ene hjørne, og at man kan sjå gj.snitt-fsp på hver enkelt test etterpå. fps er et av hovedsiktet i benchmarking.

og det titalls-poengene kan f.eks vere med på å passere 20k i 3dmark01, der jo litt artig å skrive i f.eks siggen sin at man har over 20k 3dmark.

Lenke til kommentar
Joda, men for n'te gang; Ville det ikke være mer interessant å sammenligne FPS etter klokking? Selv om forskjellen er minimal, så har det uansett mer å si enn noen titalls mer poeng i 3DMark..

Du er klar over at det mulig å se gjennomsnitt framerate i de individuelle 3DMark testene?

Siden 3DMark03 er såpass skjermkort begrenset er det et ganske nyttig verktøy for å teste overklokking.

Lenke til kommentar
Unfortunately your registration key can not be verified, and therefore we can not proceed. If you are using the 3DMark03 Pro, PCMark04 Pro or PCMark04 Business version and still get this error, please contact [email protected]. Please quote your purchase details and the following information in your email:

 

Errorcode: 500, Fri Feb 13 16:13:33 PST 2004, [email protected], 2572580

 

Thank you.

Kanskje det er fordi du har en PRO-utgave av 3DMark som du ikke har betalt for? :roll:

Lenke til kommentar
Unfortunately your registration key can not be verified, and therefore we can not proceed. If you are using the 3DMark03 Pro, PCMark04 Pro or PCMark04 Business version and still get this error, please contact [email protected]. Please quote your purchase details and the following information in your email:

 

Errorcode: 500, Fri Feb 13 16:13:33 PST 2004, [email protected], 2572580

 

Thank you.

Kanskje det er fordi du har en PRO-utgave av 3DMark som du ikke har betalt for? :roll:

Ja du det rimer egentlig...lasta litt illegal versjon fra kazaa lite... :D

Lenke til kommentar
Joda, men for n'te gang; Ville det ikke være mer interessant å sammenligne FPS etter klokking? Selv om forskjellen er minimal, så har det uansett mer å si enn noen titalls mer poeng i 3DMark..

Du er klar over at det mulig å se gjennomsnitt framerate i de individuelle 3DMark testene?

Siden 3DMark03 er såpass skjermkort begrenset er det et ganske nyttig verktøy for å teste overklokking.

Ja, det er jeg klar over...den er uansett like relevant som poengene...

 

Uansett, det du sier om å teste overklokking;

 

Igjen, HVORFOR overklokker du? Jeg personlig overklokker for å få mer flyt i spill, og dermed større spillglede. Hvis du kjøper maskinvare for mange kroner, og klokker det til farlige verdier, bare for å få et fint tall å skryte av, da er det din sak.

 

Jeg blir mer sjalu på en med 150 FPS på botmatch i UT2003, enn en med 6000 poeng i 3DMark, jeg har aldri spilt på en maskin med 6000 poeng, men jeg kan helt klart tenke meg den deilige følelsen av HEEELT smooth gameplay med verste grafikken i UT2003...FRAG FRAG FRAG :w00t:

Lenke til kommentar
Ja, det er jeg klar over...den er uansett like relevant som poengene...

Nei det er det ikke. Hvis du skal kun se på PS2.0 ytelsen så er det kun GT4 som er relevant. Hvis man tester et DX8 kort mot et DX9 kort er også den totale poengsummen ganske irrelevant.

 

Uansett, det du sier om å teste overklokking;

 

Igjen, HVORFOR overklokker du? Jeg personlig overklokker for å få mer flyt i spill, og dermed større spillglede. Hvis du kjøper maskinvare for mange kroner, og klokker det til farlige verdier, bare for å få et fint tall å skryte av, da er det din sak.

 

Jeg blir mer sjalu på en med 150 FPS på botmatch i UT2003, enn en med 6000 poeng i 3DMark, jeg har aldri spilt på en maskin med 6000 poeng, men jeg kan helt klart tenke meg den deilige følelsen av HEEELT smooth gameplay med verste grafikken i UT2003...FRAG FRAG FRAG  :w00t:

Ytelse forbedringen du vil få i 3DMark03 med overklokking vil gjenspeilse seg i spill som er skjermkort begrenset. GT2 og GT3 er ofte mer fillrate begrenset enn det UT2003 er.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Hadde ikke vært så kult om de som benchet sammenlignet realtime FPS da :D

Det hadde det vel!

 

Om en fyr sier at han har 7000 poeng i 3DMark så tenker jeg bare; "vel, det er høyere enn meg"

 

Men om en fyr sier at han har 150 FPS på botmatch i UT2003, hvilket betyr at spillet går HELT SMOOTH hele tiden med den aller høyeste grafikken, da blir jeg nesten sjalu :dribble:

 

Vurder de to følelsene:

 

Alle spill går perfekt med aller aller villeste grafikk :thumbup:

 

Jeg har en høy poengsum i 3DMark :thumbdown:

Lenke til kommentar

Noen liker mora og noen liker dattera. Det blir helt opp til den enkelte å avgjøre hva de liker. Noen liker å tweake og oppgradere for høy score i benchmark programmer, andre vil bare spille.

 

Det blir derfor dumt å påstå at en ting er bedre en en annen ting for det er helt opp til det enkelte individ å avgjøre

Lenke til kommentar
Hvorfor bruker vi benchmarkprogrammer som 3DMark o.l. til å teste skjermkortene våre?

 

Hva skal du bruke skjermkortet ditt til? Se på fine demonstrasjoner av de nyeste 3D effektene som ikke finnes i de fleste spill? Eller skal du SPILLE med det?!

 

Da er det vel MYE mer relevant og hensiktsmessig å bruke FPS tall fra allemannseie som UT2003? Det er tross alt i slike programmer at vi vil ha ytelsen. Nylige avsløringer rundt produsenters juks med drivere for økt ytelse i 3DMark er også betenkelig.

 

3DMark er bare gimmick for å selge mer skjermkort! FPS i de største og mest kjente spillene burde være standard som "måleenhet"! Eller hva sier dere?

Jeg personlig driter i benchmarks! Så lenge maskinen fungerer bra med de nyeste spillene, hefter det ikke meg. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...