Gå til innhold

Hardware.no: Kronerulling II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Ikkje for å mase igjen, men no har eg sponsa dette prosjektet med ganske mange kroner og vil gjerne ha ei skikkelig tilbakemelding snart.

 

Fra Januar 2004, 100 kroner mnd. Vil gjerne ha valutta for pengene mine. ;)

 

Veit ikkje ka type system Dere har, men om ikkje anna å ordne med ei oversikt burde være muligt.

 

Mvh Bjørn

Lenke til kommentar

Ja det hadde vært fint med en liten artikkel som påpeker hvor stor saldoen er og som oppdateres minst 1 gang i uka.

 

En annen idè som kunnet hjulpet til litt hadde vært om dere hadde kunnet ordne med en side med reklamebannere som ved å brukes går til dette formålet.

 

Og hva med å ta kontakt med webshopper som selger overklokkingsutstyr og spørre om de er villig til å bidra med en sum fra hvert salg som de gjør om kunden kommer med et referansenummer som de har fått i artikkelen hvor dere omtaler kronerullingen?

 

Bare noen idèer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om ca. 10 dager er denne tråden 1 år gammel.

Og veldig på tide med ei skikkelig oppdatering no. Er seriøst utolmodig her eg sitter.

 

Skal mykje til før eg blir sur, men grensa for det nærmer seg med stormskritt her. :cry:

-Vil ha ei oppdatering.

-Den skal være eksakt.

-Ikkje noko ca. tall.

-Den bør komme snart.

-Please.

 

Ellers er eg ein gla gutt. :yes:

Lenke til kommentar

Status pr NUH:

 

Eksakt sum på innbetalinger fra og med 1. januar 2003 til og med 29. januar 2005

2963,-

 

Dersom intet mer skjer med denne saken i løpet av den nærmeste tiden, vil jeg sette en stopper for prosjektet. Det som da skjer er at vi finner "et eller annet" som koster oss omtrent det samme som beløpet som er innsamlet, og finner på noe moro med det. Dette er imidlertid ikke den helt beste løsningen - denne gangen hadde vi håpet på å kunne gjøre noe større. Målet var å få inn rundt 10.000,-.

Et annet alternativ er at de innsamlede midlene går til innkjøp av testutstyr for PSU, noe vi absolutt trenger. Men det er en løsning som jeg ikke ønsker å velge uten å få aksept på det fra de som har bidratt.

Slik det er nå, har ikke Overklokking.no økonomi til å sponse prosjektet med flere tusen kroner. Vi har brukt en del penger på bl.a. nytt design, så vi må være veldig forsiktige med pengesekken for å unngå at den blir helt tom. (Nei, å drive Overklokking.no er absolutt ikke lukrativt - jeg har ikke tatt ut noen form for lønn på 3/4 år :( )

 

PS: årsaken til at jeg tidligere gikk ut og antydet et beløp på 4000,- var fordi en rekke bidrag var registrert 2 ganger. My bad!

 

Vi får la prosjektet leve en stund til, men det begynner å bli på høy tid å få fram resultater.

Lenke til kommentar

Da vart Ulvestad ein enda gladere gutt.

Håper pengene kan bli brukt til noko av det som var intensjonen bak kronerullinga. Kunne jo være muligt å ta ein test av eit hk eller eit skjermkort i den prisklasse. For så å gjennomføre det som var planen med at ein av bidragsyterene kunne få kjøpt det til 1 krone.

 

P.S Var ikkje meininga å være krass EC men når eg no ser at ein tredje del av pengene som er komne inn kjem fra meg så har eg mitt på det tørre.

 

Takker uansett for ei tilfredstillende oppdatering.

 

Bjørn

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Burde blitt avbrutt denne og utført det som var planlagt i starten.

Novec skrev tidlegere i tråden:

Når det gjelder trekningen kommer vi til å stille et eller annet banalt spørsmål som bidragsyterne kan svare på, så trekker vi en vinner ut av de som har svart riktig. På den måten omgår vi lotteriloven, ettersom man faktisk må "kunne" noe for å vinne 

 

Men det er vel ikkje komt inn nok penger til det?

Sett opp ei liste med dei som har betalt inn og trekk ut ein eller fleire som får kjøpe det dere tester til 1 krone. Får jo litt forskjelligt for 3000 kroner. Hadde vore ein flott konkurranse på Ok.no.

Sikkert ein nettbutikk som gjerne sponser ein 1000ing eller 2 om det trengs for å utføre.

Lenke til kommentar

God kveld!

 

Jeg har vært medlem her siden tidlig 2002 og det er første gangen jeg leser denne tråden eller for den saks skyld noen liknende tråd...og det varmer mitt hjerte :love: Jeg tror samtidig at dette er veldig beskrivende for det "svake" innsamlingen, tatt i betraktning at det har gått over 2 år. Tror jeg prater for flere når jeg sier at det ikke er veldig mange som vet om den pågående (?) kronerullingen. Kunne dere ikke lagt ut en link på ok.no/hw.no eller strider dette imot noen lover/regler? Evt. en "make a donation"-button med PayPal eller tilsvarende?

 

OPPFORDRING TIL MEDLEMMER: Legg link til denne tråden i signaturen!

 

 

 

OFFTOPIC: Hvor i all verden ble det av gode gamle "Prosjekt OC"?

Lenke til kommentar

Foreslår å lodde ut prosjektet på denne måten:

X = et nummer som tilsvarer det antall kroner gitt til prosjektet.

Hvis man har gitt Y kroner til prosjektet er vinnersjansen = Y / X.

 

Eks.: Prosjekt = X = 10 000,-

Penger gitt av person A = Y = 500,-

Vinnersjanse for A = 500/10 000 = 1/20 = 0,05 = 5%

 

Penger kommer inn på konto hvis dette forslaget godkjennes. :thumbup:

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Foreslår å lodde ut prosjektet på denne måten:

X = et nummer som tilsvarer det antall kroner gitt til prosjektet.

Hvis man har gitt Y kroner til prosjektet er vinnersjansen = X / Y.

 

Eks.: Prosjekt = X = 10 000,-

Penger gitt av person A = Y = 500,-

Vinnersjanse for A = 10 000/500 = 1/20 = 0,05 = 5%

 

Penger kommer inn på konto hvis dette forslaget godkjennes. :thumbup:

Absolutt et godt forslag, vi kan jo i tillegg komme over lotteritilsynet ved å trekke ut en heldig som må besvare et eller annet banalt spørsmål og dermed blir dette en kunnskapskonuranse :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...