Gå til innhold

S-ata hardisk

vetle-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ha 1 Serial ata disk og en vanlig Disk i samtidig?

Eller må begge være s-ata eller vanlig?

er ganske grønn på dette :green:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjører 1 stk vanlig ata disc. og 2 stk sata disc's,

det går fint for meg.

ps, jeg kjører også et vanlig sata kontroller kort.

MR_T

Skrevet

Hei,

dersom du har S-ATA kontroller på hovedkortet ditt så kan du koble til S-ATA disk(er) til den samtidig som du har P-ATA disker i pc'en fra før.

Det skal ikke være noe problem å ha S-ATA og P-ATA disker tilkoblet hovedkortet ditt samtidig, jeg vet det pga at jeg har det selv.

Hovedkortet mitt er ABIT NF7-S V2.0

Skrevet

:D da har jeg lært noe i dag å da, hehe

Har s-ata på hk'et mitt ja, har et Epox-8rda3+

Må vel kjøpe en s-ata disk da,.

er det mye raskere enn p-ata disker?

Skrevet

Installasjon av både WinXP og Win2000 tuller fælt dersom du vil installere windows på S-ATA disk samtidig som du har P-ATA disker koblet til hovedkortet. Den begynner å rope om at det er klin umulig og at man må lage en 700mb partisjon på P-ATA disken først. Det er heldigvis bare tull og tøys fordi hvis man kobler fra strømmen på P-ATA disken(e) før man setter i gang installasjonen går det helt fint, og da er det jo bare å koble til disken(e) igjen når installasjonen er fullført.

Skrevet

Okej.

Så installer windows på s-ata disken uten noe p-ata disker inni, så koble på den etterpå ;) nyttig tips, thx :thumbs:

Skrevet

Og så må du huske at windows ikkje har driverene til sata inne, slik at du må få den til å laste desse inn frå diskett ( F6 er det vel, i starten av innstalleringa av windows).

mvh

JanEirik

Skrevet

Okej ;) så på en s-ata disk, var 10000 rpm på den da, men den var dyr, alt annet på maskina mi er raskt, men synes disken er treg å den bråker.

scsi disker er dyre osv, tips om rask disk ? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...