vetle- Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Kan man ha 1 Serial ata disk og en vanlig Disk i samtidig? Eller må begge være s-ata eller vanlig? er ganske grønn på dette
dofferneo Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 (endret) Går bare godt å kjøre en av hvert samtidig Endret 4. februar 2004 av dofferneo
MR_T Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 jeg kjører 1 stk vanlig ata disc. og 2 stk sata disc's, det går fint for meg. ps, jeg kjører også et vanlig sata kontroller kort. MR_T
skol Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Hei, dersom du har S-ATA kontroller på hovedkortet ditt så kan du koble til S-ATA disk(er) til den samtidig som du har P-ATA disker i pc'en fra før. Det skal ikke være noe problem å ha S-ATA og P-ATA disker tilkoblet hovedkortet ditt samtidig, jeg vet det pga at jeg har det selv. Hovedkortet mitt er ABIT NF7-S V2.0
vetle- Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Skrevet 4. februar 2004 da har jeg lært noe i dag å da, hehe Har s-ata på hk'et mitt ja, har et Epox-8rda3+ Må vel kjøpe en s-ata disk da,. er det mye raskere enn p-ata disker?
Rayline TWB Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 er det mye raskere enn p-ata disker? Nei, svært lite.........
_Xorcist Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Installasjon av både WinXP og Win2000 tuller fælt dersom du vil installere windows på S-ATA disk samtidig som du har P-ATA disker koblet til hovedkortet. Den begynner å rope om at det er klin umulig og at man må lage en 700mb partisjon på P-ATA disken først. Det er heldigvis bare tull og tøys fordi hvis man kobler fra strømmen på P-ATA disken(e) før man setter i gang installasjonen går det helt fint, og da er det jo bare å koble til disken(e) igjen når installasjonen er fullført.
vetle- Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Skrevet 4. februar 2004 Okej. Så installer windows på s-ata disken uten noe p-ata disker inni, så koble på den etterpå nyttig tips, thx
Jankee Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Og så må du huske at windows ikkje har driverene til sata inne, slik at du må få den til å laste desse inn frå diskett ( F6 er det vel, i starten av innstalleringa av windows). mvh JanEirik
vetle- Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Skrevet 4. februar 2004 okej, har de på diskett, var med hk'et settes det opp raid med det samme eller må jeg gjøre det manuelt?
Rayline TWB Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 RAID må du sette opp manuelt hvis HK'et ditt støtter RAID da.........
vetle- Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Skrevet 4. februar 2004 det støtter raid ja, fikk med en diskett der det står s-ata raid på
Rayline TWB Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 OK, da bruker du den når den spør etter 3dje parts drivere (F6).....
vetle- Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Skrevet 4. februar 2004 Okej så på en s-ata disk, var 10000 rpm på den da, men den var dyr, alt annet på maskina mi er raskt, men synes disken er treg å den bråker. scsi disker er dyre osv, tips om rask disk ?
Rayline TWB Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 WD er raske disker men ofte støyende. Jeg holder meg til Seagate og Maxtor - og er veldig fornøyd med dem.............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå