Satan666 Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar LuxFerre skrev (1 minutt siden): ... Trump isolerer nå USA fra verden akkurat som kult ledere isolerer sin kult. ... Personer som ser kontinuerlig på Trump propaganda blir hjernevasket til å tro alt Trump administrasjonen sier. Der de kontinuerlig serverer propaganda, fake news og løgner om seg selv og alle andre. De presenterer seg selv som all god der alt de står for er bra mens de kontinuerlig skryter av seg selv og hvor bra de er. De presenterer alle andre som all bad der de er onde, tyver, korrupte, terrorister, pedofile, kommunister og deep state som bare vill dere dårlig. Det er slik kult ledere hjernevasker sine følgere og får dem til å bli små koloner av dem selv som tenker som dem og har de samme meningen der de blindt vil følge dem samme hva de gjør. Ja, dette er en veldig viktig betraktning. Hele veien regisseres et "oss mot dem". Det mest påfallende er den totale mangelen på kritikk av Trump hos hans følgere. Ingen er feilfrie, så alle varsellamper bør blinke her. 4
Imaginacíon Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Bra kronikk om Trump. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/m0BLxg/bernt-hagtvet-hvorfor-donald-trump-ikke-er-en-fascist 1 3
DukeNukem3d Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar (endret) halnes1 skrev (4 timer siden): Tour i UK der fredens religion får ytre seg. Mens de som kritiserer Starmer blir nektet adgang for å kritisere Starmer, Eva Vlaardingerbroek Keir Starmer vil slå ned på X under påskudd av «kvinners sikkerhet», mens det er han som tillater den pågående voldtekten og drapene på britiske jenter av migrantvoldtektsgjenger. Ond, foraktelig mann . Eva Vlaardingerbroek etter UK-forbud: – Dette er definisjonen på en totalitær stat Skremmende at folk i tråden her forsvarer galskapen i UK. Er massearrestasjoner for tweets virkelig noe de ønsker velkommen til Norge? Det er enorme forskjeller på UK politikk og regelverk kontra Norge, så det at du blir hugget hodet av for å kritisere UK her betyr altså at de vil ha det slik i Norge? Det er dyrt for den norske stat å ha folk innelåst i mange måneder og kanskje år for en tweet som gikk over grensen. Men er det også rettferdig at dette skal straffes hardere enn en del voldssaker og til og med voldtektssaker? At middels store norske byer skal få 300 moskeer som kaller inn til bønn høylydt mange ganger om dagen? Grooming gangs? No go zoner på et annet og større nivå enn Sverige? Bortsett fra forumets islamister som har sin storhetstid i denne tråden så tror jeg faktisk ikke de fleste trump-kritikere egentlig vil ha UK tilstander her i Norge.. Litt rart at de kaller det å være "Anders Behring Breivik" å kritisere det. Jeg forstår sinne og engasjement mot Trump sine mange dumheter, både utspill og handling. Men synes å merke at tråden misbrukes til å fremme også andre standpunkter mot vesten, mot vanlig høyrepolitikk, mot innvandringskritikk, mot kristendom osv Gir deg heller honnør for å sette fokus på dette jeg. Endret 17. januar av DukeNukem3d 2 2
Orake1et Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Smule8o skrev (32 minutter siden): Mange meta-studier som kommer til samme konklusjon? Det er MANGE uavhengige studier som beviser covid-vaksinenes effektivitet. Ja, det var mange industrifinansierte studier som antydet at driten fungerte. Og disse ble oppsumert i metastudier. Pga det brukte vi noen tusen milliarder skattekroner på å kjøpe det og vi ga de immunitet mot alt ansvar. Kun oppside, ingen nedside. Nå har vi erfaringstall som viser at dette bare var tull, men den samme industrien ønsker ikke prat om det. Min sympati ligger hos folkehelsen, ikke industrien, og jeg ønsker debatt rundt det. Ikke minst fordi det vil skje igjen. Det er altfor lønnsomt til å slutte med mindre det etterhvert blir en reell nedside ved å forlede myndigheter og befolkning. 1 1
skaftetryne32 Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Orake1et skrev (1 time siden): Nyanser, som at de siste Covid-vaksinene ikke er en "vaksine", forsvinner og man kan ikke engang ha en seriøs diskusjon rundt kjente bivirkninger. Har du dokumentasjon for denne påstanden? Orake1et skrev (1 time siden): og man kan ikke engang ha en seriøs diskusjon rundt kjente bivirkninger. Dette er en merkelig tro du har, det er ingen problemer med å ha en debatt rundt kjente eller til og med ukjente bivirkninger, en slik påstand er ikke bare usann, men også ekstremt konspiratorisk. Orake1et skrev (1 time siden): Det er feil og RFK er noe så sjeldent som en politiker som går i mot næringsinteressene for å forsvare folkets interesser. Det mener jeg fortjener kudos. RFK har sine egen usunne tro basert på lite annet enn tvilsomme påstander fra SOME å den makken han har i hodet, og han har nok sine næringsinteresser, bare ta en titt på den dritten han promoterer selv, dessverre er den interessen han har for ernæring altså ikke basert på fakta, men tullball som han innbiller seg at er sant. 5 2
Smule8o Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar 10 minutes ago, Orake1et said: Ja, det var mange industrifinansierte studier som antydet at driten fungerte. Og disse ble oppsumert i metastudier. Pga det brukte vi noen tusen milliarder skattekroner på å kjøpe det og vi ga de immunitet mot alt ansvar. Kun oppside, ingen nedside. Og i ettertid hardt vi fått haugevis av uavhengige studier som viser eksakt det samme. Metastudiene inkluderer både de industifinansierte og de uavhengige. Alle viser det samme. Altså det er solid bevist. At du ikke har lyst til å tro det og googler deg frem til noen nisser som sier noe annet endrer ikke fakta. 10 minutes ago, Orake1et said: Nå har vi erfaringstall som viser at dette bare var tull, men den samme industrien ønsker ikke prat om det. Min sympati ligger hos folkehelsen, ikke industrien, og jeg ønsker debatt rundt det. Ikke minst fordi det vil skje igjen. Det er altfor lønnsomt til å slutte med mindre det etterhvert blir en reell nedside ved å forlede myndigheter Feil 6
Imaginacíon Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar ICE lever opp til sitt rykte som brutal bølle-organisasjon. 2 2
Mannen med ljåen Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar (endret) Tror du vi kjenner konteksten for en tilfeldig video av en arrestasjon? Jeg gjetter at vedkommende var homofil, muslimsk meksikaner uten gyldig opphold, og at han ble arrestert fordi ICE er homofobe og islamofobe rasister. EDIT: Her får vi et glimt av en demonstrasjon. Er det en kontekst for denne hendelsen, som du vil snakke om? Endret 17. januar av Mannen med ljåen 3
Mbappe09 Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar DukeNukem3d skrev (1 time siden): Skremmende at folk i tråden her forsvarer galskapen i UK. Er massearrestasjoner for tweets virkelig noe de ønsker velkommen til Norge? Det er enorme forskjeller på UK politikk og regelverk kontra Norge, så det at du blir hugget hodet av for å kritisere UK her betyr altså at de vil ha det slik i Norge? Det er dyrt for den norske stat å ha folk innelåst i mange måneder og kanskje år for en tweet som gikk over grensen. Men er det også rettferdig at dette skal straffes hardere enn en del voldssaker og til og med voldtektssaker? At middels store norske byer skal få 300 moskeer som kaller inn til bønn høylydt mange ganger om dagen? Grooming gangs? No go zoner på et annet og større nivå enn Sverige? Bortsett fra forumets islamister som har sin storhetstid i denne tråden så tror jeg faktisk ikke de fleste trump-kritikere egentlig vil ha UK tilstander her i Norge.. Litt rart at de kaller det å være "Anders Behring Breivik" å kritisere det. Jeg forstår sinne og engasjement mot Trump sine mange dumheter, både utspill og handling. Men synes å merke at tråden misbrukes til å fremme også andre standpunkter mot vesten, mot vanlig høyrepolitikk, mot innvandringskritikk, mot kristendom osv Gir deg heller honnør for å sette fokus på dette jeg. Storbritannia må slutte å ta i mot ekstremist dritt. En kontrakt må skrives med hver som kommer fra ikke vestlige land om at det er landet verdier som gjelder ved ankomst. 4
DukeNukem3d Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Mbappe09 skrev (Akkurat nå): Storbritannia må slutte å ta i mot ekstremist dritt. En kontrakt må skrives med hver som kommer fra ikke vestlige land om at det er landet verdier som gjelder ved ankomst. Helt enig! Det har vært helt ekstremt naivt det de har gjort! 3
3Maldini Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Fatninja skrev (1 time siden): Ingen norske medier har skrevet noe om bakgrunnen til denne saken. Jeg bruker å dumpe egne skriblerier inn i chatgtp og jeg ber om nådeløs kritikk. Jeg tror Skybakkmoen og andre norske journalister kunne hatt veldig godt av å gjøre det samme. Jeg syns det var fascinerende å se chatgtp sin umiddelbare reaksjon uten at jeg skrev noen prompt. Du plukker forresten ut en liten detalj, en typisk uredelig retorisk teknikk, i stedet for å se helheten i det jeg skrev. På den andre siden: På nåværende tidspunkt, så er jeg nesten der at all motstand mot Donald Trump er god motstand. En fiende av en fiende er en venn, men rent objektivt, så driver ikke norsk media med seriøs journalistikk lenger, spesielt når det gjelder DT. De driver og har drevet med ren aktivisme. Jeg mener dette er svært skadelig for demokratiet på sikt, når vi har medier som driver med aktivisme i stedet for å oppfylle samfunnsoppdraget sitt, som er tydelig beskrevet her: https://www.presse.no/vaer-varsom-plakaten Blir vel litt klønete å sammenligne en "kommentar, debattinnlegg" som en nyhetsartikkel. Gjør du det hver gang Aftenposten bruker en 20 åring, 18 åring eller for eksempel Asle Toje? Eller kun nå, for å prøve å skape et falsk bilde? Stor forskjell på nyhetsartikkel og debattinnlegg, antar at du egentlig vet det, men prøver å tegne et uriktig bildet. 8 1
obygda Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar (endret) Imaginacíon skrev (1 time siden): Bra kronikk om Trump. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/m0BLxg/bernt-hagtvet-hvorfor-donald-trump-ikke-er-en-fascist Jeg likte den ikke. Alt for kompliserende analyse for å prøve å plassere han i en annen bås en den rent facistiske. Poenget er at mannen er gal og stort sett bare opptatt av penger,smiger og makt uten den minste snev av empatiske evner. Mannen er selve definisjonen på en menneskelig djevel. Men han er ikke alene om disse syke ideene og meningene og DET er det store problemet for verden de kommende årene..med eller uten Trump..verden må tilpasse seg et helt nytt USA som,for å si det folkelig,driter i resten av verden. Endret 17. januar av obygda 4 1 1
Fatninja Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar 29 minutes ago, 3Maldini said: Blir vel litt klønete å sammenligne en "kommentar, debattinnlegg" som en nyhetsartikkel. Gjør du det hver gang Aftenposten bruker en 20 åring, 18 åring eller for eksempel Asle Toje? Eller kun nå, for å prøve å skape et falsk bilde? Stor forskjell på nyhetsartikkel og debattinnlegg, antar at du egentlig vet det, men prøver å tegne et uriktig bildet. Her er det snakk om en person med 60% stilling i adressa, som skriver på nivå med en fjortis. En fyr som får taletid på debatten i beste sendetid. En person som blir presentert som en relevant kilde. Det er ikke bra nok for Adressa og det er ikke bra nok for Norge. Rett og slett. Å ha personer uten evne til kritisk refleksjon i et av landets største aviser er en direkte sikkerhetsrisiko for Norge, da det både villeder befolkningen og bidrar til et unødvendig dårlig forhold til den republikanske siden i USA. Det syns jeg ikke er bra nok. 1 1
Vokteren Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Imaginacíon skrev (52 minutter siden): ICE lever opp til sitt rykte som brutal bølle-organisasjon. Begynner å ligne Hitlers egen livgarde SA….. 5
3Maldini Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Fatninja skrev (6 minutter siden): Her er det snakk om en person med 60% stilling i adressa, som skriver på nivå med en fjortis. En fyr som får taletid på debatten i beste sendetid. En person som blir presentert som en relevant kilde. Det er ikke bra nok for Adressa og det er ikke bra nok for Norge. Rett og slett. Å ha personer uten evne til kritisk refleksjon i et av landets største aviser er en direkte sikkerhetsrisiko for Norge, da det både villeder befolkningen og bidrar til et unødvendig dårlig forhold til den republikanske siden i USA. Det syns jeg ikke er bra nok. Så det bør bli slutt på debattinnlegg? Vi bør heller tie enn å undre og stille spørsmål? 6
linux-fan Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar https://www.nettavisen.no/nyheter/tidligere-nato-sjef-trump-snakker-som-en-gangster/s/5-95-2830780 Tidligere NATO-sjef: – Trump snakker som en gangster En amerikansk overtakelse av Grønland ville være slutten på den nåværende verdensordenen, advarer Anders Fogh Rasmussen. ... Tidligere Nato-sjef Anders Fogh Rasmussen advarer kraftig mot USAs krav om Grønland. Han mener fokuset avleder fra viktigere trusler som Putin og Ukraina. Fogh Rasmussen frykter striden splitter Vesten, gagner Russland, og truer Nato og verdensordenen. ... 3
Orake1et Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar skaftetryne32 skrev (2 timer siden): Har du dokumentasjon for denne påstanden? Hvorfor trenger du dokumentasjon? Fikk du ikke grundig informasjon fra helsevesenet når de satt sprøyten i armen din? Dette er ny og eksperimentell teknologi. I det minste fikk du vel informasjon om det? Tradisjonelle vaksiner bruker som kjent svekkede, drepte eller deler av virus og dette utløser en immunforsvar. Dette har vi gjort i over 200 år. Trodde du at en annen teknologi automatisk var trygt fordi noe annet har fungert i lang tid? skaftetryne32 skrev (2 timer siden): Dette er en merkelig tro du har, det er ingen problemer med å ha en debatt rundt kjente eller til og med ukjente bivirkninger, en slik påstand er ikke bare usann, men også ekstremt konspiratorisk. Så vi har en åpen debatt om hvorvidt MRNA gir "turbo-kreft" og andre bivirkninger som overstiger null økt beskyttelse mot et virus som knapt kan kalles farlig? Det har jeg ikke fått med meg. Det eneste jeg har fått med meg er at alle professorer og leger som snakker om dette blir "drept" av industrien. Pussig nok virker det som at man trenger NULL argumentasjon for å si at "alt som kalles vaksiner er alltid trygt" (Ja, jeg ser på deg Ingeborg Senneset), men hvis man er en professor som sier at noe som kalles vaksiner har høyere kostnad enn nytte blir man automatisk borforklart som en idiot av en "anti-vaxer". Dette er et fenomen som kjennetegner ikke-fungerende fagmiljøer og desto større grunn til å være skeptisk. skaftetryne32 skrev (2 timer siden): RFK har sine egen usunne tro basert på lite annet enn tvilsomme påstander fra SOME Debatten skjer på SOME og podcaster fordi industrien har kjøpt tradisjonelle medier. De kjøper reklamer for milliarder og til gjengjeld er det ingen debatt om produktene deres faktisk leverer i disse mediene. Sensur fra tradisjonelle medier betyr imidlertid ikke at påstandene er feil. Derimot er det forklaringen på at tradisjonelle medier har en tillitskrise og at alle unge nå får alle sine nyheter fra SOME.
mad.cat Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Fatninja skrev (4 timer siden): Beklager, men nå kommer det litt mye tekst fra meg her: Jeg dumpet en av adressavisas kommentarer fra Jonny Skybakmoen, som har 60% stilling der inn i chatgtp uten å si hvem som hadde skrevet den. Dette var den umiddelbare reaksjonen jeg fikk. Artikkelen er gjengitt i sin helhet nederst på siden. Jeg mener dette er et eksempel på hvordan norsk media har skrudd over fra å være en pålitelig nyhetskilde til å bli rene aktivister. Vær varsomplakaten virker ikke får å være relevant lenger. Når hele teksten starter med : «dette er noe av det verste jeg har sett» så er det ganske åpenlyst en mening, en ytring. Teksten forsøker ikke være noe annet. Det står også i starten at dette er en artikkel som utrykker forfatterens mening. Hva er poenget ditt?! At når noen jobber i en avis har de ikke rett til å skrive kroniker hvor de ytrer sin mening? Den forsøker aldri være noe annet enn nettopp det den er. Du må lære deg forskjellen på propaganda som hevder påstander (les Trump administrasjonen som eksempelvis påstår at offeret var en terrorist. Dette er propaganda) og en ytring, tydelig merket som en ytring. 4 1
mad.cat Skrevet 17. januar Skrevet 17. januar Fatninja skrev (1 time siden): Her er det snakk om en person med 60% stilling i adressa, som skriver på nivå med en fjortis. En fyr som får taletid på debatten i beste sendetid. En person som blir presentert som en relevant kilde. Det er ikke bra nok for Adressa og det er ikke bra nok for Norge. Rett og slett. Å ha personer uten evne til kritisk refleksjon i et av landets største aviser er en direkte sikkerhetsrisiko for Norge, da det både villeder befolkningen og bidrar til et unødvendig dårlig forhold til den republikanske siden i USA. Det syns jeg ikke er bra nok. Herregud. Cant argue with stupid. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå