Gå til innhold

Skjermkorttabell 4.01


L03VIk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ikke ATi Radeon X800PRO 12 pipelines?

Som jeg har sagt tidl. blir ikke tabellen oppdatert før tidligst 11.juni pga. eksamener osv. Skal da rette bl.a. feilinfoen til de nye GeForce og Radeon-kortene. Da tabellen ble laget, var ikke endelige specs klare...

Lenke til kommentar

heisann. jeg kunne gjerne tenkt meg minne timing spesifikkasjoner også. er så vanskelig å finne tak i minne timingen. selv har jeg kjøpt et ekstra radeon 9600se kort til gamlepcen min nå. ønsker å overklokke litt, men finner ikke tak i minne timingen. er lissom litt enklere å overklokka når du vet ca. hva kortet RAMen kan klare. :p

Lenke til kommentar
heisann. jeg kunne gjerne tenkt meg minne timing spesifikkasjoner også. er så vanskelig å finne tak i minne timingen. selv har jeg kjøpt et ekstra radeon 9600se kort til gamlepcen min nå. ønsker å overklokke litt, men finner ikke tak i minne timingen. er lissom litt enklere å overklokka når du vet ca. hva kortet RAMen kan klare.

 

Er det NS du mener?

 

Uansett er det bare og sette på max core/mem i ati tool.

 

Da får du vite hva maks overklokk er.

Lenke til kommentar
Det hadde også vert tøft med dato for når brikkene ble langsert da

Skal se hva jeg kan få til på sikt. Kommer alt an på hvor vanskelig det er å få fatt i disse datoene.

 

Er snart ferdig med neste del av tabellen nå. Kommer i løpet av dagen, eller i morgen. Blant annet med 3DMark03-resultater for de DX9-baserte kortene.

Lenke til kommentar
er denne til noe hjelp tabell.

Har fått tips om den før, men takk skal du ha.

Prøver å lage denne tabellen litt mer alt-i-ett.

 

Når det gjelder 9700pro kommer det med DDR-minne. Skal ikke si 100% sikkert at det ikke fins versjoner med DDR2, men tviler på det.

 

Versjon 3 av tabellen er like rundt hjørnet nå.

Da kommer det for første gang en del benchmark-resultater(3DMark03), samt oversikt over shader-støtte.

Lenke til kommentar

v3.0

Endringer:

- Ny inndeling: DX9.0+ og DX8.1-

- Byttet plass på GPU- og minnefrekvens, ettersom den nye rekkefølgen er mest vanlig.

- Lagt til kolonne for pixel/vertex-shaderversjon for DX9.0+.

- Korrigert info for X800 og 6800-kortene.

- Satt forkortelse-forklaringene alfabetisk.

- Lagt til kolonne for 3DMark03-resultater. SE UNDER

 

Info:

Når det gjelder 3DMark03-resultatene er dette selvfølgelig bare ca.-tall. Jeg ber derfor om at dere bare korrigerer tallene min om dere mener de er MINST 150 poeng feil. Send gjerne en PM eller post, om du har resultater for flere av kortene (KUN DX9.0+kort). Dette må selvfølgelig være målt med standardinstillinger i 3DMark, på et IKKE overklokket kort.

 

Til slutt:

Takker så mye for hjelpen til de som bidrar til å gjøre tabellen bedre.

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar
Litt OT, men:

Hadde vært int. med en oversikt over hvilke skjermkort som har passiv løsning, evt. støy (varmeutvikling?)

Kjøleløsning osv. er forskjellig fra produsent til produsent, og kommer derfor ikke til å bli tatt med i denne guiden. Men kanskje mekker du en liten oversikt over det mest vanlige kortenes kjøleløsning selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...