Gå til innhold

Skjermkorttabell 4.01


L03VIk

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med schmelck.

En ca 3dmark03 (fordi 03 er mindre cpu basert) score hadde vært veldig bra....

Mye å gjøre for tiden, Men ettersom dette virker som noe folk vil ha, skal jeg nok gjøre plass til det i en av de neste updatene...

 

For de som vil hjelpe med resultater:

 

For at ikke denne posten skal bli oversvømt av 3DMark-resultater, har jeg opprettet en egen post for det her: 3DMark Resultater, for Skjermkorttabell...

 

På forhånd takk for hjelpen!

 

Og husk: IKKE POST RESULTATER HER!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flott tabell!

 

Men en ting jeg lurer på:

 

På 9800se 256 bit har du 325/600 på core/memory.

 

Mitt PowerColor 9800se 256 bit har 380/675 på core/memory(uklokket selvfølgelig.)

 

Det er tydeligvis en del forskjellige hastigheter på 9800se-kortene?

Hmm hørtes høyt ut (klokkefrekvensen)... Nesten 9800 Pro-nivå på det der.... Bortsett fra at 9800SE i utg. pkt. bare har 4 pipelines da...

 

Hvor har du målt hastigheten?

 

Flere som har så høy hastighet på 9800SE??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror (ganske sikker) Geforce2 kortene med SDR minne bare kjører på 166 Mhz og ikke 333 som det står der... Mener å huske at mitt (mx400) kjørte 166/200 originalt og at jeg fikk det opp i ca 195/240 max skjønner du.

Ellers: veldig bra arbeid! Lykke til videre

Lenke til kommentar
Jeg tror (ganske sikker) Geforce2 kortene med SDR minne bare kjører på 166 Mhz og ikke 333 som det står der... Mener å huske at mitt (mx400) kjørte 166/200 originalt og at jeg fikk det opp i ca 195/240 max skjønner du.

Ellers: veldig bra arbeid! Lykke til videre

 

Edit: Det stemmer at GF2 MX (originalt) kom med 166 MHz SDR minne.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Jeg har et skjermkort som jeg ikke finner på Nvidia sine hjemmesider. GeForce 4 mx-440 med 8x agp og 128mb. skal skjekke hva mitt er klkket på og edite.

 

Edit:

 

Core: 274.5

Memory: 279

 

Dette er målt med rivatuner.

Endret av zetor;)
Lenke til kommentar

Må vel oppdateres med følgende kort (bl.a.):

R9550

GF MX4000

GF FX5500

GF FX5700 LE ?

 

.. kanskje greit å nevne PCs "pro-light" (PRO EZ -> Ræva minne)

 

Har ogspå sett reklame for 9800pro med kun 128 bits.

 

... ellers er det spennende å se at mange av dagens 9800pro kort leveres med XT kjerne :woot:

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Tabellen din er HELT FEIL! (Ikke noe rart i, dersom du bruker bladet Hjemme PC :sick: som kilde....

 

GeForce 4 TI støtter ikke pixelshader 1.4, og kan derfor IKKE betegnes som DX 8.1-kort. Disse er DX 8.0 - kort.

 

I could go on...

 

Det at DRIVERNE er DX9 / DX8-kompatible, er ikke interessant. Når det står, f.eks. på baksiden av en spill-eske, at maskinkrav er 100% DX8-hardware kompatibelt grafikk-kort, så hjelper det ikke med en GF MX. Ta for eksempel "Prince of Persia"... Min lille nevø brente seg på det, så der må nok GeForce MX-kortet byttes i noe bedre. Blir nok en 9600 Pro med litt hjelp fra onkel. :cool:

 

EDIT: Så ikke raden helt til høyre. Burde kanskje kommet frem bedre at dette var Hardware versjon i kort...

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Til trådstarter: Tabellen din er HELT FEIL! (Ikke noe rart i, dersom du bruker bladet Hjemme PC  :sick: som kilde....

 

GeForce 4 TI støtter ikke pixelshader 1.4, og kan derfor IKKE betegnes som DX 8.1-kort. Disse er DX 8.0 - kort.

 

I could go on...

 

Det at DRIVERNE er DX9 / DX8-kompatible, er ikke interessant. Når det står, f.eks. på baksiden av en spill-eske, at maskinkrav er 100% DX8-hardware kompatibelt grafikk-kort, så hjelper det ikke med en GF MX. Ta for eksempel "Prince of Persia"... Min lille nevø brente seg på det, så der må nok GeForce MX-kortet byttes i noe bedre. Blir nok en 9600 Pro med litt hjelp fra onkel. :cool:

 

EDIT: Så ikke raden helt til høyre. Burde kanskje kommet frem bedre at dette var Hardware versjon i kort...

1. Fælt så hissig du var da!

 

2. Brukte bare HjemmePC som kilde... de hadde bare en brøkdel av kortene også.

 

3. Når det gjelder DX-støtte står det veldig klart at dette er HW i kortet. Tror du skjønner at jeg ikke kan skrive "DirectX-støtte i hardware" øverst, da tabellen blir for bred.

 

4. DX-støtte 2: Ingen kort følger AKKURAT DirectX-standarder. GF4Ti er i ALL HOVEDSAK et DX8.1 skjermkort, selv om enkelte standarder ikke er oppfylt. Tabellen gir samme info som det skjermkortprodusentene oppgir.

 

5. Når det gjelder "ALLE FEILENE", så inneholder tabellen over 100 skjermkort, som alle har 10 forskjellige stats. Da er det klart at noe kan være feil. Derfor tar jeg villig imot tips til ting som må rettes...

 

6. I stedet for å rakke ned på ting som andre bruker timesvis på å lage til glede for andre brukere, hadde det vært bedre om du fant "ALLE FEILENE" i tabellen og postet de i en saklig post slik at jeg kunne få det med i neste oppdatering...

 

7. Fælt så hissig du var da! Light´n´up! :thumbs::thumbs::thumbs:

...

..

.

..

...

Til andre:

Beklager at jeg ikke har oppdatert noe særlig i det siste, men har hatt det veldig hektisk... Skal få rettet opp endel + gi oppdatert info om de nye kortene til nVidia og ATI bl.a.

...

Takker igjen for gode tilbakemeldinger...

3DMark03-ca.score kommer også om en stund.... Takker de som har bidratt her: her: 3DMark Resultater, for Skjermkorttabell ... Fint om noen kunne komme med litt andre kort enn R9700+, veldig mye av dem... må være noen som har testet de litt treigere av DX9-kortene også?

Lenke til kommentar
GeForce 4 TI støtter ikke pixelshader 1.4, og kan derfor IKKE betegnes som DX 8.1-kort. Disse er DX 8.0 - kort.

I teorien støtter GF4Ti4x00 serien DX8.1/PS1.4. Den trenger bare å kjøre funksjonene flere ganger gjennom pipelinen sin for å kjøre kommandoen.

 

Ta det med ro, folk prøver faktisk bare å være hjelpsomme ved å lage slike oversikter. Du kan ikke kreve at alt er 100% da det er meget vanskelig oppgave.

Hvis du går for å kjøpe et nytt skjermkort er en slik tabell meget nyttig, men den er bare gitt som en pekepinn på hvordan kortene kan yte. Det skjønner vel alle? :D

Lenke til kommentar

P.g.a. mye arbeid i det siste, har det vært dårlig med oppdateringer i det siste... Skal skjerpe meg, men det kommer nok ikke til å bli gjort noen oppdateringer før tidligst 11. juni....

 

Ting som vil komme da er:

- Oppdatert informasjon om de nye ATi X800 og nVIDIA 6800 kortene...

- 3DMark03 score (ca.)

- Flere andre nye kort

Lenke til kommentar

Skjerpings l03vik du har masse med tid før det... :p Det skjer jo ingenting før det.... :scared:

 

Bra arbeid, keep up the good work!

 

PS: Hva med et felt for best ytelse for pengende(eller en stjerne eller no.) og hvilken uke det var? Jeg kan jo skaffe deg noen priser fra kilder du kanskje ikke har tilgang på, hvis du trenger det....

Endret av Tai`daishar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...