Gå til innhold

Skjermkortguide - Info og tips.


Dux ducis

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg blir litt provosert av alle disse spydige indirekte utsagnende om hva som er best. Hvorfor ikke bare si hva dere synes er best med en gang? Dessuten kommer det alltid til å være en smak sak om man velger ATI eller nVidia og det kommer an på behov, hva man spiller osv.

 

Jeg har hatt et Radeon 9800np og har et FX5700Ultra nå. Jeg synes FX'en er 10 ganger bedre enn Radeon kortet. Fordi at det er mye bedre på de spillene jeg spiller (De fleste er OpenGL) så det sier seg selv.

 

Jeg vil alltid synes at nVidia lager de beste kortene, og jeg byttet ikke standpunkt selv om nVidia har var ute i hardt vær for en stund siden.

 

Nok off-topic.

 

Veldig bra guide! :thumbup: All honør for den. Den kommer til å hjelpe mange :yes:

Lenke til kommentar

Mykje bra guide siden jeg driver å planlegger ny PC til Spill, noe bilde behandling og ditto surfing og annen svada.

 

Kan kanskje virke som jeg er kjøpt og betalt, i og med at denne snart 4 år gamle PIII 500mhz har ett Matrox G-400 kort, og har en PC til musikk produksjon med Matrox P-650 (fungerer rått på 2 Eizo 17" LCD m/DVi).

 

Har 2 spørsmål:

 

Er det noe poeng i å vente på PCI Express i og med at jeg har ingen umiddelbare planer om andre type kort i PC n enn skjermkort evt lydkort ?

 

Vurderer PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB som skjermkort, ser det er hardt konkurranse rundt 1600-2000 kroner, og så hopper det nærmest opp til 4000, er ett kort til 4000 virkelig dobbelt så bra ??

Lenke til kommentar

Apoc_: Geforce 5900XT blir grisebanka av Radeon 9800 Pro... Liten vits i å kjøpe FX5900XT da..

 

 

JoonGoii: Et Geforce 6800- eller et Radeon X800-basert kort er mye bedre enn 9800 Pro, ihvertfall dobbelt så bra.

 

Geforce 6800 GT er et veldig bra kjøp hvis du skal ha deg et high-end skjermkort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...