Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

jeg skal ha seg nytt skjermkort nå... er det mulig å å ta dette kortet å flashe det til 9800 Pro?? har ikke lest gjennom alle postene, men hadde vært fint om noen kunne svart (ev. igjen.... :blush: )

 

er jo det beste alternativet hvis du vil spare penger...

 

ellers er det kanskje like greit å kjøpe seg 6800LE?? ihvertfall var det (9800Pro) det beste alternativet fordi det er så billig...!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fant ut at jeg bare skulle kalle biosen for 9800xt uten endingen .bin

Men nå har jeg et stort problem.

Jeg brukte den nederste biosen på linken i guiden, det vat hercules.

Og når jeg skulle starte maskinen igjen skrudde maskinen seg på, men ingenting skjedde på skjermen. Jeg er ikke helt sikker på hva som skjer! Jeg trenger råd, fort!! :(

Lenke til kommentar

Er det ingen her?? :cry:

 

EDIT:Jeg prøvde å flashe til en annen bios uten å se noe.

Jeg hørte at diskettstasjonen jobbet, men når jeg restartet pcen var skjermen fortsatt svart!

Jeg har prøvd med orginal biosen også.

Må jeg kjøpe nytt grafikkort? :cry:

 

EDIT2: Nå fikk jeg satt inn et PCI kort i pcen, men når jeg prøver å flashe til bake kommer dette fram:

 

SERIAL ROM

Bios Device ID=0x4E48

Asic Device ID=0x414A

 

ASIC DeviceID does not match with BIOS file "original.bin" DeviceID!

Use ´-f´to force flashing.

 

ERROR 0FL01: Press´1´to continue.

Endret av Jokko88
Lenke til kommentar
Nå fikk jeg satt inn et PCI kort i pcen, men når jeg prøver å flashe til bake kommer dette fram:

 

SERIAL ROM

Bios Device ID=0x4E48

Asic Device ID=0x414A

 

ASIC DeviceID does not match with BIOS file "original.bin" DeviceID!

Use ´-f´to force flashing.

 

ERROR 0FL01: Press´1´to continue.

Hva skrev du for å flashe da? Kanskje PCI-kortet er device 0 og AGP er device 1?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Omg! 66 sider!

Dæven skal si denne guiden ble populær gitt :yes:

Og det er vel kanskje ikke så rart heller.. Veldig bra jobba Vexx :thumbup:

 

Anyhow.. Jeg har et Saphire Radeon 9800 Pro og ville prøve å flashe.

Først forsøkte jeg med HIS/Saphire bios. Det fungerte ikke så bra, fullt av koselige artifacts fra første stund. Deretter prøvde jeg LITE bios. Den fungerte men ytelsen ble ikke stort bedre (merkelig). Så prøvde jeg en E-die bios , powercolor, og da ble det andre boller gitt :D Null artifacts og god ytelses bedring, spesielt på 3dmark03. Jeg testa også 01 og 05.

Her er scorene mine, merk at alt er uklokka.

 

Før flashing

3dmark01se : 17350

3dmark03 : 5770

3dmark05 : 2458

 

Etter flashing

3dmark01se : 19154

3dmark03 : 6591

3dmark05 : 2682

 

 

Tenkte det kunne være av interesse for flere å se hvor stor betydning hver BIOS kan ha. Selv om det går på kryss av fabrikat så kan det være smart å prøve :)

 

Takk igjen til Vexx for en strålende Guide

Lenke til kommentar

Hei! ;)

 

No har jeg skjekka noe i rivaturner.

Det viser seg at det no en gang er slik: Graphics core: R350 (8x1)

Hva er da mulighetene mine får å få best mulig ytekse uten å gi kortet en fysisk omgang.

 

Skal jeg bare klokke det med ATITool?

Kan kjeg flashe til XT-bios hvis jeg klarar å klokke så høyt som det står i hovedposten?

PLZ TELL ME :dribble:

Lenke til kommentar

Ble nysgjerrig på om det var mulig å flashe mitt PC 9800pro All-In-Wonder til XT. Fant ut at det ikke var noe å tape på å prøve, og i bakhånden har jeg jo et gammelt PCI-grafikkort. Tok backup av den gamle biosen i ATI Winflash og flashet ivei. XT-bios med samme minne. SKjermen forble desverre svart etter bootup, noe som viste at forsøket var mislykket.

 

Desverre ser det ut til å være enda mer misslykket en det jeg trodde. Satte i PCI-klortet for å flashe den gamle biosen tilbake fra backupen i DOS. Fikk da en feilmelding om at biosen ikke passet, og at jeg måtte tvinge flasheprogrammet til å skrive til grafikk-kortet. Resten gikk uten feilmeldinger, men ingen bedring i kortets tilstand. Kan vel kanskje se ut som om backupen min er "fucka"??

 

Gode råd mottas med takk, og om det er noen der ute som har et slik kort, så vil jeg gjerne ha en kopi av den originale biosen.

Lenke til kommentar
Fikk da en feilmelding om at biosen ikke passet, og at jeg måtte tvinge flasheprogrammet til å skrive til grafikk-kortet. Resten gikk uten feilmeldinger, men ingen bedring i kortets tilstand. Kan vel kanskje se ut som om backupen min er "fucka"??

 

Du flashet ikke PCI kortet ditt med Radeon-backup-biosen vel?!

 

Normalt er enhet '0' AGP, og enhet '1' pci.

 

mvh r.

Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles ikke fått kloa i en original PowerColor 9800PRO AIW-bios. Men har funnet ATIs tilsvarende bios. Kortene er, så langt jeg kan se et standard ATI-kort med 2,8ns Samsung minne. Regner med at bios-ene er identiske også?

 

Er det forresten noen som har erfaringer med lignende problemer som meg? Pro kort som har blitt svarte etter å ha blitt flashet med en XT-bios? Noen som kan si noen ting om sjansene for at kortet må sendes til de evige HW-jaktmarker? :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...