Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

hmmm... Jeg leste at man burde ha en R360 Memcore ellers vil det bli artifacts, og min er r350! Jeg har ikke lyst å prøve nå etter det jeg leste, men går det ann å overklokke istedenfor? (uten at man får funksjonene til XT.) Jeg har lest at XT er bare en overklokka PRO.

Memcore? Du mener vel Core. Uansett, er ikke noen stor vits i å flashe med R350 da dette ofte resulterer i dårligere resultat. Trenger ikke være artifacts, men kan være tregere fks.

Fikk 400poeng bedre på samme klokk i 03!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
hei lurte på. kan detta gå med ett X700PRo kort? :s eller er det et sted som viser hvordan man kan flashe X700pro ? Takker for svar!

4942246[/snapback]

 

Du kan IKKE flashe X700 med 9800XT-bios siden X700 bygger på en helt annen arkitektur. Det GÅR, men du kommer mest sannsynlig til å ødelegge kortet ditt. Dessuten er vel X700 omtrent like bra som 9800-serien uansett?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er viktig å bruke en bios som er tilpasset type minne (størrelse & hastiget)

 

Se hva som står på minnebrikkene; det står enten Hynix eller Samsung + et tall. Skriv det ned her eller ta et bilde av en av minnebrikkene.

 

mvh r.

 

p.s Det så ikke ut som det lå noen bra bioser på techpowerup lengre.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei jeg skal flashe ett Dell X800SE til Dell X800XT Kortene har samme core, men ikke samme minne. Derfor bruker jeg RaBIT til å skrive om bios. Hovedgrunnen er for å få flere pipes selvfølgelig. Men jeg lurte på om det er noen annen måte å gjøre det på heller? For eksempel bare endre device id til XT kortet?

Lenke til kommentar
Hei   jeg skal flashe ett Dell X800SE til Dell X800XT    Kortene har samme core, men ikke samme minne.  Derfor bruker jeg RaBIT til å skrive om bios.  Hovedgrunnen er for å få flere pipes selvfølgelig. Men jeg lurte på om det er noen annen måte å gjøre det på heller?      For eksempel bare endre device id til XT kortet?

5365591[/snapback]

 

 

Det funker ikke om det siste pipes`a er laserkuttet!

Endret av craven
Lenke til kommentar
Hei  jeg skal flashe ett Dell X800SE til Dell X800XT    Kortene har samme core, men ikke samme minne.  Derfor bruker jeg RaBIT til å skrive om bios.  Hovedgrunnen er for å få flere pipes selvfølgelig. Men jeg lurte på om det er noen annen måte å gjøre det på heller?      For eksempel bare endre device id til XT kortet?

5365591[/snapback]

 

Device ID sier bare operativsystemet hvilket kort det er. Dersom du endrer den, kan sikkert Windows se kortet som et X800XT, men du vil jo ikke merke noen forskjell siden kortet fortsatt bare yter som et X800SE. Og dersom pipe'sa ikke var kutta fysisk, ville fortsatt ikke Device ID endra noen ting.

Lenke til kommentar
Jeg fulgte denne flashe-guiden og hadde 9800 pro@xt i et drøyt halvår (brukte Arctic-Cooling vifta på det). Når jeg skrur pcen på med skjermkortet nå er skjermbildet svart. Er skjermkortet ødelagt?

Hvordan kan jeg eventuelt reparere det? Noen som vet?

5084808[/snapback]

 

sett på pcen 5 min og se om kjøleribba er varm.

 

Om det er biosen på kortet som er ødelagt

kan du prøve å flashe med et PCI skjermkort! start opp med PCI kortet,

 

gå inn i bios og velg at den skal bruke PCI som første skjermbilde, putt i AGP kortet

 

Husker ikke kommandoen helt, men det kommer det opp en liste over kommandoer

når du booter opp og skrive "flashrom"

flashrom -show (husker ikke)

sjekker om den finner R350 (Eller kjernenr) i listen som "0"

 

om den viser,så lever nok kortet ;)

da kan du prøve å dumpe bios fra AGP...og se om den klarer å lese biosen

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...