Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tviler på at dette går på 9800se korta. min tvil er meget sterk.

det finnes vel to typer 9800se kort tror jeg, ett som er 128 bits og ett som er 256 bits, som 9800pro og xt. går dette på 128 bits utgaven aka rælutgaven ??

Det går ikke på 128bit utgaven, men det går på ca. 50% av 256bit utgaven.. Før man flasher til pro/xt må man fram med loddebolten og lodde et par punkter, før det virker.

 

For å teste om alle 8 pipelines er i orden, legger man som sagt inn omegadriverene og enabler alle pipelinene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Reality:

Det spørs hvilket kort man har, om man trenger ekstra kjøling. XT bios kjører jo høyere klokkehastighet, og dermed blir også GPU varmere. Jeg har et 9800PRO fra PowerColor, og dette har en rimelig svak vifte. Jeg kjørte faktisk med XT bios på dette en stund før jeg kjøpte en Arctic VGA kjøler. Kjøling av skjermkortet er jo forskjellig fra maskin til maskin, siden temperaturen inni kabinettet har noe å si.

 

Darkstarr:

Jeg holdt på å ødelegge kortet mitt, men det var software problem, nemlig at BIOS filen var korrupt :S

Men, jeg flasha i blinde :p, og redda kortet.

Kortet KAN bli jo ødelagt, men det skal noe til. Sjansen for at kortet svir, er ganske liten. Som sagt før, resten av PC'en har også noe å si, siden temperaturen varierer. Noen er også så uheldige at kortet deres rett og slett ikke har taklet den høye klokkefrekvensen.

Lenke til kommentar

Tror ikke det blir noen problemer for deg da... Men, jeg snakker ikke av så alt for mye erfaring når det gjelder standardkjøleren. Jeg kjørte med XT-bios i 2mnd med den kjøleren, og med varmere kabinett, så det bør nok gå. Ellers finnes det jo mange bedre kjølere som ikker så alt for dyre ;)

Lenke til kommentar
Hvem av disse driverne passer best til min Power Color 9800

 

Powercolor.9800XT.128MB.Samsung (03.04.04)

 

Powercolor.9800XT.128MB.Samsung (03.04.16)

 

Powercolor.9800XT.128MB.Samsung (03.05.23)

 

Powercolor.9800XT.128MB.Samsung.E-Die

hei, må bare vite hvilke drivere som passer best. Har vært på vinterferie nå og ble veldig skuffa ettersom det var ingen svar.

 

Vet jeg høres masete ut, men det er bare så viktig!!!! :blush:

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått ødelagt kortet sitt ved å flashe det eller?

bare lurer. jeg tror ike jeg får flasha mitt fordi den floppy disk kontakten på hk er ødelagt. :(

 

 

 

D

Lag en CD som booter dos og legg flasheprogrammet og biosfilen i roten på f.eks C: slik at du slipper å få for lang destinasjon. Da skriver du bare C istedet for A på alt som står i guiden. Funka fint her hvertfall

Lenke til kommentar
Gjest arshad

Hei.

 

Jeg har noen spørsmål jeg gjerne ville fått svar på. Har bladd meg gjennom 40+ sider i denne tråden, og fått svar på noen. Men det er ennå ett par jeg lurer på. Siden jeg for tiden er oppe i bardufoss og koser meg i forsvaret, så får jeg ikke svar på enkelte ting som jeg kunne funnet ut av meg selv. So here goes:

 

Jeg har dette skjermkortet: Sapphire ATI Radeon 9800 Pro 256MB Full Retail. (Pakken min inneholdt SOF2 og RTCW).

 

1. Hvilken core er det på skjermkortet mitt? Skulle gjerne sjekka det selv, men er jo som sagt 2000km unna pc'en ;P

 

2. Hvis det ikke er den samme som på XT kortene, burde jeg da la være å flashe? Slik som jeg har skjønt det så er det kun hastigheten som blir forbedret, så ville det da vært best å overklokke kortet med f.eks radlinker eller powerstrip, istedet for å flashe?

 

3. Er forbedret shader ting det eneste forbedrelsen man får? Eller er det også noe annet stæsj som blir bedre? (i tillegg til hastigheten også da selvsagt)

 

Håper dere som kan noe om dette her, kan bite tennene sammen og svare en nybegynner som meg atter en gang. Husk, jeg har prøvd å finne ut av det, men føler jeg ikke har fått noen konkrete svar ;p

 

mvh

 

Arshad.

 

Edit: Fant ett bilde av skjermkortet mitt her. Håper noen som kjenner igjen dette kortet ;p

Endret av arshad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...