Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

som eg skrev tideligere:

Mitt Gainward 9800pro gikk til helv... når eg skulle flashe tilbake biosen :roll:

 

pcen nekter å boote med kortet i AGP sporet,

tror det er ingen bios på kortet, siden den ikke lar seg "blindflashe"

 

numlock lyser aldri heller! men køle-ribba blir varm, så tror kansje det er liv i kortet?

 

men vil et PCI kort virke? (stor sjanse?) siden det blir konflikter når kortet står i AGP-slot?

tenker på når eg skal flashe AGP,så klikker det vel?

 

har ikke lyst å bruke 350 kr på nytt PCI kort vis det er 20% sjanse på å få fiksa det!

koster jo ikke mer en 1039kr nytt, og brukt er enda billigere :thumbup:

 

Er det muligt å bruke et PCI TV-kort?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

@galaxee: Tror ikke kortet 'dør' av en feil-flash. Har du prøvd switchen '-f' (force) når du flasher?

 

@RiFkinD: nei, pro.biosen støtter ikke optimaliserte shaders.

 

mvh r.

 

 

Edit: @galaxee: så at du hadde klokket kjernen til 500 - mulig dette har noe med saken å gjøre.. :p

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Prøvde å klokke mitt sapphire radeon 9800PRO til 412/365 med powerstrip!

 

Men på core hopper den over 412 o_O Den går til 411 og 413 :S

Det går fint med memory, der hopper den ikke over !

 

Funker det likevel å flashe det `?

Jaja,,, så lenge du klarer over 412 så kan du flashe...

 

Prøv helst 420 under load for å se om kortet er helt stabilt før du flasher ;)

Lenke til kommentar
Jeg har en DELL Radeon 9800pro kort 128mb, men jeg finner ikke Dell Biosen til den (9800xt). noen som kan gi meg en link? Jeg veit ikke om det er DELL, men jeg fikk Radeon 9800pro ved kjøp av DELL PC.

Det er egentlig det samme hvilken BIOS du bruker, bare den er for den rette minnetypen. Jeg fks., har et Powercolor 9800PRO kort, men har Sapphire 9800XT BIOS.

Lenke til kommentar
Jeg har en DELL Radeon 9800pro kort 128mb, men jeg finner ikke Dell Biosen til den (9800xt). noen som kan gi meg en link? Jeg veit ikke om det er DELL, men jeg fikk Radeon 9800pro ved kjøp av DELL PC.

Det er egentlig det samme hvilken BIOS du bruker, bare den er for den rette minnetypen. Jeg fks., har et Powercolor 9800PRO kort, men har Sapphire 9800XT BIOS.

Så.. Hvordan kan man sjekke minnetypen på et kort? Eller mener du bare og velge en bios som bruker 128mb?

Lenke til kommentar

hmmm... Jeg leste at man burde ha en R360 Memcore ellers vil det bli artifacts, og min er r350! Jeg har ikke lyst å prøve nå etter det jeg leste, men går det ann å overklokke istedenfor? (uten at man får funksjonene til XT.) Jeg har lest at XT er bare en overklokka PRO.

Endret av baosen
Lenke til kommentar
hmmm... Jeg leste at man burde ha en R360 Memcore ellers vil det bli artifacts, og min er r350! Jeg har ikke lyst å prøve nå etter det jeg leste, men går det ann å overklokke istedenfor? (uten at man får funksjonene til XT.) Jeg har lest at XT er bare en overklokka PRO.

Memcore? Du mener vel Core. Uansett, er ikke noen stor vits i å flashe med R350 da dette ofte resulterer i dårligere resultat. Trenger ikke være artifacts, men kan være tregere fks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...